امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا برای کسانی که قصد مهاجرت تحصیلی به کانادا را دارند می‌تواند یک فرصت مناسب باشد. هر چند که هزینه تحصیل در کانادا نسبت به کشور‌های اروپایی مثل آلمان، ایتالیا، فرانسه و اسپانیا کمی بالاتر است ولی تحصیل در این کشور در مقایسه با کشورهای مطرح انگلیسی‌زبان (امریکا، انگلستان، استرالیا) به مراتب کم هزینه‌تر است و همچنین این امکان وجود دارد که دانشجویان بعد از اتمام تحصیل بتوانند برای دریافت اقامت دائم اقدام کنند. بنابراین می‌توان گفت کسب مدرک دانشگاهی از بهترین موسسات آموزشی در این کشور و فرصت‌های متنوع شغلی بعد از تحصیل موجب شده تا تحصیل در کانادا به یک گزینه جذاب برای دانشجویان بین‌المللی به خصوص از کشور‌های مانند چین، هند، آمریکا و فرانسه و ایران تبدیل شود. البته علاوه‌بر امکان تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی فاکتورهای دیگری وجود دارد که باعث شده کانادا یکی از مقاصد تحصیلی مهم و محبوب برای این دانشجویان باشد. این دلایل عبارتند از:

  • امکان انجام کار در حین تحصیل
  • کیفیت بالای زندگی
  • تجربه زندگی در یک کشور چند فرهنگی
  • مهاجر‌پذیری
  • تحصیل در بهترین دانشگاه های جهان

در واقع شاید مهم‌ترین دلیل انتخاب کانادا برای تحصیل، وجود دانشگاه‌ های برتر در سطح جهانی است. بر اساس جدید‌ترین رتبه‌بندی صورت گرفته توسط وب‌سایت Times Higher Education یکی از معتبر‌ترین منابع دانشگاهی جهان است که هر ساله لیست نهایی بهترین دانشگاه های جهان را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد، دانشگاه های کانادا در رده‌های بالای این رتبه‌بندی قرار دارند، بطوریکی هفت دانشگاه برتر این کشور در بین ۲۰۰ دانشگاه برتر جهان در سال ۲۰۲۰ است. اطلاعات بیشتر در مورد بهترین دانشگاه های جهان ۲۰۲۰»

با توجه به این تعداد بالای دانشگاه های طراز اول انتخاب بهترین دانشگاه برای تحصیل در کانادا می‌تواند کمی سخت و وقت گیر باشد. در این مطلب نگاهی کوتاه به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل خواهیم انداخت

شرایط تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا

قبل از وارد شدن به بحث تحصیل در بهترین دانشگاه های کانادا بهتر است کمی با شرایط تحصیل در این کشور آشنا شویم.

  • شرایط سنی

طبق قانون این کشور هیچ‌گونه شرایط سنی برای تحصیل در مقاطع مختلف تحصلی در کانادا وجود ندارید. اما به دلیل رقابت زیاد برای کسب پذیرش از دانشگاه های کانادا، ممکن است شرایط سنی شما در سفارت مورد بررسی قرار گیرد. برای مثال اگر سن فرد متقاضی بالاتر از ۳۰ سال باشد و قصد تحصیل در مقطع کارشناسی را داشته باشد ممکن است با رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا مواجه شود. بنابراین پیشنهاد می‌شود برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی زیر ۲۲ سال، برای کارشناسی ارشد ۳۱ سال و دکتری بدون محدویت سنی است.

  • هزینه تحصیل

در سال تحصیلی ۲۰۲۰-۲۰۱۹ شهریه دانشگاه‌‌های کانادا برای دانشجویان بین‌المللی در مقطع کارشناسی به‌طور متوسط تقریباً ۲۹,۷۰۰ دلار کانادا در سال است. شهریه دانشگاه‌ها در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری عموماً کمتر از مقطع کارشناسی است و البته به دوره مورد نظر بستگی دارد. متوسط شهریه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری در سال ۲۰۲۰-۲۰۱۹ حدود ۱۷,۷۰۰ دلار کانادا است.

  • هزینه زندگی

هزینه‌های زندگی در کانادا بسیار به محل زندگی بستگی دارد و شهرهای بزرگ عموماً گران‌تر هستند. دانشگاه مونترال هزینه زندگی دانشجویی (مجموع هزینه‌های مربوط به مسکن، غذا، کتاب‌ها و دیگر منابع آموزشی، تلفن و هزینه‌های متفرقه) را حدود ۱۵۰۰۰ دلار کانادا در سال و دانشگاه بریتیش کلمبیا، واقع در شهر ونکوور (یکی از دو شهر گران کانادا برای زندگی)، هزینه‌های زندگی را حدود ۱۵۵۰۰ دلار کانادا تخمین زده‌اند.

معرفی بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل

در ادامه بحث به معرفی برخی از بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل خواهیم پرداخت.

دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقات محور کانادا است که در شهر کینگستون استان اونتاریو قرار دارد. این دانشگاه دارای ۸  دانشکده است و در حدود ۲۳ هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. دانشگاه کوئینز کانادا رتبه ۱۰ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۳۹ را در دانشگاه‌های دنیا دارد. این دانشگاه جزء گروه U15 کانادا است. دانشگاه کوئینز در زمینه تحقیقات رتبه ۶ را در کانادا دارد و در سال در حدود ۲۰۷ میلیون دلار بودجه تحقیقاتی دارد. استادان دانشگاه کوئینز ۲۶۶ هزار دلار در سال و دانشجویان تحصیلات تکمیلی ۴۴ هزار دلار در سال بودجه تحقیقاتی دریافت می‌کنند. بخش بیشتر بودجه تحقیقاتی در این دانشگاه از منابع دولتی تأمین می‌شود. اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه کوئینز کانادا»

دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقات محور این کشور است که در شهر وینیپگ استان مانیتوبا قرار دارد. دانشگاه مانیتوبا در سال ۱۸۷۷ تأسیس شده است و اولین دانشگاه غرب کانادا محسوب می‌شود. دانشگاه مانیتوبا در مقاطع تحصیلات تکمیلی در زمینه‌های تحقیقاتی بسیار فعال بوده و بیشترین تحقیقات دانشگاهی را در منطقه خود دارد. دانشگاه مانیتوبا رتبه ۶۰۰ دنیا و رتبه ۲۱ را در میان دانشگاه ‌های کانادا دارد. دانشگاه مانیتوبا بزرگترین دانشگاه استان مانیتوبا و هفدهمین دانشگاه بزرگ کانادا است. دانشگاه مانیتوبا در حدود ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی و ۳۷۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی دارد که ۲۰ درصد این تعداد را دانشجویان بین‌الملل تشکیل می‌دهند. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه مانیتوبا کانادا»

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون یکی از دانشگاه‌های دولتی کانادا است که در شهر تورنتو استان اونتاریو قرار دارد. این دانشگاه رتبه ۲۶ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. بیشتر ساختمان‌های دانشگاه رایرسون در مرکز شهر تورنتو و در محدوده گاردن قرار دارد. دانشگاه رایرسون بزرگ‌ترین بیزنس اسکول کانادا در مقطع کارشناسی را دارد.در حال حاضر این دانشگاه حدود ۴۵ هزار دانشجو و بیش از ۶ دانشکده‌ دارد که بیش از ۱۰۰ رشته دانشگاهی را به دانشجویان خود ارائه می‌دهد. دانشکده مهندسی و معماری دانشگاه رایرسون یکی از بزرگ‌ترین دانشکده‌های مهندسی در کانادا است. اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه رایرسون کانادا»

دانشگاه دالهاوزی

دانشگاه دالهاوزی یکی دیگر از دانشگاه‌های تحقیقات محور و دولتی این کشور است که در استان نوا اسکوشا کانادا قرار دارد. این دانشگاه ۳ پردیس دانشگاهی در شهر هالیفاکس و یک پردیس دانشگاهی در شهر بایبل هیل دارد. دانشگاه دالهاوزی رتبه ۱۱ در کانادا و رتبه ۲۸۰ را در میان دانشگاه‌های دنیا دارد. دانشگاه دالهاوزی به دلیل فعالیت‌های گسترده‌ای که در زمینه‌های تحقیقاتی دارد، جزء گروه  U15 کانادا است. این دانشگاه در حال حاضر در حدود ۲۰ هزار دانشجو دارد که ۲۰% این تعداد را دانشجویان بین‌المللی تشکیل داده‌اند. اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه دالهاوزی کانادا»

دانشگاه ساسکاچوان

دانشگاه ساسکاچوان کانادا در شهر ساسکاتون در استان ساسکاچوان این کشور قرار دارد. دانشگاه ساسکاچوان کانادا یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقات محور کانادا است که در سال ۱۹۰۷ تأسیس شده است. این دانشگاه بزرگترین مرکز آموزشی در این استان است. همچنین دانشگاه ساسکاچوان در زمینه تحقیقات بسیار فعال بوده و عضو گروه U15 کانادا است. دانشگاه ساسکاچوان کانادا رتبه ۱۶ در کانادا و رتبه ۴۳۹ را درمیان دانشگاه‌های دنیا دارد. این دانشگاه همچنین در حدود ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی، ۴ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۱ هزار دانشجوی دکتری دارد. اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه ساسکاچوان کانادا»

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقات محور کانادا است که در شهر تورنتو استان اونتاریو قرار دارد. دانشگاه یورک سومین دانشگاه کانادا از نظر وسعت است و در حدود ۵۵ هزار دانشجو و ۷ هزار هیأت علمی دارد. دانشگاه یورک رتبه ۱۸ در کانادا و رتبه ۵۱۱ در دنیا را دارد. دانشگاه یورک در حدود ۱۱ دانشکده و ۲۸ مرکز تحقیقاتی دارد که رشته‌های متنوعی در مقاطع مختلف در آنها تدریس می شوند. اطلاعات بیشتر در مورد بورسیه‌ها و شهریه دانشگاه یورک کانادا»

دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن کانادا در شهر لندن در استان اونتاریو قرار دارد. دانشگاه وسترن از دانشگاه‌های تحقیقات محور و دولتی کانادا است که جزء گروه U15 نیز است. گروه U15 مجموعه‌ای از دانشگاه‌های کانادا هستند که در زمینه تحقیقات علمی در کانادا پیشرو هستند. دانشگاه وسترن در سال ۱۸۷۸ تأسیس شده است و تا کنون در دسته برترین دانشگاه‌های کانادا بوده است. دانشگاه وسترن رتبه ۸ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۱۱ را در میان دانشگاه‌های دنیا در اختیار دارد. این دانشگاه در حال حاضر در حدود ۲۵ هزار دانشجوی کارشناسی، ۳ هزار دانشجوی کارشناسی ارشد و ۲ هزار دانشجوی دکتری دارد. اطلاعات بیشتر در مورد دانشکده‌ها و رشته‌های تحصیلی ارائه شده در دانشگاه وسترن کانادا»

دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال کانادا یکی از دانشگاه‌های دولتی و فرانسوی زبان این کشور است که در شهر کبک سیتی استان کبک قرار دارد. دانشگاه لاوال قدیمی‌ترین دانشگاه کانادا و اولین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است. این دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در زمینه تحقیقات و بودجه تحقیقاتی است. همچنین دانشگاه لاوال در حدود ۴۳ هزار دانشجو دارد که از این تعداد، ۷۰۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل هستند. این دانشگاه در حدود ۵۰۰ رشته تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. همچنین این دانشگاه در زمینه آموزش از راه دور نیز فعال است و در حدود ۱۰۰ رشته مجازی برای تحصیل از راه دور و از راه اینترنت برای متقاضیان فراهم کرده است. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط پذیرش در دانشگاه لاوال کانادا»

دانشگاه سایمون فریزر

دانشگاه سایمون فریزر در سال ۱۹۶۵ در استان بریتیش کلمبیا کانادا تأسیس شد. دانشگاه سایمون فریزر یکی از دانشگاه‌های دولتی و تحقیقاتی کانادا است که در حال حاضر بیشتر از ۳۰ هزار دانشجو دارد. دانشگاه سایمون فریزر دارای ۳ پردیس دانشگاهی است. پردیس برنبی که پردیس اصلی این دانشگاه است در فاصله ۲۰ کیلومتری از مرکز شهر ونکوور قرار دارد. دانشگاه سایمون فریزر در زمینه‌های تحقیقاتی جزء دانشگاه‌های پیشرو کانادا محسوب می‌شود و تا به امروز دانشجویان این دانشگاه، جوایز و بورسیه‌های متعددی را برنده شده‌اند. اطلاعات بیشتر در مورد شهریه و بورسیه در دانشگاه سایمون فریزر»

دانشگاه اتاوا

دانشگاه اتاوا کانادا یکی از دانشگاه‌های دوزبانه و دولتی این کشور است که در شهر اتاوا، استان اونتاریو قرار دارد. این دانشگاه در سال ۱۸۴۷ تأسیس شده و پردیس اصلی آن در مرکز شهر اتاوا واقع شده است. دانشگاه اتاوا بزرگترین دانشگاه انگلیسی-فرانسوی دنیا است. همچنین این دانشگاه جزء دانشگاه‌های تحقیقات محور و عضو گروه U15  کانادا است. دانشگاه اتاوا رتبه ۱۲ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۸۱ در میان دانشگاه‌های دنیا را در اختیار دارد. اطلاعات بیشتر در مورد شهریه و بورسیه دانشگاه اتاوا»

دانشگاه بیشاپ

دانشگاه بیشاپ در شهر شربروک کبک قرار دارد. این دانشگاه در کنار دانشگاه‌های مک‌گیل و کنکوردیا جزء تنها دانشگاه‌هایی هستند که در استان کبک دروس تحصیلی را به زبان انگلیسی تدریس می‌کنند. دانشگاه بیشاپ در سال ۱۸۳۴ و با همکاری دانشگاه‌های آکسفورد و کمبریج تأسیس شده ‌است. دانشگاه بیشاپ یکی از کوچک‌ترین دانشگاه‌های کانادا با ۲۴۰۰ دانشجو است. همچنین دانشگاه بیشاپ بیشتر در مقطع کارشناسی و در زمینه‌های هنر‌های زیبا، علوم انسانی، علوم اجتماعی و علوم پایه فعالیت دارد. رتبه دانشگاه بیشاپ در میان دانشگاه‌های کانادا ۶۰ و در میان دانشگاه‌های دنیا ۲۷۰۰ می‌باشد. اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌های تحصیلی دانشگاه بیشاپ کانادا»

دانشگاه کنکوردیا

دانشگاه کنکوردیا در شهر مونترال استان کبک کانادا قرار دارد. این دانشگاه یکی از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی کانادا است که در سال ۱۹۷۴ تأسیس شده است. دانشگاه کنکوردیا رتبه ۱۷ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۴۶۲ در میان دانشگاه‌های دنیا را در اختیار دارد. دانشگاه کنکوردیا یکی از ۳ دانشگاهی در استان کبک است که زبان اصلی تدریس در آن زبان انگلیسی است. در حدود ۴۶ هزار دانشجو در دانشگاه کنکوردیا مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، نزدیک به ۱۰ هزار دانشجوی بین‌الملل در این دانشگاه تحصیل می‌کنند. اطلاعات بیشتر در مورد دانشکده‌ها، رشته‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه کنکوردیا»

دانشگاه کبک

دانشگاه کبک کانادا یک سیستم دانشگاهی است که از ۱۰ دانشگاه تشکیل شده است. مرکز اصلی دانشگاه کبک در شهر کبک سیتی قرار دارد. این دانشگاه در ۵۴ شهر استان کبک مرکز آموزشی دارد و در حدود ۸۷ هزار دانشجو دارد. دانشگاه کبک کانادا ۳۰۰ رشته مختلف در مقاطع تحصیلی کارشناسی و تحصیلات تکمیلی در اختیار دانشجویان از سراسر جهان قرار می‌دهد. دانشگاه کبک و تمامی زیر مجموعه‌های آن دولتی هستند و زبان تدریس در این دانشگاه‌ها فرانسوی است. اطلاعات بیشتر در مورد تاریخچه دانشگاه کبک»

دانشگاه کلگری

دانشگاه کلگری، دانشگاهی تحقیق-محور بوده که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده است. این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده، بیش از ۲۵۰ رشته دانشگاهی و بیش از ۵۰ مرکز و مؤسسه تحقیقاتی است. دانشگاه کلگری داری ۵ پردیس (ساختمان) است که چهارتای آن در کلگری و یکی از آنها در دوحه قطر واقع شده است. همچنین از ساختمان اصلی این دانشگاه، کوه‌های زیبای راکی قابل مشاهده است. دانشگاه کلگری به طور کلی بسیار هدفمند بوده و شعار آن نیز “Mo shùile togam suas”  به معنای “من چشمانم را بالا می‌گیرم” است. در حقیقت این دانشگاه با انتخاب شعار مذکور همواره به دانشجویان خود نشان می‌دهد که ما بالا هستیم و باید نگاهمان به افق‌های دور و آینده‌ای درخشان باشد. اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه کلگری کانادا»

دانشگاه آلبرتا

دانشگاه آلبرتا در سال ۱۹۰۸ توسط الکساندر رادرفورد و هنری تروی در شهر ادمونتون استان آلبرتا کانادا تاسیس شد. دانشگاه آلبرتا یک دانشگاه دولتی است که هم در زمینه آموزش و هم در زمینه‌های تحقیقاتی فعالیت می‌کند. این دانشگاه متشکل از ۵ پردیس است که ۳۹۰۰۰ دانشجو از ۱۵۰ کشور مختلف در ۴۰۰ رشته در آن تحصیل می‌کنند. دانشگاه آلبرتا رتبه ۱۱۳ در دنیا و رتبه ۴ در میان دانشگاه‌های کانادا را دارد. دانشگاه آلبرتا با ۱۰۰ سال تجربه و ۲۵۰۰۰۰ فارغ‌التحصیل یکی از معتبر‌ترین مراکز علمی در دنیا محسوب می‌شود که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به آموزش دانشجویان می‌پردازد. دانشگاه آلبرتا تاثیر بزرگی بر روی اقتصاد ناحیه دارد و در سال حدود ۱۲ میلیارد دلار تولید ناخالص برای استان آلبرتا به همراه دارد. همچنین دانشگاه‌ آلبرتا کانادا سالیانه مبالغ بسیار بالایی از منابع خارج دانشگاه برای انجام تحقیقات دریافت می‌کند. اساتید بسیار معتبری در دانشگاه آلبرتا مشغول به کار و تحقیق هستند و مراکز تحقیقاتی بسیار پیشرفته‌ای مثل انستیتو ملی نانو‌تکنولوژی کانادا در این دانشگاه در حال فعالیت هستند. اطلاعات بیشتر در مورد دانشکده‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه آلبرتا»

دانشگاه واترلو

دانشگاه دولتی واترلو یکی از دانشگاه‌های مورد توجه علاقه‌مندان تحصیل در کانادا است که در شهر واترلو، ایالت اونتاریو قرار گرفته است. پردیس اصلی این دانشگاه با ۴۰۴ هکتار مساحت، در مجاورت شهر واترلو قرار دارد. دانشگاه واترلو کانادا رشته‌های دانشگاهی را در ۶ دانشکده مختلف برای دانشجویان ارائه می‌دهد. همچنین ۱۳ دانشکده‌ و مرکز آموزشی دیگر هم وابسته به این دانشگاه فعالیت می‌کنند. دانشگاه واترلو عضو گروه U15 است که شامل دانشگاه‌های تحقیقات محور کانادا است. یکی از زمینه‌هایی که دانشگاه واترلو در آن بسیار شناخته شده، ایجاد ارتباط میان دانش و بازار کار است و در کنار تحصیلات دانشگاهی، فرصت‌هایی برای دانشجویان برای کسب تجربه کاری نیز فراهم می‌کند. دانشگاه واترلو کانادا رتبه ۱۷۳ در دنیا و رتبه ۷ در میان دانشگاه‌های کانادا را دارد. همچنین بر اساس QSدر زمینه اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، دانشگاه واترلو رتبه ۲۵ دنیا و رتبه دوم در کانادا را دارد. اطلاعات بیشتر در مورد دانشگاه واترلو»

دانشگاه گوئلف

دانشگاه دولتی گوئلف یکی از بهترین دانشگاه های کانادا است که در ربته‌بندی QS در جایگاه ۵۸۰-۵۷۱ جهانی قرار گرفته و به طور کلی دارای ۲۱۱۷۰ نفر دانشجو است. این دانشگاه در گوئلف که یکی از رو به رشدترین شهرهای ایالت اونتاریو با جمعیتی بیش از ۱۳۳۰۰۰ نفر است، واقع شده است. گوئلف به عنوان یکی از ۱۰ مکان برتر کانادا، به شهر موسیقی شهرت دارد. افراد با تحصیل در دانشگاه گوئلف کانادا تمام آنچه که برای موفقیت لازم است را در اختیار دارند. همچنین اساتید دانشگاه گوئلف کانادا بسیار برجسته بوده و همواره در تلاش برای شناخت دانشجویان هستند. در حقیقت دانشجویان با ورود به این دانشگاه فرصتی طلایی برای کشف استعداد خود و به کارگیری آن و همچنین ملاقات با افراد شایسته را پیدا می‌کنند. اطلاعات بیشتر در مورد شرایط تحصیل در دانشگاه گوئلف»

دانشگاه مک مستر

دانشگاه مک مستر کانادا، دانشگاهی دولتی است که مجموعاً بیش از ۲۴۰۰۰ دانشجو دارد. این دانشگاه از جمله دانشگاه‌های برتر در سطح جهانی است و در رتبه‌بندی QS در جایگاه جهانی ۱۴۰ قرار دارد. این دانشگاه هر ساله پذیرای تعداد زیادی دانشجو از سراسر دنیاست و از افراد مختلف با ملیت‌ها و فرهنگ‌های متنوع، استقبال می‌کند. جالب است بدانید که یکی از اهداف این دانشگاه ساختن دنیایی زیباتر و روشن‌تر از طریق پیشرفت نیروی انسانی و افزایش سطح سلامت آنها است. همچنین دانشکده این دانشگاه در همیلتون، در استان اونتاریو کانادا واقع شده است که تنها ۱ ساعت از تورنتو (با ماشین) و ۱ ساعت با شهرهای اصلی آمریکا مانند نیویورک، واشنگتن و شیکاگو (با هواپیما) فاصله دارد. دانشگاه مک مستر همچنین در زمینه تحقیقات و آموزش بسیار قوی بوده و در میان سه دانشگاه برتر دنیا در زمینه تحقیقات قرار گرفته است. اطلاعات بیشتر در مورد دانشکده‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه مک مستر»

دانشگاه مونترال

دانشگاه مونترال کانادا براساس رنکینگ جهانی QS در جایگاه ۱۳۷ و براساس رتبه‌بندی تایمز در جایگاه ۸۵ دانشگاه‌های جهان قرار دارد. این دانشگاه همچنین به علت حجم بالای فعالیت‌های تحقیقاتی در میان دانشگاه‌های کانادا رتبه سوم را از آن خود کرده است. دانشگاه مونترال در حوزه‌های تحصیلی مختلفی فعالیت می‌کند و هرکدام از این زمینه‌ها (Fields) شامل تعداد زیادی رشته نیز هستند. اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌ها و شرایط تحصیل در دانشگاه مونترال کانادا»

دانشگاه تورنتو

دانشگاه دولتی تورنتو از جمله دانشگاه‌های باکیفیت در سطح جهانی است که بر اساس رتبه‌بندی مؤسسه QS برای بهترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۰، در جایگاه ۲۹ قرار دارد. دانشگاه تورنتو در سال ۱۸۲۷ تأسیس شده و از جمله دانشگاه‌های پیشتاز در زمینه آموزش، اکتشافات و دانش است. دانشجویان این دانشگاه فرصت یادگیری از طریق کار را دارند. تاکنون بیش از ۵۶۰,۰۰۰ دانشجو از دانشگاه تورنتو فارغ‌التحصیل شده‌اند و هم‌اکنون بیش از ۷۴,۰۰۰ دانشجو در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند. تحصیل در دانشگاه تورنتو کانادا»

دانشگاه مک گیل

دانشگاه مک گیل یکی از محبوب‌ترین دانشگاه ها در میان علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا است. دانشگاه مک گیل که در شهر مونترال قرار دارد یکی از معتبرترین دانشگاه های کانادا است که هر سال هزاران دانشجوی بین المللی را از بیش از ۱۵۰ کشور جهان و بالاترین درصد دانشجویان دکتری در بین تمام دانشگاه های تحقیقاتی کانادا را به خود جذب می‌کند. دانشگاه مک گیل شهرت خود را مرهون ۵۰ مرکز و مؤسسه تحقیقاتی، بیش از ۴۰۰ دوره تحصیلی، تاریخ غنی و شبکه فارغ‌التحصیلان موفق با حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر عضو در سراسر جهان است. دانشگاه مک گیل رتبه ۳۵ برترین دانشگاه های جهان در سال ۲۰۲۰ و رتبه دوم برترین دانشگاه های کانادا در سال ۲۰۲۰ را به خود اختصاص داده است. تحصیل در دانشگاه مک گیل کانادا»

دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه بریتیش کلمبیا (University of British Columbia) دارای رتبه ۵۱ برترین دانشگاه‌های جهان و رتبه سوم برترین دانشگاه‌های کانادا در سال ۲۰۲۰ است. دانشگاه بریتیش کلمبیا جزو ۲۰ دانشگاه دولتی برتر جهان است و حدود ۶۵,۰۰۰ دانشجو و بیش از ۱۶,۰۰۰ دانشجوی بین‌المللی در مقاطع تحصیلی مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. دانشگاه بریتیش کلمبیا در جامعه دانشگاهی و نیز در بین کارفرمایان، شهرت و جایگاه ویژه‌ای دارد. این دانشگاه اخیراً به عنوان بین‌المللی‌ترین دانشگاه آمریکای شمالی شناخته شده و بین‌المللی بودن هیئت علمی این دانشگاه نیز از امتیازات آن محسوب می‌شود.  دانشگاه بریتیش کلمبیا کانادا همچنین رتبه ۳۸ دانشگاه‌های جهان از لحاظ موقعیت‌های شغلی فارغ‌التحصیلان را دارد. این دانشگاه در برخی از رشته‌ها پیشرو است، از جمله: علوم ورزشی (رتبه ۳ جهان)، جغرافیا (رتبه ۵ جهان)، مهندسی معدن (رتبه ۹ جهان). شرایط تحصیل در دانشگاه بریتیش کلمبیا»

دانشگاه ونکوور آیلند

دانشگاه ونکوور آیلند یکی از دانشگاه‌های دولتی ونکوور است که شهریه نسبتاً پائینی دارد. این دانشگاه در مقاطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی دانشجو می‌پذیرد. دانشگاه ونکوور آیلند در حدود ۱۴ هزار دانشجو دارد. از جمله رشته‌های اصلی این دانشگاه می‌‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • بیزنس
  • گردشگری
  • علوم اجتماعی
  • هنر و طراحی
  • علوم انسانی

دانشگاه کاپیلانو

دانشگاه کاپیلانو در سال ۱۹۶۸ در شمال ونکوور تأسیس شد. این دانشگاه در حدود ۹۷ رشته در دانشکده‌ها مختلف برای تحصیل در اختیار دانشجویان قرار داده است. دانشکده‌های دانشگاه کاپیلانو به شرح زیر است:

  • دانشکده علوم و هنر
  • دانشکده بیزنس
  • دانشکده سلامت
  • دانشکده علوم اجتماعی
  • دانشکده هنر‌های زیبا

رشته‌های مهندسی و ریاضیات نیز در دانشکده علوم و هنر قرار دارند. در حدود ۹۷ درصد از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در رشته مرتبط با تحصیلشان کار پیدا می‌کنند و همین موضوع نشان‌دهنده کیفیت آموزشی این دانشگاه است. دانشگاه کاپیلانو در سال در حدود ۱۲ هزار دانشجو می‌پذیرد. شهرینه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌الملل در حدود ۱۵ هزار دلار در سال است.

منابع

www.timeshighereducation.com