آزمون آیلتس یکی از آزمون‌های زبان انگلیسی است و دانشجویانی که قصد دارند در کشور‌های خارجی تحصیل کنند، در آن می‌توانند حضور یابند. از نظر بسیاری از افراد، آمادگی برای آزمون آیلتس سخت و پیچیده است. راه‌های بسیار زیادی برای کسب آمادگی در آزمون آیلتس وجود دارد؛ ولی پرسش مهم این است: کدام‌یک از این راه‌ها معتبر و نتیجه‌بخش است؟

استفاده از راه‌های مختلف برای تقویت زبان یکی از روش‌های مهم یادگیری است. شرکت در آزمون آزمایشی نیز یکی از روش‌های کسب آمادگی برای آزمون‌های زبان محسوب می‌شود. آزمون آزمایشی آیلتس به داوطلبان کمک می‌کند تا با جوّ آزمون بهتر آشنا شوند و ترسشان از آزمون اصلی بریزد و ضعف‌ها و قوت‌هایشان را در محیط مشابه با آزمون اصلی آیلتس بسنجند و با تمرین بیشتر، مشکلاتشان را برطرف کنند. در این مقاله، برای علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، پنج منبع از منابع معتبر‌ آزمون آزمایشی آیلتس را معرفی می‌کنیم.

۱. آزمون آیلتس کانادا

آزمون آیلتس کانادا وبگاهی آموزشی است که به یکی از سه شرکت برگزارکنندۀ آزمون آیلتس تعلق دارد. آزمون‌های آزمایشی این وبگاه یکی از آزمون‌های معتبر آزمایشی آیلتس است که تمرین‌ها و پرسش‌های آزمون آیلتس را رایگان دراختیار متقاضیان قرار داده است. در این وبگاه، هرکدام از مهارت‌های آزمون جداگانه توضیح داده شده است و راهنمایی دربارۀ پرسش‌های هر مهارت نیز قرار دارد.

۲. آیلتس اسنشال

آیلتس اسنشال یکی دیگر از وبگاه‌های معتبر برای آزمون آزمایشی آیلتس است که منابع بسیار گسترده‌ای را برای آمادگی آیلتس در خود جای داده است. در این وبگاه، آزمون‌های آزمایشی رایانه‌ای برای مهارت‌های خواندن (Reading) و شنیدن (Listening) و نوشتن (Writing) وجود دارد که متقاضیان با انجام این آزمون‌ها، میزان آمادگی‌شان را می‌توانند محک بزنند.

۳. آیلتس آمریکا

این وبگاه نیز اطلاعات بسیار مفیدی دربارۀ آزمون آیلتس دارد و آزمون‌های آزمایشی را رایگان دراختیار متقاضیان قرار می‌دهد. شکل‌وشمایل آزمون‌های آزمایشی این وبگاه با آزمون اصلی شباهت بسیار زیادی دارد و همین موضوع باعث می‌شود افراد با فضای واقعی آزمون اصلی آیلتس آشنا شوند.

آیلتس آمریکا

۴. آزمون آزمایشی بریتیش کانسل

بریتیش کانسل نیز یکی دیگر از سازمان‌های برگزارکنندۀ آیلتس است و وبگاه این سازمان اطلاعات بسیار دقیقی دربارۀ پرسش‌های آزمون آیلتس ارائه می‌کند. افرادی که ازطریق وبگاه این سازمان در آزمون آیلتس ثبت‌‌نام می‌کنند، به‌رایگان به آزمون آزمایشی آیلتس دسترسی خواهند داشت. این سازمان راهنمایی‌های بسیار مفیدی نیز دربارۀ نحوۀ پاسخ‌دادن به پرسش‌های آزمون دارد که تا حد بسیار زیادی به متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس کمک می‌کند.

۵. کتاب آیلتس کمبریج

کتاب آیلتس کمبریج یکی از کتاب‌های بسیار معتبر در زمینۀ آمادگی آزمون آیلتس به‌شمار می‌آید. کمبریج سومین برگزارکنندۀ آزمون آیلتس است. در این کتاب ۱۱۴صفحه‌ای، تمامی نکته‌های مرتبط با هر مهارت آزمون توضیح داده شده است. کتاب آیلتس کمبریج تمرین‌های بسیار مفیدی به‌همراه پاسخ دارد و متقاضیان شرکت در آزمون آیلتس اطلاعات مهمی از این کتاب می‌توانند کسب کنند.



منابع: