همانطور که می‌دانید شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ریزی‌های جهانی را درهم ریخته است. این ویروس به شکل غیرمنتظره‌ای در جهان گسترش پیدا کرد و بدین منظور بسیاری از افرادِ ناکام از انجام هدف‌گذاری‌های خود را با افسردگی دست به گریبان کرد اما در این میان سازمان‌ها و دانشگاه‌های بسیاری این بحران را مدیریت کردند که دانشگاه تور ورگاتا رم نیز یکی از آنها است. در پی شرایطی که از ماه می ایجاد شد CISIA، آزمون انگلیسی TOLC را برای سال تحصیلی ۲۱-۲۰۲۰ به صورت آنلاین برگزار می‌کند. این آزمون از طریق پلتفرم CISIA برای هر یک از داوطلبین فراهم می‌شود. این پلتفرم نیز با استفاده از ابزار و تکولوژِی، کلاس‌های مجازی را با امنیت هرچه بیشتر برای مخاطبین فراهم می‌کند که آنها در این کلاس‌ها به صورت آزادانه آزمون مذکور را بگذرانند. این کلاس‌های مجازی نیز با مدیریت دانشگاه و همکاری پلتفرم CISIA برگزار می‌شود. در این مطلب قصد داریم درباره آزمون آنلاین داروسازی دانشگاه تور ورگاتا بیشتر توضیح دهیم.

آزمون TOLC-F چیست؟

TOLC-F آزمونی کامپیوتری و شخصی بوده که از فردی به فرد دیگر متفاوت است. جالب است بدانید که سؤالات این آزمون به صورت اتوماتیک و رندوم برای هر یک از داوطلبین فراهم می‌شود (این سؤالات از پایگاه داده‌های CISIA TOLC انتخاب می‌شود). همچنین بعد از برگزاری آزمون TOLC-F داوطلبین می‌توانند برای گرایش‌های مربوط به رشته داروسازی اقدام نمایند که البته انتخاب آنها به نمره دریافتی در آزمون TOLC-F بستگی دارد. همچنین داشتن مدرک زبان انگلیسی (حداقل در سطح B2) برای تمامی داوطلبین ضروری است. داوطلبین برای آمادگی هرچه بهتر در آزمون TOLC-F باید با این آزمون نیز آشنا شوند. در ادامه به اطلاعاتی درباره آزمون TOLC-F می‌پردازیم.

ساختار آزمون TOLC-F

بخش‌های مختلف آزمون انگلیسی TOLC-F، تعداد سؤالات و زمان اختصاص یافته به هر بخش به شرح زیر است:

  • زیست: ۱۵ سؤال در ۲۰ دقیقه
  • شیمی: ۱۵ سؤال در ۲۰ دقیقه
  • ریاضیات: ۷ سؤال در ۱۲ دقیقه
  • فیزیک: ۷ سؤال در ۱۲ دقیقه
  • منطق: ۶ سؤال در ۸ دقیقه

به طور کلی آزمون TOLC-F شامل ۵۰ سؤال است و داوطلبین ۷۲ دقیقه (۱ ساعت و ۱۲ دقیقه) زمان دارند. نکته‌ای دیگر درباره ساختار آزمون TOLC-F این است که علاوه بر بخش‌های مذکور داوطلبین با بخشِ مربوط به زبان انگلیسی با تعداد ۳۰ سؤال و ۱۵ دقیقه زمان اضافه مواجه خواهند شد که البته نتیجه دریافتی از این بخش نه بر ارزیابی دانشگاه تأثیر دارد و نه جایگزین مدرک زبان انگلیسی می‌شود. در حقیقت این بخش از آزمون تنها جنبه خودارزیابی دارد.

نمره‌دهی آزمون TOLC-F

نمره‌دهی این آزمون به نحوی است که داوطلبین به ازای هر پاسخ درست ۱ نمره دریافت کرده و به ازای هر سؤالِ بی‌پاسخ ۱ نمره از دست می‌دهند و پاسخ اشتباه نیز ۰.۲۵ از نمره داوطلبین کسر می‌کند. همچنین نمره TOLC-F بلافاصله بعد از اتمام آزمون در وب سایت CISIA قرار می‌گیرد.

ثبت نام در آزمون TOLC-F

داوطلبین به منظور ثبت‌نام در آزمون TOLC-F باید به وب‌سایت CISIA مراجعه کرده و پس از انتخاب گزینه TOLC-F@CASA تاریخ موردنظر را انتخاب و مبلغ ۳۰ یورو پرداخت کنند.

ثبت نام در رشته تحصیلی

داوطلبین بعد از گذراندن آزمون TOLC-F و انتخاب گرایش موردنظر (در رشته داروسازی) به منظور ثبت‌نام در رشته تحصیلی باید به صفحه ثبت نام مراجعه کنند و دستورالعمل‌ها و ددلاین‌های مربوطه را با دقت مطالعه کنند.