دانشگاه براک یکی از دانشگاه‌های تحقیقات محور و دولتی کانادا است که در شهر سنت کاترینز استان اونتاریو قرار دارد. دانشگاه براک رتبه ۳۰ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۱۰۹۳ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. دانشگاه براک رشته‌های متنوعی را در مقاطع تحصیلی مختلف در اختیار دانشجویان قرار داده است. همچنین رشته‌های فنی و تخصصی نیز در این دانشگاه تدریس می‌شوند. در حدود ۱۵ هزار دانشجوی کارشناسی و ۱۵۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی به صورت تمام وقت در دانشگاه براک مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه براک در حدود ۴۰ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۹ رشته در مقطع دکتری دارد. در ادامه بیشتر در مورد دانشگاه براک صحبت می‌کنیم.

دانشکده‌های دانشگاه براک کانادا

رشته‌های تحصیلی در دانشگاه براک توسط ۷ دانشکده تدریس می‌شوند. که در ادامه توضیحات بیشتری در مورد این دانشکده‌ها ارائه می‌دهیم.

دانشکده علوم سلامت

دانشکده علوم سلامت دانشگاه براک از ۵ دپارتمان تشکیل شده است:

  • دپارتمان علوم سلامت
  • دپارتمان علوم حرکتی
  • دپارتمان پرستاری
  • دپارتمان مطالعات سرگرمی و تفریح
  • دپارتمان مدیریت ورزش

این دانشکده ۱۱ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی و ۷ رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد دارد. همچنین ۳ زمینه تحصیلی در مقطع دکتری در این دانشکده وجود دارد. دانشکده علوم سلامت دانشگاه براک تنها دانشکده‌ای در کانادا است که رشته تحصیلی سلامت همگانی در مقطع کارشناسی در آن تدریس می‌شود.

دانشکده بیزنس گودمن

دانشکده بیزنس دانشگاه براک یکی از دانشکده‌های بیزنس معتبر کانادا است که  رشته‌های مانند حسابداری و بازرگانی در آن تدریس می‌شوند. در حدود ۱۵ درصد از دانشجویان دانشگاه براک را دانشجویان دانشکده بیزنس تشکیل می‌دهند.

دانشکده آموزش

در دانشکده آموزش دانشگاه براک، رشته‌های مرتبط با تربیت معلم و آموزش و پرورش تدریس می‌شوند. این دانشکده در سال ۱۹۶۵ تحت عنوان کالج معلمان تأسیس شده است و در سال ۱۹۷۱ به مجموعه دانشگاهی براک اضافه شده است.

دانشکده علوم انسانی

دانشکده علوم انسانی دانشگاه براک از ۹ دپارتمان و ۶ مرکز تشکیل شده است. دانشکده علوم انسانی دومین دانشکده بزرگ در دانشگاه براک است که در حدود ۲۰ درصد از دانشجویان کل دانشگاه در این دانشکده مشغول به تحصیل هستند. دانشکده علوم انسانی دانشگاه براک در حدود ۴۷ رشته درمقاطع تحصیلی مختلف دارد. ۷ رشته در مقطع کارشناسی ارشد و ۴ رشته در مقطع دکتری نیز در این دانشکده تدریس می‌شوند.

دانشکده ریاضی و علوم

دانشکده ریاضی و علوم دانشگاه براک در زمینه‌های زیر فعالیت دارد:

  • بیوشیمی
  • علوم بیولوژی
  • بیوفیزیک
  • بیوتکنولوژی
  • شیمی
  • علوم کامپیوتر
  • علوم زمین‌شناسی
  • ریاضیات
  • علوم اعصاب
  • فیزیک

دانشکده ریاضی و علوم دانشگاه براک یکی از معدود دانشکده‌های کانادا است که رشته “ریاضیات و محاسبات” را در اختیار دانشجویان قرار داده است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در این کشور علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید.

دانشکده علوم اجتماعی

دانشکده علوم اجتماعی بزرگترین دانشکده در دانشگاه براک است که دانشجویان این دانشکده، در حدود ۲۶ درصد از دانشجویان کل دانشگاه را تشکیل می‌دهند. دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه براک در حدود ۲۶ رشته کارشناسی در زمینه‌های اقتصاد، علوم سیاسی و روانشناسی دارد. همچنین ۱۰ رشته کارشناسی ارشد و یک دکتری در زمینه روانشناسی در این دانشکده موجود است.

دانشکده تحصیلات تکمیلی

دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه براک دارای ۴۹ رشته تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری است.

پذیرش دانشگاه براک کانادا

شرایط اخذ پذیرش از دانشگاه براک برای رشته‌های مختلف متفاوت است. مدارکی مانند ریز نمرات و کارنامه، رزومه و انگیزه نامه برای انجام فرآیند اپلای در دانشگاه براک الزامی است. همچنین حداقل نمره زبان لازم که از سمت دانشگاه اعلام شده است تافل ۸۰ و یا آیلتس ۶.۵ است.

هزینه تحصیل در دانشگاه براک نیز با توجه به رشته و مقطع تحصیلی متفاوت است. به طور میانگین هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه براک در حدود ۳۰ هزار دلار در سال وهزینه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حدود ۱۵ تا ۲۰ هزار دلار در سال است. همچنین دانشجویان براک می‌توانند از بورسیه‌های متنوعی که در اختیار دارند استفاده کنند. متقاضیان دریافت بورسیه برای تحصیل در دانشگاه براک باید با مراجعه به سایت دانشگاه از آخرین بورسیه‌های موجود اطلاعات لازم را کسب کنند.

در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا با ما تماس بگیرید و از راهنمایی مشاوران ما بهره مند شوید.