دانشگاه های پزشکی کانادا جزء بهترین دانشگاه‌های دنیا در زمینه پزشکی هستند که علاوه بر اینکه دانشجویان را در سطوح بسیار بالا آموزش می‌دهند، دارای بهترین و پیشرفته‌ترین مراکز تحقیقاتی نیز هستند. انتخاب دانشگاه مناسب برای تحصیل در کانادا در رشته پزشکی امکان دارد برای متقاضیان فرآیندی پیچیده باشد. در ادامه سعی داریم تا تعدادی از برترین دانشگاه های پزشکی کانادا را معرفی کنیم.

1. دانشگاه تورنتو

بیش از یکصد سال است که دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو یکی از دانشکده‌های پیشرو در زمینه‌ تحقیقات پزشکی بوده است. دانشکده پزشکی دانشگاه تورنتو یکی از برترین دانشگاه ‌های پزشکی کانادا و دنیا است که هر ساله متقاضیان زیادی برای تحصیل در آن اقدام می‌کنند. برای ورود به این دانشکده متقاضیان باید یک مدرک کارشناسی، توصیه‌‌ نامه تحصیلی و انگیزه‌نامه‌های متناسب با استاندارد‌های دانشگاه داشته باشند. همچنین متقاضیان باید معدل ۳.۸ از ۴ و حداقل نمره ۵۰۰ درMCAT  را داشته باشند. شهریه این دانشگاه برای دانشجویان بین‌الملل نیز در حدود ۸۵ هزار دلار در سال است.

۲. دانشگاه مک گیل

دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل یکی دیگر از برترین دانشگاه های پزشکی کانادا است که در استان کبک واقع شده است. دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل برای داشتن آموزش‌های سطح بالا، آموزش‌های کلینیکی و تحقیقاتی که دارد در دنیا شناخته شده است. برای ورود به دانشکده پزشکی دانشگاه مک گیل متقاضیان باید حداقل معدل ۳.۸ و نمره MCAT 509 داشته باشند.

۳. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا هم از لحاظ آموزشی و هم از لحاظ تحقیقاتی یکی از بهترین دانشکده‌های پزشکی کانادا است. شرایط پذیرش دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا بسیار رقابتی است و درخواست اپلیکیشن متقاضیانی که معدل آنها از ۸۵% پائین‌تر است حتی بررسی نخواهد شد. حداقل نمره MCAT لازم برای گرفتن پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز ۴۹۶ است.

۴. دانشگاه مک مستر

دانشکده پزشکی دانشگاه مک مستر یکی دیگر از دانشکده‌های پزشکی معتبر در کانادا است که فرآیند اپلای مختص به خود را دارد. متقاضیان گرفتن پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه مک مستر باید در یک مصاحبه ۹۰ دقیقه‌ای و اینترنتی شرکت کنند. در این مصاحبه شخصیت متقاضی و توانایی‌های او در تصمیم‌گیری مورد بررسی قرار می‌گیرد. از دیگر مراحل اپلای برای دانشکده پزشکی دانشگاه مک مستر داشتن کارنامه و ریز‌نمرات،   داشتن حداقل معدل ۳.۵ و نمره MCAT 500 می‌باشد.

۵. دانشگاه مونترال

دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال یکی دیگر از دانشکده‌های پزشکی استان کبک است که در هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی، تحصیلات در رشته پزشکی را در اختیار متقاضیان و علاقه‌مندان قرار داده است. شرایط پذیرش از دانشکده پزشکی دانشگاه مونترال شامل نمره  MCAT نمی‌شود. همچنین حداقل معدل برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه نیز ۳.۵ از ۴ است.

۶. دانشگاه آلبرتا

دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا با داشتن ۲۰ دپارتمان، ۸ گروه تحقیقاتی و ۱۵ مرکز تحقیقاتی، بزرگترین دانشکده پزشکی در استان آلبرتا است. دانشگاه آلبرتا با داشتن اساتید برجسته و تجهیزات مدرن و پیشرفته‌ای که دارد یکی از بهترین دانشگاه‌های کانادا برای تحصیل در رشته پزشکی محسوب می‌شود. در حال حاضر دانشکده پزشکی دانشگاه آلبرتا دارای ۱۰۲۳ دانشجوی مقاطع پایه، ۵۷۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و بیش از ۹۰۰ رزیدنت پزشکی است.

۷. دانشگاه کلگری

دانشگده پزشکی دانشگاه کلگری دومین دانشکده پزشکی در استان آلبرتا کانادا است. حداقل معدل لازم برای اپلای برای رشته پزشکی در دانشگاه کلگری نمره ۳.۸ از ۴ است. دانشکده پزشکی دانشگاه کلگری ششمین دانشکده پزشکی در کانادا از نظر بورسیه و کمک‌های مالی و سومین دانشکده پزشکی در کانادا از لحاظ بودجه تحقیقاتی است.

۸. دانشگاه اوتاوا

دانشکده پزشکی دانشگاه اوتاوا هم یکی دیگر از دانشکده‌های پزشکی دو زبانه در کانادا است که دروس هم به زبان انگلیسی و هم به زبان فرانسوی در آن تدریس می‌شوند. تیم پذیرش دانشگاه اوتاوا، مانند دانشگاه مک مستر، با متقاضیان تحصیل در دانشکده پزشکی مصاحبه‌ای اینترنتی انجام می‌دهند تا بیشتر با شخصیت افراد آشنا شوند. حداقل معدل برای اپلای برای رشته پزشکی در دانشگاه دانشگاه اوتاوا نیز نمره ۳.۵ از ۴ است.

۹. دانشگاه کوئینز

دانشگاه کوئینز در شهر کینگزتون در استان اونتاریو قرار دارد. دانشکده پزشکی دانشگاه کوئینز دارای دپارتمان‌ها و مراکز تحقیقاتی و کلینیکی متنوعی است که دانشجویان در گرایش‌ها و زمینه‌ها مختلفی در آنها آموزش می‌بینند. دانشکده پزشکی دانشگاه کوئینز در حدود ۱۸۰ استاد دارد که دانشجویان با استفاده از علم و تجارب این اساتید، به تحصیل و انجام تحقیقات مشغول هستند.

۱۰. دانشگاه وسترن

دانشگاه وسترن در شهر لندن استان اونتاریو قرار دارد. حداقل معدل برای اپلای برای رشته پزشکی دانشگاه وسترن نمره ۳.۷ از ۴ است. همچنین حداقل نمره MCAT لازم برای اپلای نیز ۳۸۴ است.

برای کسب اطلاعات در مورد شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منابع