شهر ادمونتون کانادا در استان آلبرتا و در فاصله ۲۲۰ کیلومتری رشته کوه‌های راکی قرار دارد. شهر ادمونتون مرکز استان آلبرتا است و در حدود ۱ میلیون نفر جمعیت دارد. این شهر پس از شهر کلگری، دومین شهر بزرگ استان آلبرتا است. با پیشرفت و رشد اقتصادی در شهر ادمونتون در سال‌های اخیر، موقعیت‌های شغلی زیادی در این شهر بوجود آمده‌اند. همچنین استان آلبرتا تنها استانی در کانادا است که مالیات استانی فروش ندارد. استان آلبرتا به دلیل داشتن ذخایر نفتی زیاد به یکی از مراکز اصلی فعالیت در صنعت نفت و گاز تبدیل شده است. به همین علت لقب دیگر شهر ادمونتون، پایتخت نفت کانادا است.

علاوه بر صنایع نفت و گاز، دیگر صنایع نیز در شهر ادمونتون فعالیت‌های گسترده دارند. شهر ادمونتون به دلیل داشتن دانشگاه‌های معتبر مانند دانشگاه آلبرتا، به یکی از مراکز تکنولوژی و تحقیق کانادا تبدیل شده است.

آب و هوای ادمونتون کانادا

مهاجرت به شهر ادمونتون می‌تواند گام بزرگی در زندگی بسیاری از افراد باشد، به همین دلیل افرادی که قصد تحصیل در کانادا و زندگی در این شهر را دارند حتماً باید قبل از مهاجرت با آب و هوای این شهر آشنا شوند. شهر ادمونتون در مرکز و شمال کانادا قرار دارد و ساکنین این شهر، اغلب زمستانهای سردی را تجربه می‌کنند. بازه تغییر دمایی شهر ادمونتون از دمای حدود منفی ۱۲ در ماه ژانویه تا دمای ۱۷ درجه در ماه جولای است. با این حال، امکان دارد در روز‌هایی از زمستان، دمای هوا به زیر ۲۰ درجه برسد و در روز‌هایی از تابستان نیز دمای هوا به بالای ۳۰ درجه برسد. اگرچه تفاوت دما در شهر ادمونتون در طول سال زیاد است اما این شهر یکی از آفتابی‌ترین شهر‌های کانادا است. تابستان‌های شهر ادمونتون همراه با رطوبت زیاد است و از ماه ژوئن تا ماه آگوست ادامه دارد. زمستان‌های ادمونتون نیز از ماه نوامبر تا ماه مارس ادامه دارد. همچنین زمستان‌های ادمونتون هر سال شدت سرمای متفاوتی دارد.

فرهنگ و سبک زندگی در ادمونتون

از آنجایی که شهر ادمونتون در صنایع نفتی بسیار فعال است، افراد مختلفی از اقصی نقاط جهان برای کار به این شهر مهاجرت می‌کنند. بیش از ۲۵ درصد از ساکنین شهر ادمونتون مهاجر هستند. شهر ادمونتون در تابستان میزبان فستیوال‌های زیادی است و هر ساله فستیوال‌های متنوعی در این شهر برگزار می‌شوند. شهر ادمونتون از نظر فرهنگی نیز بسیار غنی است و موزه‌ها، گالری‌ها، سالن‌های تئاتر و سالن‌های کنسرت زیادی در این شهر وجود دارند.

شهر ادمونتون بزرگترین مرکز خرید در آمریکای شمالی را دارد. مرکز خرید وست ادمونتون علاوه بر داشتن مغازه‌ها و فروشگاه‌های متنوع، شهربازی، پارک آبی، بولینگ، مینی گلف و مراکز تفریحی دیگری را در خود دارد.

هزینه زندگی در ادمونتون

شهر ادمونتون یکی از شهر‌های ارزان قیمت کانادا است که مالیات خرید استانی هم ندارد. به همین دلیل ساکنان این شهر درآمد خالص بیشتری نسبت به دیگر شهر‌های کانادا دارند. همچنین به دلیل اینکه اصلی‌ترین وسیله حمل و نقل در این شهر ماشین‌های شخصی است، قیمت سوخت در این شهر پائین‌تر از دیگر نقاط کانادا است.

هزینه اجاره مسکن یکخوابه در این شهر بین ۹۰۰ تا ۱۱۰۰ دلار است و دیگر هزینه‌های جاری زندگی برای هر نفر در حدود ۶۰۰ دلار است. لازم به ذکر است که هزینه‌های زندگی ارتباط مستقیمی با سبک زندگی افراد دارد. بسیاری از افراد با هزینه‌های پائین‌تر از مقادیری که در بالا ذکر کردیم می‌توانند در شهر ادمونتون به راحتی زندگی کنند.به همین دلیل می تواند یکی از گزینه های مناسب برای مهاجرت تحصیلی به کانادا باشد.

حمل و نقل

حمل و نقل عمومی در شهر ادمونتون به صورت ریلی و اتوبوسرانی است. یکی از معایب سیستم ریلی شهر ادمونتون این است که خطوط ریلی تنها در مسیر‌های شمالی-جنوبی فعالیت دارند و در مسیر‌ها شرقی-غربی سیستم حمل و نقل ریلی موجود نیست. اما سیستم اتوبوسرانی ادمونتون، تمام نقاط شهر را پوشش داده و افراد می‌توانند با استفاده از اتوبوس، به تمام نقاط ادمونتون دسترسی داشته باشند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع