تحصیل در خارج از کشور برای دانشجویان بین‌المللی دشواری‌هایی دارد. دوری از خانواده و دروس دانشگاه و برقرارنکردن ارتباط با محیط جدید، ازجملۀ این سختی‌هاست که اکثر دانشجویان بین‌المللی در ماه‌های اول ورودشان به کشوری جدید با آن رو‌به‌رو هستند. در سال‌های اخیر، فناوری موجب شده است تحصیل برای دانشجویان بین‌المللی بسیار آسان‌تر شود. برای مثال، اینترنت به یکی از منابع اصلی کسب اطلاعات برای دانشجویان تبدیل شده است و بسیاری از اپلیکیشن‌های تلفن‌همراه نیز به دانشجویان کمک می‌کنند زندگی دانشجویی بهتری تجربه ‌کنند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، تعدادی از اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی را معرفی خواهیم کرد.

یادداشت‌برداری در کلاس

یکی از اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی اپلیکیشن‌های یادداشت‌برداری است. در گذشته، دانشجویان مجبور بودند تمام زمان کلاس را صرف یادداشت‌برداری کنند تا نکته‌ای فراموششان نشود؛ ولی امروزه، اپلیکیشن‌های ضبط کلاس کار دانشجویان را بسیار آسان کرده است. اپلیکیشن ساوند نوت (SoundNote) برای دانشجویان دارای آیپد مناسب است. این اپلیکیشن‌ نقش دفترچه‌یادداشت و ضبط‌صوت را ایفا می‌کند و هم‌زمان با یادداشت‌برداری، می‌توانید کل جلسه را  ضبط کنید. اگر می‌خواهید از تخته عکس بگیرید، اپلیکیشن آفیس لنز (Office Lens) را پیشنهاد می‌کنیم. این اپلیکیشن عکس‌های شما را از تختۀ کلاس به فایل پی‌دی‌‌اف (PDF) یا ورد (Word) یا پاورپوینت (PowerPoint) تبدیل می‌کند تا مرور نکته‌های مهم راحت‌تر شود.

مرور دروس

مرور دروس

حتی مرور دروس نیز به‌مدد فناوری و تلفن‌همراه هوشمند مانند گذشته سخت و یکنواخت نیست. اگر اهل استفاده از فلش‌کارت (Flashcard) هستید، اپلیکیشن اِستادی بلو (StudyBlue) می‌تواند به شما کمک کند. در این اپلیکیشن‌، از یادداشت‌های خودتان برای مرور مباحث مهم فلش‌کارت می‌سازید. یکی دیگر از اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی گوکانکر (GoConqr) است که علاوه‌بر ارائۀ روش‌های مختلف برای مرور انفرادی دروس‌، امکان مرور گروهی مباحث با دوستان و هم‌کلاسی‌ها و حتی دیگر دانشجویان از سراسر دنیا را فراهم کرده است. اپلیکیشن اِگزم کانت‌داون (Exam Countdown) نیز روزهای باقی‌مانده تا امتحان را به شما یاد‌آوری می‌کند.

آمادگی برای آزمون‌های بین‌المللی

بسیاری از دانشگاه‌ها برای ثبت‌نام در مقطع کارشناسی ارشد، کارنامۀ آزمون‌هایی مانند MCAT، GMAT، LSAT و GRE را در فهرست مدارک لازم قرار داده‌اند. ازجمله اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی بنچ‌پرپ (BenchPrep) است که با الهام از شبکه‌های مجازی به کاربرانش اجازه می‌دهد با کسانی آشنا شوند که قصد دارند در آزمون‌های یادشده حضور یابند. این اپلیکیشن امکانی فراهم می‌کند تا افراد به‌صورت گروهی در آزمون‌‌های کوتاه موجود در اپلیکیشن‌ شرکت و با یکدیگر جلسه‌های رفع اشکال برگزار کنند.

برنامه‌ریزی درسی

برنامه‌ریزی کلید موفقیت در دانشگاه است؛ به‌همین‌دلیل، یکی از مهم‌ترین اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی اپلیکیشن‌‌های برنامه‌ریزی درسی است که در سال‌های اخیر در میان دانشجویان محبوبیت یافته‌ است. این اپلیکیشن‌‌ها مانند دفترهای برنامه‌ریزی کاغذی هستند که اعلان یادآوری را برای دانشجو نیز می‌فرستند. برای کاربران اندروید اپلیکیشن تایم‌تیبل (Timetable) یکی از اپلیکیشن‌‌های برنامه‌ریزی پرطرفدار است. در این اپلیکیشن‌، به‌راحتی می‌توانید زمان‌بندی هفتگی خود را وارد کنید. همچنین، برای کسانی که به استفاده از دفترهای برنامه‌ریزی عادت دارند، اپلیکیشن کلس‌تیبل (Classtable) را پیشنهاد می‌کنیم که برای سیستم‌عامل آی‌او‌اس (iOS) دردرسترس است.

تماس تصویری

تماس تصویری

ناگفته پیداست که یکی از اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی اپلیکیشن‌های تماس تصویری است. سیاری از دانشجویان برای تماس تصویری با اپلیکیشن‌‌هایی مانند اسکایپ (Skype) یا فیس‌تایم (FaceTime) آشنا هستند. با بهبود کیفیت دوربین رایانه‌ها و افزایش سرعت اینترنت، دسترسی به فناوری تماس تصویری روز‌به‌روز آسان‌تر شده است. با تماس تصویری می‌توانید فاصلۀ بین خود و دوستان و خانواده‌تان را کمتر کنید و در مهمانی‌های دوستان حضور یابید یا در‌کنار والدینتان غذا بپزید. از دیگر اپلیکیشن‌های کاربردی برای تماس تصویری می‌توان از ایمو (Imo) و تانگو (Tango) نام برد.

درخواست کمک

تعدادی از اپلیکیشن‌‌های گوشی‌های تلفن‌همراه به حفظ امنیت و سلامت دانشجویان در داخل پردیس دانشگاه و خارج از آن کمک می‌کنند. یکی از اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی اپلیکیشن سیرکل آو سیکس (Circle of 6) است که برای سیستم‌عامل‌های اندروید و آی‌او‌اس (iOS) دردسترس است و برای ارتباط دانشجویان با گروهی از دوستان نزدیکشان طراحی شده است. این اپلیکیشن‌ موقعیت جغرافیایی فرد گم‌شده را به دوستانش نشان می‌دهد و کاربران درصورت احساس خطر، با لمس یک دکمه حلقۀ خود را باخبر می‌کنند. از دیگر اپلیکیشن‌‌های کاربردی تلفن‌همراه برای درخواست کمک می‌توان به بی‌سیف (bSafe) و  ری‌اکت (React) اشاره کرد.

بیدارشدن برای کلاس صبح

بیدارشدن برای کلاس صبح

اگر شما نیز هر روز صبح برای بیدارشدن با مشکل مواجه هستید و با عقب‌انداختن زنگ ساعت دیر به کلاس می‌رسید، اپلیکیشن آلارمی (Alarmy) می‌تواند به شما کمک کند. این اپلیکیشن یکی از اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی است که برای خاموش‌کردن زنگ ساعت از شما می‌خواهد کاری انجام دهید. برای مثال، از چیزی عکس بگیرید یا گوشی را به تعداد دفعات مشخص تکان دهید. در‌این‌صورت، امکان عقب‌انداختن زنگ ساعت از بین می‌رود و تا موقع انجام کار مشخص‌شده زنگ خاموش نمی‌شود. اپلیکیشن کاربردی دیگر اسلیپ سایکل (Sleep Cycle) است. این اپلیکیشن‌ الگوی خواب کاربران را در نظر می‌گیرد و در زمان خواب سبک، آنان را بیدار می‌کند. اپلیکیشن اسلیپ سایکل از‌طریق بررسی حرکات کاربران در خواب و میزان خواب، الگوی خواب هر شخص را تشخیص می‌دهد. با این اپلیکیشن هنگام بیدار‌شدن کمتر احساس خواب‌آلودگی خواهید کرد.

تغذیۀ سالم و ورزش

اگر می‌خواهید در دوران دانشجویی تغذیه‌ای سالم و دانشجویی داشته باشید، از اپلیکیشن‌های رژیم غذایی می‌توانید استفاده کنید. برای مثال، اپلیکیشن میل بورد (MealBoard)، یکی از اپلیکیشن های کاربردی برای دانشجویان بین‌المللی، بر‌اساس موادغذایی موجود در منزل دستور غذا را پیشنهاد می‌کند. برای ورزش روزانه نیز می‌توانید از اپلیکیشن‌ ناج (Nudge) استفاده کنید. این اپلیکیشن میزان خواب، خوراک، ورزش و تغذیه را جمع‌آوری می‌‌کند و با آن می‌توانید گزارش کاملی از وضعیت جسمی خود  دراختیار داشته باشید.



منبع: