هر ساله رتبه ‌بندی دانشگاه‌های جهان توسط سازمان‌ها و مؤسسات معتبری انجام می‌شود که یکی از معتبر‌ترین این رتبه ‌بندی‌ها، رتبه‌بندی QS است. اخیراً، رتبه بندی QS برای دانشگاه‌های کانادا برای سال ۲۰۲۱ اعلام شده است که در ادامه بیشتر در مورد آن صحبت می‌کنیم. پس اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید با ما همراه باشید.

دانشگاه‌های برتر کانادا در سال ۲۰۲۱

در رتبه بندی QS دانشگاه‌ها بر اساس عملکرد آکادمیک و تحقیقاتی و شاخص‌های مختلف دیگری رتبه بندی می‌شوند. در ادامه برترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۲۱ را مشاهده می‌کنیم: اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در این کشور علاقه دارید با ما همراه باشید.

نام دانشگاه رتبه در کانادا رتبه در جهان
دانشگاه تورنتو 1 25
دانشگاه مک گیل 2 31
دانشگاه بریتیش کلمبیا 3 45
دانشگاه مونترال 4 118
دانشگاه آلبرتا 5 119
دانشگاه مک مستر 6 144
دانشگاه واترلو 7 166
دانشگاه وسترن 8 203
دانشگاه کوئینز 9 246
دانشگاه کلگری 9 246

عملکرد دانشگاه‌های کانادا نسب به سال گذشته

دانشگاه کلگری (۹)

دانشگاه کلگری در سال جدید ۱۳ پله در رتبه بندی جهانی سقوط داشته است اما همچنان در میان ۱۰ دانشگاه برتر کانادا قرار دارد. بیشترین امتیازی که دانشگاه کلگری در رتبه بندی سال جدید کسب کرده است امتیاز شاخص هیأت علمی بین‌المللی است که رتبه ۲۱۲ جهان را در این شاخص دارد.

دانشگاه کوئینز (۹)

دانشگاه کوئینز در سال جدید ۷ پله در رتبه بندی جهانی سقوط داشته است و در رتبه ۲۴۶ و هم ردیف با دانشگاه کلگری قرار گرفته است. دانشگاه کوئینز عملکرد بسیار خوبی در شاخص اعتبار کارفرما داشته است و رتبه ۹۹ جهان را در این شاخص کسب کرده است.

دانشگاه وسترن (۸)

دانشگاه وسترن نسبت به سال گذشته ۸ پله صعود داشته است و به رتبه جهانی ۲۰۳ دست پیدا کرده است. دانشگاه وسترن که یکی از برترین دانشگاه‌های کانادا در زمینه تحقیقات است در رتبه بندی جدید بیشترین امتیاز‌های خود را در شاخص‌های اعتبار کارفرما و ارجاعات علمی داشته است.

دانشگاه واترلو (۷)

دانشگاه واترلو در سال جدید ۷ پله نسبت به سال گذشته صعود داشته است و در رتبه ۱۶۶ جهان قرار گرفته است. بیشترین امتیاز دانشگاه واترلو در شاخص اعتبار کارفرما بوده است که در این شاخص رتبه ۸۵ جهان را به کسب کرده است.

دانشگاه مک مستر (۶)

دانشگاه مک مستر در رتبه بندی سال جدید ۴ پله نسبت به سال گذشته سقوط داشته است و در رتبه ۱۴۴ جهان قرار گرفته است. بیشترین امتیاز دانشگاه مک مستر مربوط به شاخص هیأت علمی بین‌المللی بوده است که رتبه ۸۳ دنیا را در این شاخص کسب کرده‌ است.

دانشگاه آلبرتا (۵)

دانشگاه آلبرتا در سال جدید ۶ پله سقوط داشته است و به رتبه جهانی ۱۱۹ رسیده است. همچنین بیشترین امتیاز این دانشگاه در رتبه بندی جدید مربوط به شاخص هیأت علمی بین‌المللی بوده است.

دانشگاه مونترال (۴)

دانشگاه مونترال در سال جدید موفق شده است که با یک پله اختلاف و کسب رتبه ۱۱۸ در جهان، رتبه چهارم در دانشگاه‌های کانادا را از دانشگاه آلبرتا بگیرد.

دانشگاه بریتیش کلمبیا (۳)

دانشگاه بریتیش کلمبیا در سال جدید ۶ پله صعود داشته و رتبه ۲۸ در جهان را کسب کرده است. بیشترین امتیاز دانشگاه بریتیش کلمبیا در شاخص اعتبار آکادمیک بوده است.

دانشگاه مک گیل (۲)

دانشگاه مک گیل در سال جدید ۴ پله در رتبه بندی جهانی صعود داشته است و رتبه ۳۱ جهان را کسب کرده است. دانشگاه مک گیل علیرغم صعودی که در رتبه بندی جهانی داشته است همچنان دانشگاه دوم در کانادا است.

دانشگاه تورنتو (۱)

دانشگاه تورنتو با ۴ پله صعود در رتبه بندی جهانی موفق به کسب رتبه ۲۵ در جهان شده است و همچنان مانند سال‌های گذشته، برترین دانشگاه کانادا است. دانشگاه تورنتو در شاخص‌های زیادی امتیاز بالا کسب کرده است و به عنوان مثال، در شاخص اعتبار آکادمیک رتبه ۱۵ در جهان را به دست آورده است.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.



منابع