اکثر دانشگاه‌های کانادا هر سال مبلغ شهریه خود را مقداری افزایش می‌دهند و شهریه هر سال، کمی بیشتر از سال قبلتر خواهد بود. دانشگاه رجینا اعلام کرده است که شهریه این دانشگاه برای سال تحصیلی آینده تغییر نخواهد کرد و دانشجویان این دانشگاه نباید نگران افزایش شهریه در سال آینده باشند.

در شرایطی که شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد اخلال در اقتصاد کشور‌ها و کسب و کار افراد شده است، دانشگاه رجینا با فراهم کردن شرایطی مناسب، بودجه سال آینده خود را مانند سال قبل تصویب کرده است و قصدی برای افزایش شهریه دانشگاه در سال تحصیلی ۲۰۲۰- ۲۰۲۱ ندارد. مسئولان این دانشگاه اعلام کرده‌اند که با مشارکت و برنامه‌ریزی دقیق، قصد دارند علاوه بر کیفیت تحصیلی و آموزشی بالا، به مسائل اقتصادی دانشجویان و کارکنان این دانشگاه نیز توجه داشته باشند. کمک ۱ میلیون دلاری که از سمت دولت محلی به دانشگاه رجینا داده شده است و افزایش متقاضیان تحصیل در این دانشگاه، باعث شده است که دانشگاه رجینا به منابع مالی بیشتری در سال آینده دسترسی داشته باشد و نیازی به افزایش شهریه نباشد.

در حال حاضر که دانشگاه‌های کانادا ترم‌های تحصیلی خود را به صورت آنلاین برگزار می‌کنند، بسیاری از هزینه‌های جاری در دانشگاه‌ها کاهش پیدا کرده است. هزینه‌هایی مانند تعمیر و نگه‌داری از تأسیسات و محیط‌های کلاسی از جمله هزینه‌های جاری هستند که در دوران برگزاری کلاس‌ها به صورت آنلاین وجود ندارند.

بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌ها درخواست کاهش شهریه تحصیلی در مدت برگزاری آنلاین کلاس‌ها را دارند، اما دانشگاه‌های کانادا اعلام کرده‌اند که نمی‌توانند شهریه سال تحصیلی آینده را کاهش بدهند و در صورت کاهش دادن شهریه امکان دارد که کیفیت تحصیل و آموزش پائین بیاید. در حال حاضر بسیاری از دانشجویان قصد دارند تا ترم پائیز ۲۰۲۰ را مرخصی گرفته و تا زمانی که کلاس‌ها به صورت حضوری برگزار نشوند به تحصیل خود ادامه ندهند. از طرفی به دلیل شرایط و مزایایی که دولت کانادا برای دانشجویان این کشور در نظر گرفته است، بسیاری از افراد از کشور‌های دیگر برای تحصیل در کانادا ترغیب شده‌اند.



منابع