دانشگاه نانت یکی دیگر از دانشگاه‌های برتر در فرانسه است که در بخش غربی این کشور واقع شده است. نانت همچنین دانشگاهی دولتی است که در از نظر کیفت تحقیقاتی نیز در سطح بسیار بالایی قرار دارد. این دانشگاه که در مرکز شهر زیبای نانت قرار گرفته است دارای بیش از ۵۰ سال قدمت آموزشی و تحقیقاتی دارد. همچنین بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در فرانسه دارند دانشگاه نانت را انتخاب می‌کنند که البته پیش از انتخاب این دانشگاه برای تحصیل بهتر است با اطلاعات بیشتری درباره دانشگاه نانت آشنا شوند. در ادامه به رتبه دانشگاه نانت، دانشکده های دانشگاه نانت، دپارتمان های دانشگاه نانت، تحصیل در دانشگاه نانت به زبان انگلیسی و همچنین شهر نانت خواهیم پرداخت.

رتبه دانشگاه نانت

همانطور که در بخش مقدمه ذکر شد دانشگاه نانت یکی از برترین دانشگاه‌های فرانسه و جهان است که براساس سایت‌های مختلف رتبه‌بندی در جایگاه‌های مختلفی قرار گرفته است. در ادامه رتبه‌های این دانشگاه را در وب‌سایت‌های مختلف رتبه‌بندی مشاهده می‌کنیم.

رتبه‌بندی QS

براساس رتبه‌بندی مشهور QS دانشگاه نانت در جایگاه ۱۰۰۰-۸۰۱ جهانی برای سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است.

رتبه‌بندی تایمز

رتبه‌بندی تایمز نیز از جمله وب‌سایت‌های رتبه‌بندی جهانی است که رتبه ۸۰۰-۶۰۱ جهانی را به دانشگاه نانت اعطا کرده است.

رتبه‌بندی Shanghai

رتبه‌بندی Shanghai نیز یکی دیگر از وب‌سایت‌های رتبه‌بندی معتبر در جهان است که دانشگاه نانت را در جایگاه ۶۰۱-۷۰۰ جهانی واقع شده است. همچنین براساس این رتبه‌بندی، دانشگاه نانت در سطح ملی در جایگاه ۲۲-۲۷ قرار گرفته است.

دانشکده های دانشگاه نانت

رشته‌های تحصیلی دانشگاه نانت در دانشکده‌های زیر پراکنده شده است. لیست دانشکده‌های این دانشگاه به شرح زیر است.

  • دانشکده پزشکی
  • دانشکده داروسازی
  • دانشکده دندانپزشکی
  • دانشکده روانشناسی
  • دانشکده علم و فناوری
  • دانشکده حقوق و علوم سیاسی

دپارتمان های دانشگاه نانت

دپارتمان‌های دانشگاه نانت زیر عبارتند از:

  • دپارتمان تاریخ، تاریخ هنر و باستان‌شناسی
  • دپارتمان زبان و علوم انسانی
  • دپارتمان فرهنگ و زبان‌های خارجی
  • دپارتمان جامعه‌شناسی
  • دپارتمان علم و فناوری فعالیت‌های فیزیکی و ورزش

تحصیل در دانشگاه نانت به زبان انگلیسی

دانشگاه نانت این امکان تحصیل به زبان انگلیسی را برای دانشجویان فراهم می‌کند. برخی از رشته‌های تحصیلی کاملاً به زبان انگلیسی و برخی دیگر تا حدی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. در ادامه رشته‌های انگلیسی زبان دانشگاه نانت را مشاهده می‌کنیم.

مدیریت پروژه سیستم‌های اطلاع‌رسانی

برخی دروس در سال دوم کارشناسی ارشد این رشته در دانشگاه نانت تا حدی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. به بیانی دیگر برخی از واحدها در این رشته در سال اول به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و سال دوم نیز شامل دوره کارآموزی در فرانسه و یا کشور خارجی دیگری است.

