شهر اوتاوا، پایتخت کانادا، در قسمت جنوب شرقی استان اونتاریو قرار دارد. اوتاوا تا تورنتو ۵ ساعت و تا مونترال ۲ ساعت فاصله دارد و همچنین از اوتاوا تا مرز آمریکا، یک ساعت فاصله است. شهر اوتاوا نزدیک به یک میلیون نفر جمعیت دارد. اوتاوا سومین شهر تمیز دنیا و چهاردهمین شهر با کیفیت زندگی بالا، در دنیا است. شهر اوتاوا شهری پر جنب و جوش و با طراوت است و به همین دلیل بسیاری از جوانان، این شهر را برای زندگی و تحصیل در کانادا انتخاب می‌کنند. همچنین، دانشگاه‌ اوتاوا و دانشگاه کارلتون در این شهر قرار دارند. در ادامه بیشتر در مورد شهر اوتاوا کانادا صحبت می‌کنیم.

آب و هوای اوتاوا کانادا

یکی از نکات مهم زندگی در اوتاوا، عادت کردن به آب و هوای این شهر است. اوتاوا دارای ۴ فصل متمایز است. فصل زمستان در اوتاوا از ماه نوامبر آغاز می‌شود و تا ماه مارس و آوریل ادامه دارد. متوسط دما در ماه ژانویه نیز در حدود منفی ۱۵ درجه سانتی گراد است. فصل بهار در شهر اوتاوا نسبتاً کوتاه و از ماه آوریل تا ماه می است. در فصل بهار هوای اوتاوا لطیف و مطبوع و به همراه بارش‌ها پراکنده و بهاری است.

تابستان‌های اوتاوا از ماه ژوئن تا ماه سپتامبر ادامه دارد و دما هوا در این فصل به ۳۰ درجه سانتی گراد و بیشتر می‌رسد. میزان رطوبت در فصل تابستان در شهر اتاوا بالا است و همین امر باعث می‌شود تا گرمای هوا بیشتر احساس شود. فصل پائیز در اوتاوا از ماه سپتامبر تا نوامبر ادامه دارد و زرد شدن برگ درختان در این فصل مناظر بسیار دلنشینی را به وجود می‌آورد.

یکی از نکات مثبت اوتاوا این است که با وجود تغییرات آب و هوایی در فصول مختلف سال، همیشه زندگی در این شهر جریان دارد. ساکنین اوتاوا در زمستان، به ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسکیت روی یخ مشغول هستند و در تابستان‌های گرم این شهر، از فستیوال‌های متنوعی که در اوتاوا برگزار می‌شوند لذت می‌برند.

هزینه زندگی در اوتاوا

اگر قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید باید بدانید هزینه زندگی در اوتاوا اندکی از متوسط هزینه زندگی در کل کانادا بیشتر است. اما همچنان در اوتاوا می‌توان با هزینه‌های کم زندگی کرد و مدیریت مخارج زندگی در این شهر تا حد بسیار زیادی به سبک زندگی افراد مرتبط است. به عنوان مثال هزینه اجاره مسکن در اوتاوا از ۷۰۰ دلار در ماه تا بیش از ۱۴۰۰ دلار در ماه، بسته به منطقه محل سکونت، متغیر است. به طور میانگین می‌توان گفت هزینه زندگی هر نفر در اوتاوا  در حدود ۱۰۰۰ دلار در ماه ( بدون احتساب اجاره مسکن) است. همچنین مالیات فروش استانی و فدرال در شهر اوتاوا جمعاً ۱۳ درصد است.

حمل و نقل در اوتاوا کانادا

بسیاری از محله‌ها و مناطق شهر اوتاوا به سیستم اتوبوسرانی این شهر دسترسی دارند. هزینه اشتراک ماهیانه برای استفاده از سیستم اتوبوسرانی شهر اتاوا بین ۴۳ تا ۱۱۶ دلار در ماه است و دانشجویان از تخفیف دانشجویی برای استفاده از حمل و نقل عمومی برخوردار هستند. بیشتر خطوط اتوبوسرانی اوتاوا تا ساعت ۱ بامداد فعالیت دارند و تعدادی از خطوط اصلی نیز به صورت شبانه روزی فعال هستند. با اینکه مرکز شهر اوتاوا نسبتاً منطقه‌ای شلوغ و پر رفت و آمد است اما به دلیل مدیریت صحیح شهری، عبور و مرور در این مناطق همیشه روان و بدون ترافیک است.

در صورت تمایل به زندگی و تحصیل در کانادا ،می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا و مهاجرت به این کشور از مشاوران ما کمک بگیرید.

منابع