در حال حاضر بیش از ۵۰۰ هزار دانشجوی بین‌المللی در کشور کانادا مشغول به تحصیل هستند. بسیاری از این دانشجویان کشور کانادا را به کشور‌هایی چون آمریکا و انگلستان ترجیح داده‌اند. دانشگاه‌های کانادا علاوه بر اینکه در سطح جهان بسیار شناخته شده هستند، نسبت به دیگر کشور‌های انگلیسی زبان، شهریه کمتری دارند. همچنین امکان کار در حین و بعد از تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی در کانادا فراهم است. در کل تحصیل در کانادا مزایای منحصر به فردی دارد که همین امر باعث شده تا بسیاری از دانشجویان، تحصیل در کانادا را برای خود انتخاب کنند. در ادامه بیشتر در مورد مزایای تحصیل در کانادا صحبت می‌کنیم.

دانشگاه‌ها و کالج‌ های معتبر

دانشگاه‌ها و کالج‌های کانادا در سرتاسر این کشور پهناور قرار دارند. اغلب دانشگاه‌های برتر کانادا جزء دانشگاه‌های معتبر و برتر در کل دنیا هم هستند. دانشگاه‌های کانادا تمرکز زیادی بر روی تحقیقات و نوآوری دارند. تحصیلات دانشگاهی در کانادا از تنوع بالایی برخوردار است و دانشگاه‌های کانادا از نظر رشته‌های تحصیلی، وسعت و فعالیت‌هایی که انجام می‌دهند با یکدیگر متفاوت هستند. همین تفاوت باعث شده تا هر فردی با هر هدف و سلیقه‌ای بتواند در کانادا تحصیل کند. دانشگاه‌های کانادا از استاندارد‌های تحصیلی بالایی نیز برخوردار هستند. این استاندارد‌های بالا، کیفیت آموزش در دانشگاه‌های کانادا را تضمین می‌کند. همین کیفیت بالا در آموزش باعث می‌شود تا فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا مهارت‌های مرتبط با رشته‌ خود را به خوبی کسب کرده و بتوانند به راحتی پس از تحصیل در شغل مورد نظر خود فعالیت کنند. اعتبار مدارک دانشگاه‌های کانادا برابر با اعتبار مدارک دانشگاه‌های آمریکا و دیگر کشور‌های هم رده خود است.

شهریه پائین دانشگاه‌ها

دلیل اغلب افرادی که تحصیل در کانادا را به جای تحصیل در آمریکا و یا انگلستان انتخاب می‌کنند، شهریه پائین دانشگاه‌های کانادا است. شهریه دانشجویان بین‌المللی در اغلب دانشگاه‌های کانادا کمتر از شهریه دانشگاه‌های هم رده خود است. علاوه بر پائین بودن شهریه دانشگاه‌ها، هزینه زندگی در کشور کانادا نیز نسبتاً پائین است. بسیاری از شهر‌های کانادا هزینه مسکن زیر ۱۰۰۰ دلار در ماه دارند. دیگر هزینه‌های جاری زندگی در کانادا هم به همین نسبت پائین هستند. پائین بودن هزینه‌های تحصیل و زندگی باعث شده است که کانادا به یکی از مقاصد اصلی دانشجویان برای تحصیل تبدیل شود.

کار در حین تحصیل

یکی از مزایای اساسی و مهم تحصیل در کانادا این است که دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل، کار هم داشته باشند. کار در حین تحصیل از نظر مالی کمک بسیار زیادی به دانشجویان می‌کند. دانشجویان با کار کردن در حین تحصیل می‌توانند راحت‌تر مسائل مالی خود را مدیریت کنند و کمتر از وام‌های دانشجویی استفاده کنند. دانشجویان برای اینکه بتوانند در حین تحصیل در خارج از دانشگاه کار کنند باید شرایط و مدارک زیر را داشته باشند:

  • استادی پرمیت معتبر
  • تحصیل به صورت تمام وقت
  • تحصیل در دانشگاه‌های معتبر کانادا (DLI)
  • تحصیل در دوره‌های تحصیلی بیشتر از ۶ ماه که به دریافت مدرک ختم می شود

دانشجویانی که تمام شرایط بالا را داشته باشند می‌توانند در ترم‌های تحصیلی تا ۲۰ ساعت در هفته کار کنند و در ایام تعطیلات مانند تعطیلات تابستانه و بهاره به صورت تمام وقت مشغول به کار باشند.

اجازه کار بعد از تحصیل (PGWP)

یکی از مسیر‌هایی که دانشجویان می‌توانند با استفاده از آن اقامت دائم کانادا را دریافت کنند اجازه کار بعد از تحصیل است. دانشجویانی که در کانادا تحصیل کرده‌اند بعد از پایان تحصیل می‌توانند برای دریافت اجازه کار بعد از تحصیل اقدام کنند. مدت اعتبار این اجازه کار حداکثر تا ۳ سال است. فارغ‌التحصیلانی که اجازه کار بعد از تحصیل دریافت می‌کنند می‌توانند به صورت آزاد در هر موقعیت شغلی که مد نظر داشته باشند مشغول به کار شوند.

اقامت دائم (PR)

همانطور که قبلتر توضیح دادیم، فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های کانادا می‌توانند در کشور کانادا تا ۳ سال مشغول به کار باشند. همین تجربه کار در کانادا برای دریافت اقامت دائم بسیار مهم است. فارغ‌التحصیلان می‌توانند با استفاده از برنامه‌های اقامتی مختلف کانادا و تجربه کاری که در خاک کانادا داشته‌اند به راحتی برای دریافت اقامت دائم کانادا اقدام کنند. هر کدام از استان‌های کانادا برنامه‌های مهاجرتی خود را دارند و دانشجویانی که در این استان‌ها در مقاطع تحصیلات تکمیلی فارغ‌التحصیل شده‌اند نیز می‌توانند با استفاده از برنامه‌های استانی، اقامت دائم کانادا را دریافت کنند.

سبک زندگی، فرهنگ و طبیعت کانادا

علاوه بر مسائل و مزایای تحصیلی که کانادا دارد، زندگی در کشور کانادا می‌تواند تا حد بسیار زیادی جذاب باشد. کشور کانادا کشوری مدرن، چند فرهنگی و بسیار زیبا است. کانادا یکی از کشور‌های دنیا است که بالا‌ترین سطح و کیفیت زندگی را دارد. بیمه‌های درمانی همگانی و بسیاری از خدمات دولتی در کانادا، این کشور را از دیگر کشور‌های هم رده خود متمایز کرده است. امنیت اقتصادی و بازار کار رو به رشدی که کشور کانادا دارد باعث شده تا بسیاری از افراد برای کار و زندگی به کانادا مهاجرت کنند. از زمان‌های قدیم مهاجران بسیار زیادی به خاک کانادا وارد می‌شدند. همین امر باعث شده است که کانادا به کشوری چند فرهنگی و بسیار مهمان نواز  تبدیل شود. گرچه مهاجرت به کشوری غریب در ابتدا می‌تواند مشکلات بسیاری را برای افراد ایجاد کند اما شرایط کانادا به صورتی است که مهاجران خیلی راحتتر و سریع‌تر به شرایط جدید عادت می‌کنند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع