هنگامی که صحبت از کشور فرانسه به میان می‌آید، ذهن بسیاری از افراد به سمت پاریس و برج ایفل می‌رود در صورتیکه کشور فرانسه علاوه بر پاریس دارای شهرهای بسیار خوب و مجهز دیگری نیز است. برای مثال یکی از شهرهای محبوب فرانسه، مارسی است که درحقیقت بندری قدیمی و مدیترانه‌ای بوده و بسیار جذاب است. مارسی علاوه بر اینکه قدیمی‌ترین شهر فرانسه است، به عنوان یکی از قدیمی‌ترین شهرهای اروپای غربی نیز محسوب می‌شود. همانطور که پیش‌تر ذکر شد، مارسی شهری بندری بوده و دارای جمعیتی رو به افزایش است به طوری که جمعیت در سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹، ۰/۳۱ % افزایش پیدا کرده است. جمعیت شهر مارسی در سال ۲۰۲۰ برابر ۱۶۰۸۰۰۰ نفر است. شهر مارسی علاوه بر اینکه به دلایل مختلفی نظیر شرایط خوب زندگی و یا آب و هوای مطلوب برای زندگی، محبوبیت دارد از نظر امکانات و تجهیزات تحصیلی و آموزشی نیز دارای شهرت است. به بیانی دیگر بسیاری از افرادی که تمایل به تحصیل در فرانسه دارند شهر مارسی را انتخاب می‌کنند. درحقیقت تحصیل در مارسی فرانسه انتخاب بسیاری از افراد است که البته پیش از رفتن به این شهر برای تحصیل باید با اطلاعاتی درباره تحصیل در مارسی فرانسه آشنا شوند.

دانشگاه های مارسی فرانسه

اگر افرادی که شهر پاریس را برای زندگی و یا تحصیل انتخاب می‌کنند شهر مارسی را نیز بررسی کنند شاید علاقه‌‌مند به تحصیل در مارسی فرانسه شوند. همچنین افرادی شهر مارسی را برای تحصیل انتخاب کرده‌اند باید با دانشگاه‌های موجود در این شهر آشنا شوند. درحقیقت شهر مارسی دارای ۵ دانشگاه بسیار خوب و باکیفیت است که در وب‌سایت‌های مختلف رتبه‌بندی در جایگاه‌های بسیار خوبی واقع شده‌اند. در ادامه لیستی از ۵ دانشگاه باکیفیتِ موجود در شهر مارسی را مشاهده می‌کنیم.

  1. دانشگاه اکس‌مارسی
  2. دانشگاه École Centrale مارسی (مدرسه مرکزی مارسی)
  3. دانشگاه اکس‌مارسی ۲
  4. دانشگاه پروانس- اکس‌مارسی ۱
  5. مؤسسه عالی Bâtiment et des Travaux Publics

بهترین و بزرگترین دانشگاه مارسی فرانسه

همانطور که در لیست بالا مشاهده کردید دانشگاه اکس‌مارسی یکی از دانشگاه‌های شهر مارسی است که به دلیل داشتن امکانات تحصیلی و آموزشی بسیار، بهترین دانشگاه این شهر است. دانشگاه اکس‌مارسی همچنین در سال ۱۴۰۹ تأسیس شده و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه مارسی فرانسه شناخته می‌شود. همچنین از میان دانشگاه‌های موجود در لیست فوق، دانشگاه École Centrale مارسی (مدرسه مرکزی/ واحد مرکزی مارسی) با تعداد حدود ۹۹۹ دانشجو، بزرگترین دانشگاه شهر مارسی فرانسه به حساب می‌آید.

بیشتر بخوانید: مهاجرت تحصیلی به فرانسه

رتبه دانشگاه اکس‌مارسی

همانطور که پیش‌تر ذکر شد دانشگاه اکس مارسی که قدیمی‌ترین دانشگاه این شهر است به عنوان بهترین دانشگاه شهر مارسی نیز شناخته می‌شود. این دانشگاه در رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی نظیر وب‌سایت معتبر رتبه‌بندی QS در جایگاه برتری قرار گرفته است. همچنین وب‌سایت رتبه‌بندی مذکور، دانشگاه اکس‌مارسی علاوه بر داشتن رتبه‌ای کلی و جهانی در زمینه‌های مختلف تحصیلی نیز در جایگاه خوبی قرار گرفته است. در ادامه اطلاعات بیشتری را در این باره مشاهده می‌کنید.

  • رتبه کلی و جهانی QS 2020: 491
  • رتبه کلی و جهانی Shanghai 2019: 150-101
  • رتبه کلی و جهانی تایمز ۲۰۲۰: ۳۵۰-۳۰۱
  • رتبه جهانی در زمینه باستان‌شناسی ۲۰۲۰: ۱۰۰-۵۱
  • رتبه جهانی در زمینه فیزیک ۲۰۲۰: ۳۵۰-۳۰۱
  • رتبه جهانی در زمینه پزشکی ۲۰۲۰: ۲۰۰-۱۵۱
  • رتبه جهانی در زمینه هنر و علوم انسانی ۲۰۲۰: ۲۵۶

زندگی در شهر مارسی

شهر مارسی قدیمی‌ترین شهر فرانسه بوده که در سال ۶۰۰ پیش از میلاد توسط یونانیان بنا شد و امروزه به عنوان دومین شهر بزرگ فرانسه محسوب می‌شود. شهر مارسی که در بخش جنوبی فرانسه واقع شده به عنوان مرکز تجاری و مدیریتی ناحیه پروانس-آلپ-کوت دازور شناخته می‌شود. در حقیقت مارسی در میان شهرهای برتر فرانسه بوده و آمار گزارش شده نشان می‌دهد که این شهر دارای رتبه خوبی در زمینه خانه‌سازی و مراقبت‌های درمانی است. مارسی به طور کلی شهری امن برای زندگی است اما بی‌شک مانند هر شهر بزرگ دیگری دارای اماکنی است که آنچنان‌ها مناسب زندگی و یا بازدید نیستند. این شهر همچنین دارای فرهنگ‌های مختلف بوده و دارای فرهنگی پیچیده است. این شهر همچنین دارای سنن مختلف بوده و رسوم مختلفی از طریق موسیقی‌های فرهنگی، هنر و تئاتر زنده داشته شده است. مارسی همچنین دارای فستیوال‌های متعدد بوده که افراد مختلف می‌توانند با شرکت در آنها تفریح کنند.

مارسی

آشنایی با شرایط آب و هوایی در شهر مارسی نیز یکی از موضوعاتی است که برای افرادی که می‌خواهند به تحصیل در مارسی فرانسه بپردازند بسیار اهمیت دارد. به طور کلی زمستان‌های مارسی معتدل و آفتابی بوده که البته در این فصل از سال نیز امکانِ خنک شدن و حتی سرد شدن هوا وجود دارد ولی برف در این فصل از سال در مارسی بسیار نادر است. همچنین بهار در شهر مارسی دارای آب و هوایی نسبتاً پایدار است که به تدریج به گرما می‌گراید. مارسی در تابستان نیز گرم بوده و دارای روزهای آفتابی است. هوای پاییز نیز در مارسی در مناطق مختلف این شهر متفاوت بوده و معمولاً بارانی است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره شرایط آب و هوایی و هزینه زندگی در مارسی فرانسه می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع: