یکی از راه‌‌های رفتن به آلمان اقامت از طریق سرمایه گذاری در این کشور است. به دلیل اقتصاد پویا، قوی و البته امن آلمان، این کشور هموراه جز یکی از بهترین کشورهای دنیا برای سرمایه‌گذاری و ایجاد کسب و کار موفق است. این موضوع موجب شده تا کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که توان ایجاد فرصت‌های اقتصادی در آلمان را دارند، بتوانند اجازه اقامت این کشور را دریافت کنند تا بتوانند از مزیت‌های زندگی در این کشور بهره‌مند شوند. اگر قصد انجام این سرمایه‌گذاری را دارید می‌بایست تمامی مراحل آن طبق دستور‌العمل تعیین شده توسط دولت فدرال آلمان باشد. برای این کار می‌بایست به سایت دولت فدارل آلمان مراجعه کنید و تمامی جزییات را به طور کامل مطالعه و مرور کنید. در این مطلب نگاهی کوتاه به شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان خواهیم انداخت.

بیشتر بخوانید: تحصیل در آلمان

شرایط اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان

بدون شک مهمترین مسئله برای ایجاد یک کسب و کار موفق در آلمان، داشتن حداقل سرمایه است. به طور معمول حداقل سرمایه لازم حدود ۲۵۰۰۰ یورو در نظر گرفته شده است. البته این رقم ممکن است بر اساس نوع سرمایه‌گذاری که شما قصد انجام آن را دارید متفاوت باشد. در ادامه و در صورت کسب موفقیت شرکت (پس از یک دوره سه ساله) بر اساس شرایط و ضوابط اداره کار دولت فدرال آلمان، می‌توانید برای تبدیل اقامت موقت به اقامت دائم درخواست مجدد ارائه دهید.

مزیت اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی از مزیت‌های مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری امکان به همراه بردن خانواده بعد از قبولی درخواست شما برای سرمایه‌گذاری در این کشور است. در واقع این موضوع موجب شده تا اقامت از طریق سرمایه گذاری در آلمان نسبت به راه‌های دیگر رفتن به این کشور برای خانواده‌ها به مراتب ساده‌تر باشد.

راه‌های مختلف برای سرمایه گذاری در آلمان

راه‌های مختلفی برای سرمایه گذاری در آلمان وجود دارد، به عنوان مثال تاسیس یک رستوران، مغازه، کافی‌شاپ،  فروشگاه مواد غذایی، فروشگاه پوشاک و … که می‌توانید بدون نیاز به ثبت شرکت و تنها با دریافت جوازهای صنفی مربوطه (Business registration) کسب کار خود را در این کشور راه ‌اندازی کنید. همچنین می‌توانید با تاسیس شرکت یا نمایندگی در آلمان سرمایه گذاری کنید. البته برای ثبت شرکت می‌بایست قوانین و مقررات آن به طور دقیق بررسی و اجرا شود تا فرآیند ثبت شرکت با مشکل مواجه نشود. در حالت کلی مدارک مورد نیاز جهت مهاجرت به آلمان از طریق سرمایه‌گذاری به شرح زیر است:

  • مدارک معتبر بانکی که نشان دهد شما سرمایه کافی برای ایجاد یک کسب و کار موفق در آلمان را دارید
  • مدارک شناسایی
  • جواز کسب (Business registration)
  • مدارک شرکت فعال در ایران با سابقه فعالیت معتبر جهت ثبت یا تاسیس شرکت در آلمان
  • مراجعه به اداره بازرگانی و ارائه طرح توجیحی اقتصادی

جمع بندی

با توجه به مطالب گفته شده در بالا، سرمایه‌گذاری در این کشور می‌تواند بسیار سودمند باشد. بنابراین این موضوع بسیار حائز اهمیت است که شما به عنوان یک سرمایه‌گذار می‌بایست تمامی مراحل را به صورت کامل و دقیق انجام دهید تا دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری شما در آلمان با مشکل خواصی مواجه نشود.

اگر به مهاجرت تحصیلی به آلمان و زندگی در این کشور علاقمندید با سیم آخر همراه باشید. برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع:

https://www.tum.de/en/studies/degree-programsnursing