علوم کامپیوتری

کارشناسی ارشد علوم کامپیوتری نیز یکی دیگر از رشته‌هایی است که در دانشگاه نانت تا حدی به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. این رشته تحصیلی در سال اول دوره به زبان فرانسه و در سال دوم به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. سال دوم کارشناسی ارشد این رشته شامل دوره کارآموزی در فرانسه یا خارج نیز هستند.

کارشناسی ارشد بین‌المللی پلی‌تکنیک نانت

پلی‌تکنیک نانت درحقیقت ۶ دوره تحصیلی که کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند را در زمینه‌های آموزشی زیر ارائه می‌دهد:

  • علم داده‌ها
  • انرژی الکتریکی
  • انرژی و علم thermal (علم thermal مجموعه‌ای از علم ترمودینامیک، مکانیک سیالات، انتقال گرما احتراق ) است.
  • مهندسی فرآیند زیستی
  • علوم کامپیوتری تصویری
  • فناوری سامانه‌های نهفته

زیست‌شناسی و علوم زمین

این رشته تحصیلی در دانشگاه نانت در دو مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود. این رشته در مقطع کارشناسی در گرایش آموزش پیشرفته زیست‌شناسی و در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش علوم زمین و محیط‌زیست ارائه می‌شود که در مقطع کارشناسی در سال دوم و سوم و در مقطع کارشناسی ارشد نیز در برخی دروس به زبان انگلیسی ارائه می‌شود.

علم مواد

کارشناسی ارشد رشته علم مواد در گرایش‌های نانوساینس، نانو مواد و نانوتکنولوژی در ترم اول سال دوم کارشناسی ارشد کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. ترم دوم نیز شامل دوره کارآموزی در آزمایشگاهی داخل فرانسه و یا کشوری خارجی است.

بیوانفورماتیک

برخی از واحدهای درسی در سال دوم از رشته کارشناسی ارشدِ بیوانفورماتیک در دانشگاه نانت به زبان انگلیسی ارائه می‌شود. به بیانی دیگر تمامی واحدهای درسی در ترم اول سال دوم کارشناسی ارشد این رشته به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و دومین ترم سال دوم شامل دوره کارآموزی در آزمایشگاهی داخل کشور فرانسه و یا کشوری خارجی خواهد بود.

انرژی تجدید پذیر دریایی

اولین ترم از این رشته در سال دوم کارشناسی ارشد کاملاً به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و دومین ترم نیز شامل دوره کارآموزی و یا تکمیل پروژه در دانشگاه‌های آلبورگ، دانشگاه علم و فناوری نروژ و یا کالج دانشگاهی دوبلین خواهد بود.

زبان، تمدن و ادبیات خارجی

برخی از دروسِ رشته زبان، تمدن و ادبیات خارجی در مقطع کارشناسی در دانشگاه نانت به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند. همچنین برخی از دروس در مقطع کارشناسی ارشد این رشته (سال اول و دوم) به زبان انگلیس ارائه می‌شوند.

زبان‌های خارجی کاربردی

دانشگاه نانت برخی از دروس در دو گرایش از این رشته را (در مقطع کارشناسی ارشد) به زبان انگلیسی ارائه می‌دهد. در ادامه با اطلاعات بیشتری درباره این دو گرایش آشنا می‌شویم.

  • کارشناسی ارشد زبان‌های خارجی کاربردی برای کسب و کار بین‌المللی (سال دوم): برخی از دروس در ترم اول به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. همچنین ترم دوم شامل یک دوره تحصیلی و یا کارآموزی خارج از کشور است.
  • کارشناسی ارشد زبان‌های خارجی کاربردی برای لجستیک بین‌المللی (سال دوم): برخی از دروس در ترم اول به زبان انگلیسی تدریس می‌شوند و ترم دوم نیز شامل یک دوره تحصیلی و یا کارآموزی خارج از کشور است.

علوم اجتماعی و انسانی به همراه مطالعات اروپایی

برخی از دروسِ این رشته در دانشگاه نانت در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی اراده می‌شود. به بیان دقیق‌تر برخی رشته‌ها در ترم اول هر سال به زبان انگلیسی ارائه شده، ترم دوم از اولین سال کارشناسی شامل یک دوره تحصیلی و یا کارآموزی خارج از کشور است و ترم دوم از سال دوم کارشناسی این رشته شامل دوره کارآموزی در فرانسه و یا خارج از کشور است.

حقوق به همراه زبان‌های خارجی

این رشته در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه نانت در ترم اول هر سال آموزشی تا حدی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود. در دومین ترم از سال اول نیز شامل یک دوره تحصیلی و یا کارآموزی در فرانسه یا خارج از کشور است. همچنین دومین ترم از سال دوم کارشناسی ارشد این شته شامل دوره کارآموزی در فرانسه ویا خارج از کشور است.

شهر نانت

همانطور که پیش‌تر ذکر شد دانشگاه نانت در مرکز شهر نانت واقع شده است بنابراین دانشجویانی که تمایل به تحصیل در دانشگاه نانت دارند با اطلاعاتی درباره این شهر نیز آشنا شوند. نانت، شهری بسیار تمیز و سبز است که دارای بیش از ۱۰۰۰۰۰ درخت، صدها پارک و حدود ۳ هکتار زمین برای کاشت گل است که در نتیجه باعث می‌شود این شهر به محیطی تمیز و پر اکسیژن تبدیل شود. یکی دیگر از مزایای زندگی در نانت فرانسه، ارزان بودن نسبی این شهر است. با وجود اینکه نانت بسیار مشهور است اما نسبت به شهرهای بزرگی نظیر پاریس، لیون و یا بوردو ارزان‌تر است. نانت همچنین محلی خاص برای هنر بوده که افرادی که به این شهر می‌روند می‌توانند از تعداد زیادی مکان هنری دیدن کنند.

نانت فرانسه در حقیقت شهری تاریخی و هنری است که اصطلاحاً با نام پایتخت سبز اروپایی شناخته می‌شود. این شهر که در بخش غربی فرانسه واقع شده است هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. افرادی که نانت فرانسه را برای زندگی انتخاب کرده‌اند خوب است بدانند که این شهر به جهت داشتن دانشگاه‌های باکیفیت، دانشجویان بین‌المللی فراوانی را به خود جذب می‌کند.

افرادی که درباره کیفیت زندگی در نانت فرانسه کنجکاو هستند باید بدانند که کیفیت زندگی در این شهر به طور کلی بسیار بالا است. همچنین شاخص توان خرید مردم، متوسط و حدود ۸۰ درصد، شاخص امنیت، متوسط و حدود ۴۹ درصد، شاخص هزینه زندگی، پایین و حدود ۶۴ درصد و در نهایت شاخص آلودگی هوا، پایین و حدود ۲۹ درصد است.

شرایط آب و هوایی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که افراد باید پیش از آمدن به نانت در نظر بگیرند. نانت برای مثال به طور کلی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد است. در زمستان‌های نانت همچنین احتمال باد و ابر بسیار زیاد بوده و دمای هوا در این شهر درطول سال از حدود ۲ درجه سانتی‌گراد تا حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است. فصل گرمِ نانت از ۱۱ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۵ سپتامبر با حداکثر دمای روزانه ۲۱ درجه سانتی‌گراد ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال نیز ۲ آگوست با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد این شهر نیز از ۱۷ نوامبر آغاز شده و تا ۷ مارس با حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد ادامه می‌یابد. سردترین روز سال نیز در این شهر ۷ فوریه با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین دانشجویانی که می‌خواهند در این شهر تحصیل کنند باید با اطلاعاتی درباره هزینه‌های زندگی در شهر نانت آشنا شوند که برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این شهر می‌توانند به صفحه زندگی در نانت فرانسه مراجعه کنند.

منابع: