تولدو یکی از شهرهای زیبای اسپانیا است که آن را می‌توان به عنوان روح و قلب این کشور در نظر گرفت. این شهر همچنین به عنوان قدیمی‌ترین و خاص‌ترین شهر اسپانیا شناخته می‌شود که در گذشته پایتخت اسپانیا (پیش از مادرید) بوده است. شهر تولدو دارای سهمی عظیم در تاریخ و میراث اسپانیا است و به عنوان میراث جهانی یونیسکو نیز به شمار می‌آید. به طور کلی شهر تولدو اسپانیا را می‌توان از جمله شهرهای بسیار مناسب برای تفریح و زندگی در نظر گرفت زیرا علاوه بر داشتن مزایای بسیار زیاد برای زندگی مانند فرهنگ غنی و فستیوال‌های متعدد، دارای فاصله‌ای اندک (حدود ۷۸ کیلومتر) با مادرید است که امکان سفر به این شهر را آسان می‌کند. شهر تولدو همچنین به عنوان میراث جهانی یونیسکو نیز در نظر گرفته می‌شود که میراث عظیمی از کشور اسپانیا را در خود گنجانده است. همانطور که پیش‌تر ذکر شد شهر تولدو مکانی بسیار مناسب برای تفریح بوده و جاذبه‌های گردشگری بسیاری دارد. در ادامه به معرفی برخی از جاذبه های گردشگری شهر تولدو خواهیم پرداخت.

کلیسای جامع تولدو

کلیسای جامع تولدو یکی از جاذبه های گردشگری شهر تولدو است که با برج بلند و سبک معماری گوتیکی که دارد به عنوان یکی از مهم‌ترین چشم‌اندازهای مربوط به مسیحیت شناخته می‌شود. این کلیسا که در قرن ۱۳ ساخته شده است، فضایی بسیار زیبا را به خود اختصاص داده است. محیط داخلی این کلیسا حدود ۱۲۰ متر پهنا و ۵ راهرو نیز دارد. همچنین شیشه‌های رنگی پنجره‌های این کلیسا قدمتی طولانی (از قرن ۱۴، ۱۵ و ۱۶) دارد. گروه کر (گروه هم‌سرایان) این کلیسا نیز به عنوان یکی از بزرگترین کارهای هنرهای مسیحی در نظر گرفته می‌شود. به طور کلی کلیسای جامع تولدو را می‌توان یک اثرِ مذهبی-هنری در نظر گرفت که علاوه بر انتقال روح معنوی و مذهبی به افراد، آنها را حیرت‌زده نیز می‌کند.

قصر آلکازار

قصر آلکازار یکی از اماکن زیبا در شهر تولدو است که در بالاترین بخش این شهر قرار گرفته است. این قصر نه تنها مکانی مناسب برای اطلاع از تاریخ و فرهنگ تولدو است بلکه به دلیل چشم‌انداز فوق‌العاده‌اش محیطی جذاب برای بسیاری از گردشگران است. آلکازار به معنای “دژ”، “سنگر” یا “قلعه” است و بیشتر به منظور مسائل استراتژیک و نظامی ساخته شد و اولین بار در قرن سوم به عنوان قصر رومی مورد استفاده قرار گرفت. همچنین گردشگران، امروزه از این قصر امروزه به عنوان موزه بازدید می‌کنند.

کلیسای نور مسیح

مسجد نور مسیح و یا همان Cristo de la Luz محلی بسیار زیبا در شهر تولدو است که چندفرهنگی بودن این شهر را به خوبی منعکس می‌کند. این عبادتگاه کوچک در سال ۹۹۹ به عنوان یک مسجد عربی در شهر تولدو ساخته شده است. همچنین درون یکی از آجرهای یک دیوارِ این مسجد، مجسمه‌ای از حضرت مسیح قابل مشاهده است که به ارزش هرچه بیشتر این مسجد می‌افزاید. این مسجد در قرن ۱۲ به خانه مسیحیت (کلیسا) تبدیل شد.

کلیسای سنت Ildefonso

کلیسای سنت Ildefonso یکی دیگر از جاذبه های گردشگری شهر تولدو است که در نزدیکی کلیسای جامع تولدو واقع شده است. به بیان دقیق‌تر در نزدیکی کلیسای جامع یک میدان بسیار زیبا وجود دارد که کلیسای سنت Ildefonso در آن میدان قرار گرفته است. گردشگران نیز می‌توانند از این کلیسا که در سبک باروک ساخته شده بازدید کنند و به منظور بهره بردن از چشم‌انداز زیبا به بخش بالایی برج بروند.

کنسیه Santa María la Blanca

کنیسه (محل عبادتگاه یهودیان) Santa María la Blanca یکی دیگر از عبادتگاه‌های موجود در شهر تولدو است که در قرن ۱۲ ساخته شده است. این کنیسه بعد از اینکه مسیحیان این شهر را در سال ۱۴۰۵ مجدداً فتح کردند به کلیسا تبدیل شد. به طور کلی این کنسیه دارای معماری زیبایی است که بازدید از آن به افرادی که این شهر را برای تفریح انتخاب می‌کنند توصیه می‌شود.

منبع: