کیفیت زندگی در شهر بامبرگ آلمان

آشنایی با کیفیت زندگی در این شهر نیز بسیار مهم است. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر بامبرگ بسیار بالا بوده و شاخص قدرت خرید مردم بسیار بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بسیار بالا است. همچنین شاخص آلودگی هوا، بسیار پایین و شاخص امنیت در شهر بامبرگ آلمان بالا است.

شهرهای نزدیک آلمانی

یکی از موضوعات مهم درباره شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید این است که با فاصله شهر محل زندگی تا شهرهای اطراف، آشنا شوید. در این بخش قصد داریم به فاصله موجود بین شهر بامبرگ و دیگر شهرهای نزدیک آلمانی بپردازیم.

  • فاصله تا شهر نورنبرگ : 49 کیلومتر
  • فاصله تا شهر فرانکفورت: 159 کیلومتر
  • فاصله تا شهر اشتوتگارت: 172 کیلومتر
  • فاصله تا شهر مانهایم:177 کیلومتر

آب و هوای شهر بامبرگ آلمان

شهر بامبرگ به طورکلی دارای تابستان‌های معتدل به همراه آسمان نیمه‌ابری و زمستان‌های بسیار سرد به همراه باد و آسمان ابری است. دمای هوا نیز در طول سال از 3- درجه سانتی‌گراد تا 25 درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از 11- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از 31 درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر بامبرگ آلمان از 31 ماه می آغاز شده و 9 ماه سپتامبر با متوسط دمای حدود 20 درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال نیز در شهر بامبرگ آلمان، 4 ماه آگوست با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب 13 درجه سانتی‌گراد و 25 درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال هم شهر بامبرگ آلمان از 16 ماه نوامبر با 4 ماه مارس با متوس دمای 7 درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. سردترین روز سال هم در این شهر 7 ماه فوریه با حداقل و حداکثر دمای به ترتیب 3- و 4 درجه سانتی‌گراد است.

همچنین بهترین زمان سال برای بازدید از شهر بامبرگ آلمان از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر با دمای بین 18 درجه سانتی‌گراد و 27 درجه سانتی‌گراد است. در مدت مذکور نیز هفته اول ماه آگوست مناسب‌ترین زمان برای بازدید از شهر است.

هزینه زندگی در شهر بامبرگ آلمان

یکی از نکات بسیار مهمی که باید در ارتباط با زندگی و یا تحصیل در آلمان و شهر بامبرگ در نظر گرفت اطلاع از هزینه‌های مربوط به زندگی است. بدون شک هزینه زندگی از ناحیه‌ای به ناحیه دیگر و با توجه به سبک‌های مختلف زندگی، متفاوت است اما برخی از هزینه‌ها اساسی‌تر و مهم‌تر از برخی دیگر هستند. در ادامه به برخی از هزینه‌های مهم زندگی در شهر بامبرگ آلمان نظیر هزینه موادغذایی، هزینه حمل‌ونقل، هزینه مسکن، هزینه قبوض، هزینه مدرسه کودکان و برخی دیگر از هزینه‌های غیرضروری خواهیم پرداخت.

هزینه موادغذایی

هزینه خورا و موادغذایی را می‌توان از جمله هزینه‌های مهم زندگی به شمار آورد. به عنوان مثال هزینه غذا در یک رستوران ارزان در شهر بامبرگ آلمان برابر 10 یورو و در یک رستوران با رنج قیمتی متوسط برابر 40 یورو به ازای 2 نفر است. هزینه موادغذایی پرمصرفی نظیر شیر، برنج، تخم‌مرغ، پنیرمحلی به ترتیب 0.68 یورو، 2.06 یورو و  2 یورو است. همچنین هزینه فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر 7.25 یورو و 8.68 یورو به ازای هر 1 کیلوگرم است.

میوه‌هایی نظیر سیب، موز و پرتقال نیز به ترتیب 2.31 یورو، 1.70 یورو و 1.83 یورو  به ازای هر 1 کیلوگرم و هزینه گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز هم به ترتیب برابر 2.29 یورو، 0.98 یورو و 1.24 یورو برای هر 1 کیلوگرم است.

هزینه حمل‌ونقل

ساکنین شهر بامبرگ آلمان، دانشجویان و یا حتی گردشگران باید با اطلاعاتی درباره هزینه حمل و نقل در این شهر آشنا شوند. هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) برابر 2 یورو و هزینه بلیط یک‌ماهه حدود 44 یورو است. آشنایی با هزینه‌های مربوط به کرایه تاکسی برای افرادی که از حمل‌ونقل عمومی استفاده نمی‌کنند حائز اهمیت است. هزینه ورودیه تاکسی در شهر بامبرگ آلمان برابر 3.85 یورو و کرایه تاکسی به ازای هر 1 کیلومتر برابر 2.20 یورو است. هزینه بنزین نیز در این شهر برابر 1.40 یورو به ازای هر 1 لیتر است.

هزینه مسکن

اجاره‌بها برای یک آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر بامبرگ آلمان برابر 680 یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود 525 یورو در ماه است. همچنین اجاره‌بها برای یک آپارتمان 3 خوابه در مرکز شهر حدود 1130 یورو در ماه و برای چنین آپارتمانی خارج از مرکز شهر حدود 930 یورو در ماه است.

هزینه قبوض

هزینه قبوضِ آب و برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی در شهر بامبرگ آلمان برای یک آپارتمان 85 متری حدود 177 یورو در ماه است. همچنین هزینه مربوط به اینترنت (60 Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) برابر 33 یورو است.

هزینه مدرسه کودکان

هزینه مدرسه و مهدکودک غیرانتفاعی (برای یک روز کامل) به ازای هر یک کودک حدود 204 یورو در ماه است.

سایر هزینه‌ها

علاوه بر هزینه‌های فوق که از جمله مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به زندگی به شمار می‌آیند هزینه‌های دیگری نظیر هزینه لباس و یا هزینه مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد، بسیار مهم است که در ادامه به آنها می‌پردازیم.

هزینه لباس

درست است که اهمیت هزینه‌های مربوط به لباس به اندازه هزینه مسکن و خوراک نیست اما بی‌شک هزینه‌های لباس بی‌اهمیت هم نیستند. همچنین برخی از افراد هزینه‌های مربوط به لباس را بسیار مهم می‌دانند بنابراین آشنایی با آن خالی از لطف نیست. به عنوان هزینه یک شلوار جین با برند Levis 501 و یا برندی مشابه حدود 61 یورو و هزینه یک لباس تابستانی در یک فروشگاه زنجیره‌ای با برند Zara، H&M و... نیز حدود 36 یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشیِ قیمت-متوسط با برند Nike برابر 70 یورو و یک جفت کفش چرمی رسمی مردانه حدود 80 یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

آشنایی با هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح نیز برای افرادی که ورزش را در برنامه روزانه خود دارند بسیار مهم است. برای مثال شهریه یک باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال برابر 25 یورو و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای 1 ساعت در آخر هفته برابر 19 یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما نیز برابر 12.50 یورو به ازای هر یک بلیط است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به آلمان و زندگی در این کشور علاقمندید با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: