شهر کلگری در استان آلبرتا و در غرب کانادا قرار دارد. شهر کلگری با ۱.۳ میلیون نفر جمعیت، چهارمین شهر بزرگ کانادا است. این شهر از سال ۲۰۱۱ بیشترین رشد جمعیت را در میان شهر‌های کانادا داشته است و همچنین یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا، دانشگاه کلگری، در این شهر قرار دارد. کلگری بزرگترین شهر استان آلبرتا است که در فاصله ۲ ساعت و نیمی شهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتا، قرار دارد. اقتصاد این شهر شامل صنایع نفت و پتروشیمی، کشاورزی و توریسم است. بیشتر شرکت‌های نفتی کانادایی در شهر کلگری فعالیت دارند و همین امر باعث شده است که این شهر به یکی از ثروتمند‌ترین شهر‌های کانادا تبدیل شود. همچنین، این شهر یکی از بهترین شهر‌های کانادا برای راه اندازی کسب و کار است. اگر قصد تحصیل در کانادا را دارید با ما همراه باشید.

آب و هوای کلگری

شهر کلگری در ارتفاع ۱۰۴۸ متری سطح دریا قرار دارد. به همین دلیل آب و هوای این شهر نسبتاً خشک و با رطوبت پائین است. این شهر یکی از پر آفتاب‌ترین کلانشهر‌های کانادا است. تابستان‌های کلگری اغلب گرم و خشک است و دمای هوا در این شهر تا ۳۰ درجه سانتیگراد نیز می‌رسد. با اینکه زمستان‌های کلگری اغلب سرد است اما وجود آفتاب باعث می‌شود که ساکنین این شهر، زمستان را راحتتر بگذرانند.

زمستان‌های کلگری نسبت به بقیه شهر‌های کانادا قابل تحمل‌تر است. تنها چند هفته در سال دمای هوا به زیر ۱۰ درجه می‌رسد. همچنین به دلیل نزدیکی این شهر به کوه‌های راکی، پیست‌های اسکی زیادی در اطراف کلگری قرار دارند. یکی از نکات منحصر به فرد شهر کلگری باد‌های چینوک است. باد‌های چینوک باد‌های گرمی هستند که در اواسط زمستان می‌وزند و دمای هوا را تا ۱۵ درجه سانتیگراد می‌رسانند. میزان بارش در شهر کلگری نسبتاً کم است و بیشتر در زمستان‌ها، ساکنین این شهر بارش برف را تجربه می‌کنند. بهترین ماه در شهر کلگری ماه آگوست است. در ماه آگوست، آب و هوای کلگری بسیار مطبوع و خوشایند است.

همانطور که مشخص است، شهر کلگری شهری ۴ فصل است و افرادی که قصد زندگی در این شهر را دارند باید برای تغییر دما در هر ۴ فصل سال آماده باشند.

در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با ما همراه باشید.

فرهنگ و سبک زندگی

نزدیک به یک سوم جمعیت شهر کلگری را مهاجران تشکیل می‌دهند و به همین دلیل، این شهر از تنوع قومیتی بالایی برخوردار است. به دلیل اقتصاد قوی شهر کلگری، در سال‌های اخیر بسیاری از کانادایی‌هایی که در شهر‌های دیگر زندگی می‌کردند نیز به این شهر مهاجرت کرده‌اند. فعالیت‌های فرهنگی و هنری نیز در شهر کلگری همیشه جریان دارد و موزه‌ها، سالن‌های کنسرت و گالری‌های هنری زیادی در این شهر وجود دارند.

هزینه زندگی در شهر کلگری کانادا

این شهر با اینکه اقتصاد قوی و رو به رشدی دارد، هزینه زندگی پائین‌تری نسبت به دیگر کلانشهر‌های کانادا دارد. علت پائین بودن هزینه‌های زندگی در شهر کلگری این است که در استان آلبرتا مالیات خرید وجود ندارد و هزینه سوخت‌های فسیلی در این استان نیز پائین‌تر از دیگر نقاط کانادا است.

هزینه اجاره مسکن در این شهر بسیار مناسب است. هزینه اجاره مسکن یکخوابه در این شهر مبلغی در حدود ۱۰۰۰ دلار است و هزینه اجاره مسکن دو خوابه مبلغی در حدود ۱۳۰۰ تا ۱۴۰۰ دلار است. پائین بودن اجاره مسکن در این شهر یکی از نکات مهم در مهاجرت افراد به این شهر است.

حمل و نقل در شهر کلگری کانادا

سیستم حمل و نقل شهر کلگری متشکل از قطار‌های شهری و ناوگان اتوبوسرانی است. شهر کلگری قطار‌های زیر زمینی و مترو ندارد و سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر مانند دیگر شهر‌های بزرگ کانادا جامع نیست. ساکنین این شهر اغلب از ماشین‌های شخصی استفاده می‌کنند و داشتن ماشین شخصی یکی از ضروریات زندگی در شهر کلگری است.

همانطور که توضیح دادیم، شهر کلگری شهری امن، تمیز و زیبا است که طبیعت بسیار زیبایی در اطراف آن وجود دارد. اقتصاد قوی و فرصت‌های شغلی موجود در این شهر باعث شده است که کلگری به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها برای مهاجرت تبدیل شود.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در این کشور علاقمند هستید حتما با ما همراه باشید.



منابع