استان ساسکاچوان کانادا یکی از استان‌های کانادا است که دانشجویان متقاضی تحصیل در کانادا کمتر به آن توجه می‌کنند. اما در واقعیت استان ساسکاچوان می‌تواند یکی از مقاصد بسیار عالی برای تحصیل در کانادا باشد. بازار کار در استان ساسکاچوان در حد قابل قبولی قرار دارد و موقعیت‌های شغلی بسیاری در این استان موجود است. همچنین این استان دانشگاه‌ها و کالج‌های معتبر زیادی دارد. هزینه زندگی در این استان هم نسبتاً پائین است. اگر بیشتر در مورد ساسکاچوان تحقیق کنیم متوجه می‌شویم که استان ساسکاچوان یکی از گزینه‌های بسیار مناسب برای تحصیل و زندگی در کانادا است. در ادامه بیشتر در مورد تحصیل در ساسکاچوان کانادا صحبت می‌کنیم.

دانشگاه‌های ساسکاچوان کانادا

کالج‌ها و دانشگاه‌های متنوعی در استان ساسکاچوان قرار دارند. به طور معمول، افرادی که قصد دارند تا به سرعت وارد بازار کار شوند و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای را بیاموزند برای تحصیل در کالج اقدام می‌کنند و افرادی هم که قصد ادامه تحصیل آکادمیک را دارند، تحصیل در دانشگاه‌ها را انتخاب می‌کنند. دانشگاه ساسکاچوان و دانشگاه رجینا از جمله دانشگاه‌های برتر استان ساسکاچوان هستند. همانطور که قبلتر گفتیم، کالج‌های زیادی در استان ساسکاچوان قرار دارند. از جمله این کالج‌ها می‌توان کالج CDI، کالج ریجنسی، کالج کامبرلند و کالج پارکلند را نام برد.

یکی از مزایای تحصیل در استان ساسکاچوان پائین بودن شهریه دانشگاه‌ها است. دانشگاه‌های ساسکاچوان در زمینه‌های متنوعی فعال هستند و بیشتر رشته‌های دانشگاهی را تدریس می‌کنند. همچنین دانشگاه‌های این استان در زمینه تحقیقات بسیار فعال هستند. همین امر باعث شده است تا بسیاری از دانشجویان تحصیلات تکمیلی، برای تحصیل در این استان اقدام کنند.

استادی پرمیت ساسکاچوان کانادا

دانشجویان بین‌المللd برای تحصیل در کشور کانادا نیاز به اخذ استادی پرمیت دارند. استان ساسکاچوان یکی از استان‌های کانادا است که به راحتی به دانشجویانی که از دانشگاه‌های این استان پذیرش گرفته‌اند استادی پرمیت اعطا می‌کند. اخذ استادی پرمیت مشروط به این است که فرد متقاضی از دانشگاه‌های معتبر این استان پذیرش گرفته باشد. همچنین افرادی که قصد تحصیل در دوره‌های کوتاه مدت زیر ۶ ماه را دارند می‌توانند بدون دریافت استادی پرمیت در این دوره‌ها شرکت کنند.

زندگی در ساسکاچوان کانادا

مردم استان ساسکاچوان مردمی خونگرم و مهمان‌نواز هستند که از فرهنگ‌های جدید و مهاجران همیشه استقبال کرده‌اند. همین امر استان ساسکاچوان را به یکی از امن‌ترین نقاط کانادا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا تبدیل کرده است. استان ساسکاچوان از لحاظ آمار بیکاری، سومین استان کانادا است که کمترین آمار بیکاری را دارد. صنایع استان ساسکاچوان در حال رشد هستند و در کنار صنایع، دانشگاه‌های این استان با تلفیق تکنولوژی و صنعت در حال اشتغال‌زایی در این استان هستند. بازار کار قابل اعتمادی که استان ساسکاچوان دارد باعث شده است که بسیاری از دانشجویانی که در این استان تحصیل کرده‌اند، در همین استان کار پیدا کرده و زندگی کنند.

استان ساسکاچوان مانند دیگر نقاط کانادا آب و هوای سردسیری دارد و ساکنان این استان، زمستان‌های طولانی و سختی را تجربه می‌کنند. اما زمستان‌های کانادا پس از گذشت مدتی عادی شده و اغلب دانشجویان با شرایط آب و هوایی کانادا هماهنگ می‌شوند.

هزینه زندگی در استان ساسکاچوان نسبت به دیگر استان‌های معروف کانادا پائین‌تر است. هزینه اجاره مسکن یکخوابه در استان ساسکاچوان به طور میانگین مبلغی بین ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ دلار در ماه است و هزینه‌های جاری زندگی هم در حدود ۳۰۰ تا ۶۰۰ دلار در ماه است. همانطور که مشخص است، هزینه زندگی تا حد زیادی به سبک زندگی افراد مرتبط است و بسیاری از دانشجویان با مبالغی کمتر نیز می‌توانند در این استان زندگی کنند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع