در پی ادامه شیوع ویروس کرونا، بیشتر دانشگاه‌های کانادا اعلام کرده‌اند که تا اطلاع ثانوی، کلاس‌های ترم تابستان و پائیز خود را به صورت آنلاین ادامه خواهند داد. دانشگاه مک گیل در این هفته اعلام کرد که کلاس‌های این دانشگاه در ترم پائیز ۲۰۲۰ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. دانشگاه مک گیل اعلام کرده است که برای ایجاد محیطی امن برای دانشجویان خود، تصمیم گرفته است تا دانشجویان این دانشگاه تحصیلات خود را در ترم پائیز به صورت آنلاین ادامه دهند.

دانشگاه مک گیل اعلام کرده است که با کاهش محدودیت‌های ایجاد شده، قصد دارد تا تعدادی از فعالیت‌های این دانشگاه را به صورت محدود دوباره آغاز کند. در این صورت، حضور در آزمایشگاه‌ها، کلاس‌های عملی و دیگر فعالیت‌های حضوری این دانشگاه با تعداد کم و به صورت محدود دوباره از سر گرفته خواهد شد.

مسؤولان دانشگاه مونترال نیز اعلام کرده‌اند که کلاس‌های این دانشگاه هم در ترم پائیز عمدتاً به صورت آنلاین برگزار خواهد شد. به گفته مسؤولان دانشگاه مونترال، این تصمیم برای حفظ سلامت دانشجویان و ساکنین شهر مونترال گرفته شده است. بیشتر دانشگاه‌های شهر مونترال همین تصمیم را برای برگزاری کلاس‌های ترم پائیز خود گرفته‌اند. دانشگاه کنکوردیا هم اعلام کرده است که در حال بررسی گزینه‌های متفاوت پیش رو است و به احتمال زیاد، بیشتر ترم پائیز این دانشگاه به صورت آنلاین خواهد بود و تنها بخش‌هایی که حضور دانشجویان در آنها ضروری است، مانند آزمایشگاه‌ها، به صورت حضوری فعال خواهند بود. بقیه دانشگاه‌های استان کبک نیز راه‌های مشابهی را برای برگزاری ترم پائیز خود در نظر گرفته‌اند. دانشگاه بریتیش کلمبیا هم از دیگر دانشگاه‌های کانادا است که ترم پائیز خود را به صورت آنلاین برگزار خواهد کرد.

در پی شیوع ویروس کرونا، تمامی دانشگاه‌های کانادا فعالیت‌های خود را به صورت مجازی دنبال کرده‌اند. در این میان تعداد زیادی از دانشجویان این دانشگاه‌ها از برگزاری آنلاین ترم‌های تحصیلی خود ناراضی هستند. تعدادی از دانشجویان بر این عقیده هستند که کیفیت کلاس‌های آنلاین مانند کلاس‌های حضوری نیست و این موضوع به تحصیلات آنها ضربه خواهد زد. یکی دیگر از موضوعاتی که دانشجویان به آن اعتراض دارند شهریه دانشگاه‌ها است که در ترم‌های آنلاین تفاوتی با ترم‌های حضوری ندارند. دانشجویان بر این عقیده هستند که شهریه دانشگاه‌ها در شرایطی که ترم به صورت آنلاین برگزار می‌شود باید کمتر از ترم‌های حضوری دانشگاه‌ها باشد. تعدادی از دانشگاه‌های کانادا مانند دانشگاه ساسکاچوان برای اینکه دانشجویان دچار مشکلات مالی نشوند تصمیم گرفته‌اند تا شهریه سال آینده را به تعویق بیاندازند و شهریه سال آینده را در ترم‌های بعدی و با تأخیر از دانشجویان دریافت کنند.

منابع