استان کبک کانادا یکی از استان‌های کانادا است که از سمت دانشجویان کمتر شناخته شده است. کبک مجموعه‌ای از فرهنگ اروپایی و زندگی مدرن کانادایی است. تحصیل در این استان فرصت‌های بسیار ارزشمندی را برای دانشجویان فراهم می‌کند و دانشجویان علاوه بر تحصیل می‌توانند زبان فرانسوی را نیز به خوبی یاد بگیرند. بیشتر از ۵۰ هزار دانشجوی بین‌المللی علاقه‌مند به تحصیل در کانادا، استان کبک را برای این منظور انتخاب کرده‌اند. در ادامه می‌خواهیم در مورد ۵ دلیل عمده برای تحصیل در استان کبک صحبت کنیم.

1. شهریه مناسب دانشگاه‌ها

شهریه دانشگاه‌های استان کبک برای دانشجویان بین‌المللی از بقیه استان‌های کانادا پائین‌تر است. از آنجایی که شهریه دانشگاه‌های کانادا در کل از بقیه کشور‌های انگلیسی زبان پائین‌تر است، استان کبک به یکی از ارزان‌ترین مقاصد تحصیلی در دنیا تبدیل شده است.

۲. هزینه زندگی پائین

هزینه‌های زندگی پائین یکی از پنج دلیل برای تحصیل در کبک کانادا است. این هزینه‌ها مانند خورد و خوراک، هزینه مسکن و دیگر هزینه‌های زندگی در کبک نسبت به بقیه استان‌های کانادا پائین‌تر است. از آنجایی که زندگی دانشجویی عموماً باید زندگی کم هزینه‌ای باشد، شهر‌های استان کبک جزء مناسب‌ترین شهر‌های کانادا برای زندگی دانشجویی هستند.

۳. فرهنگ کانادایی-فرانسوی

یکی دیگر از پنج دلیل برای تحصیل در کبک کانادا فرهنگ چند ملیتی این استان است. فرانسوی‌ها جزء اولین افرادی بودند که به کانادا وارد شدند. از آن زمان تا کنون، معماری، زبان و سنت‌های فرانسوی در استان کبک کانادا باقی مانده است. به همین دلیل، استان کبک کانادا از لحاظ فرهنگی شباهت‌های بسیار زیادی به کشور‌های اروپائی دارد.

۴. تحصیل به زبان انگلیسی و فرانسوی

زبان فرانسوی زبان رسمی استان کبک است اما مردم این استان، هم فرانسوی و هم انگلیسی صحبت می‌کنند. دانشجویانی که در استان کبک تحصیل می‌کند می‌توانند در رشته‌های دوزبانه تحصیل کنند. دانشجویانی که در این رشته‌ها تحصیل می‌کنند می‌توانند در کنار تحصیلات آکادمیک خود، زبان فرانسوی را به خوبی یاد بگیرند.

۵. زندگی مدرن در محیطی زیبا

طبیعت استان کبک بسیار چشم نواز و منحصر به فرد است. دریاچه‌ها، کوه‌ها و پارک‌های جنگلی بسیار زیادی در این استان وجود دارد. افرادی که در کبک زندگی می‌کنند علاوه بر زندگی مدرنی که در شهر‌های این استان دارند، از طبیعت بسیار زیبای این منطقه نیز استفاده می‌کنند.

در ادامه تعدادی از کالج‌های معتبر این استان را معرفی می‌کنیم:

کالج CDI

کالج CDI یکی از کالج‌های استان کبک است که مهارت‌های مرتبط با بازار کار که می‌تواند برای اشتغال مفید باشد را به دانشجویان خود می‌آموزد. زمینه‌هایی که این کالج در آن فعالیت دارد عبارتند از:

  • هنر
  • طراحی
  • بیزنس
  • تکنولوژی
  • سیستم سلامت
  • حقوق

کالج CDI دارای ۵ پردیس در شهر‌های مونترال، لاوال، لانگول، پوینت کلر و سنت لئونارد است.

کالج CDE

کالج CDE یکی از کالج‌های معتبر کبک است که در فاصله ۱ ساعتی مرکز شهر مونترال قرار دارد. این کالج در زمینه‌های فناوری اطلاعات و بیزنس فعالیت دارد. کالج CDE سعی دارد تا کمبود نیروی کار را در زمینه‌های ذکر شده برطرف کرده و نیرو‌های متخصصی را در این زمینه‌ها تربیت کند. دانشجویان این دانشگاه با گذراندن دوره‌های کارآموزی و کسب مهارت‌های تخصصی، برای اشتغال آماده می‌شوند.

کالج هرزینگ

کالج هرزینگ در شهر مونترال قرار دارد و در زمینه‌های هنر، مهندسی و تکنولوژی فعالیت دارد. کالج هرزینگ دانشجویان خود را برای اشتغال در موقعیت شغلی مورد نظرشان آماده کرده و مهارت‌های لازم  برای متخصص شدن را به آنان می‌آموزد.

کالج لاسل

کالج لاسل در شهر مونترال قرار دارد و یکی از بزرگترین کالج‌های دو زبانه در آمریکای شمالی محسوب می‌شود. کالج لاسل ۶۰ رشته متنوع در مقطع کارشناسی در زمینه‌های هنر و طراحی، مدیریت هتلداری، بیزنس و تکنولوژی، طراحی بازی‌های کامپیوتری و مطالعات اجتماعی دارد. دانشجویان این کالج نیز با کسب مهارت‌های مختلف، برای اشتغال آماده می شوند.

کالج ماتریکس

کالج ماتریکس یکی از کالج‌های خصوصی شهر مونترال است. این کالج در زمینه‌های مهندسی عمران، علوم کامپیوتر و مدیریت فعالیت دارد. دانشجویان این کالج علاوه بر تحصیلات آکادمیک، مهارت‌های لازم برای فعالیت و اشتغال را نیز می‌آموزند و برای موفقیت در آینده آماده می‌شوند.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع