ایتالیا یکی از گزینه‌های عالی برای مهاجرت است. به‌طور‌کلی، این کشور به‌دلایل متعددی نظیر فراهم‌کردن شرایط زندگی راحت و تحصیل مقرون‌به‌صرفه، صنعت مد و خودرو و فوتبال و هنر بسیار اهمیت دارد. صنعت مد و فشن ایتالیا بسیار قدرتمند است. اولین فشن‌شوی (Fashion Show) ایتالیا سال ۱۹۵۱ در فلورانس برگزار شد؛ اما امروزه میلان مرکز مد ایتالیا شناخته می‌شود. در‌حال‌حاضر طبق اطلاعات بیشتر وبگاه‌های معتبر، میلان بهترین شهر ایتالیا برای زندگی محسوب می‌شود.

گفتنی است نشانه‌های پررنگ هنر نیز جای‌جای ایتالیا را فراگرفته و آثار میکل‌آنژ، جوتو دی‌بوندونه، لئوناردو داوینچی، برنینی و بسیاری دیگر از هنرمندان بزرگ به ایتالیا رنگ و بوی هنر داده است. نکتۀ بسیار مهم دیگر اینکه آثار هنری این کشور، تنها به نقاشی و مجسمه‌های موجود در موزه‌ها محدود نمی‌شوند؛ بلکه آثار مختلفی ازجمله کلیسا‌ها، قصرها، خانه‌های تاریخی و از همه مهم‌تر در معماری این کشور یافت می‌شود.

این کشور زادگاه برخی از برندهای مشهور خودرو جهان مانند آلفارومئو (Alfa Romeo)‌، فیات (Fiat)، لامبورگینی (Lamborghini)، مازراتی (Maserati) و فراری (Ferrari) است. خودرو‌های ایتالیا به‌دلیل زیبایی و عملکردشان شهرتی جهانی دارند. برای مثال، کارخانۀ فراری که ابتدا به‌عنوان کارخانۀ تولیدکنندۀ خودرو‌های مسابقه‌ای شروع به فعالیت کرد، در سال ۲۰۱۲، حدود هشت‌هزار دستگاه خودرو فروخت.

افزون‌براین، مردم ایتالیا عاشق فوتبال هستند و این ورزش در ایتالیا بسیار جدی گرفته می‌شود. تیم ملی این کشور چهار بار قهرمان جام جهانی شده و بعد از برزیل و آلمان، پرافتخار‌ترین کشور جهان است. همچنین سری ‌آ، لیگ برتر حرفه‌ای فوتبال در ایتالیا، یکی از لیگ‌های معتبر فوتبال جهان است. در این مطلب، قصد داریم بهترین شهر ایتالیا برای زندگی را برای علاقه‌مندان به زندگی و تحصیل در ایتالیا معرفی کنیم.

بهترین شهر ایتالیا

بهترین شهر ایتالیا

میلان یکی از کلان‌شهرهای ایتالیا به‌شمار می‌آید که در زمینۀ فشن و طراحی شهرت جهانی دارد. این شهر به داشتن رستوران‌ها و فروشگاه‌های باکیفیت نیز مشهور است و بسیاری از وبگاه‌ها مانند Idealista آن را بهترین شهر ایتالیا برای زندگی لقب داده‌اند‌. میلان به‌عنوان قلب اقتصادی ایتالیا نیز شناخته می‌شود و بسیاری از مراکز (شعب) صنعت مال (خدمات مالی) در آن واقع شده است. یکی دیگر از دلایل شهرت این شهر وجود آثار هنری مشهوری نظیر «شام آخر» است که در مناطق مختلف آن به‌چشم می‌خورد.

افزون‌براین، میلان درکنار پاریس و لندن و نیویورک یکی از چهار پایتخت مد جهان شناخته می‌شود. اگرچه شهرهای بزرگ دیگری همچون رم و فلورانس نیز در حوزۀ مد فعال هستند، میلان به‌عنوان شهر مد در ایتالیا شناخته می‌شود. برخی از برندهای معروف‌ مد جهان در این شهر جای دارند؛ ازجمله پرادا (Prada)، گوچی (Gucci)، ورساچه (Versace)، آرمانی (Armani)، دولچه و گابانا (Dolce and Gabbana) و والنتینو (Valentino). از میدان‌های اصلی شهر میلان، بهترین شهر ایتالیا برای زندگی، به میدان دل دوئومو (Piazza del Duomo) باید اشاره کنیم و مهم‌ترین جاذبه گردشگری‌اش نیز کلیسای دوئومو است که به سبک معماری گوتیک ساخته شده و در میدان دل دوئومو قرار دارد. بسیاری از وبگاه‌ها مانند Idealista میلان را بهترین شهر ایتالیا برای زندگی دانسته‌اند. درکنار این شهر، فهرستی از شهرهای مناسب برای زندگی در این کشور منتشر شده است که آشنایی با آن‌ها خالی از لطف نیست.

بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

بهترین شهرهای ایتالیا برای زندگی

همان‌طور‌که گفتیم، بسیاری از وبگاه‌ها فقط میلان را بهترین شهر ایتالیا برای زندگی نمی‌دانند و فهرستی از شهر‌های برتر ایتالیا برای زندگی را معرفی کرده‌اند. در‌ادامه، با این شهرها بیشتر آشنا خواهیم شد.

ونیز

بی‌شک نام شهر ونیز ایتالیا را شنیده‌اید. درحالی‌که میلان را بهترین شهر ایتالیا برای زندگی می‌شناسند، ونیز زیباترین شهر ایتالیا لقب گرفته است. ونیز در شمال‌شرقی ایتالیا قرار دارد و به‌دلایل متعددی یکی از مقاصد بسیار مشهور ایتالیا برای تفریح و گردشگری است. ونیز تقریباً ۶،۴۱۴ کیلومترمربع مساحت دارد و گردشگران برای بازدید از آن تنها به چند روز زمان نیاز دارد. این شهر از مناظر بسیار زیبا و رمانتیکی برخوردار است و گردشگران در صبح‌های بسیار زود یا نیمه‌شب‌‌ها از آرامش حاکم بر سطح شهر می‌توانند نهایت لذت را ببرند. همچنین، حمل‌و‌نقل در این شهر غالباً از‌طریق قایق است و از صدای آزاردهندۀ خودرو‌ها خبری نیست.

بولونیا

بولونیا یکی از شهرهای تاریخی ایتالیا به‌حساب می‌آید که در شمال این کشور واقع شده است. یکی از دلایل شهرت این شهر آشپزی آن است. از جاذبه‌های گردشگری بولونیا به دانشگاه بولونیا باید اشاره کنیم که قدیمی‌ترین دانشگاه اروپا و جهان به‌شمار می‌رود.

فلورانس

اگرچه میلان بهترین شهر ایتالیا برای زندگی است، شهر فلورانس به فرهنگ و معماری و هنر رنسانس شهرت دارد. فلورانس در مرکز ایتالیا جای دارد و به‌دلایلی مانند داشتن ساختمان‌های مذهبی مهم و چشم‌اندازهای زیبا مشهور است. مساحت این شهر درحدود ۴،۱۲۰ کیلومتر‌مربع است و مهد هنرمندانی چون رافائل، داوینچی، میکل آنژ و بوتیچلی محسوب می‌شود.

رم

رم پایتخت ایتالیا و یکی از شهرهای پربازدید این کشور است. شهر یادشده همواره در تاریخ جهان نقش بسیار مهمی ایفا کرده و به‌دلایل مختلفی مانند معماری بی‌نظیر و جاذبه‌های گردشگری فراوان و آب‌و‌هوای متبوع بین گردشگران بسیار محبوب است. یکی از دلایل شهرت شهر رم این است که مرکز امپراطوری رم بوده؛ امپراتوری‌ای که سال‌ها در اروپا حکومت کرده است.

امن ترین شهر های ایتالیا

احتمالا ایتالیا را همچنان با تصاویری مکه هالیوود از این کشور ارائه داده است می‌شناسید و با نام ایتالیا یاد سیسیل و مافیای ایتالیایی میفتید اما این تصاویر مربوط به هالیوود است و بهتر است همان‌جا بماند. هالیوود از مکزیک هم تنها بیایان‌هایش را نشان می‌دهد و هر کشور را با تمایلات سیاسی خود می‌آمیزد. نه ایتالیا کشور مافیا است و نه همه جای مکزیک بیابان! این تصاویر تنها تصورات اغراق شده‌ای از گذشته است. بر اساس آمارهای جهانی، امروز ایتالیا بین امن‌ترین کشورهای جهان قرار می‌گیرد و اگر می‌خواهید بدانید کدام شهرها آمار جرم و جنایت کمتری دارد ما فهرستی از این شهرها برایتان آماده کرده‌ایم:

  • آبروزو (Abruzzo)
  • آپولیا (Apulia)
  • توسکانی (Tuscany)
  • بولزانو (Bolzano)
  • بولونیا (Bologna)
  • میلان (Milan)

بررسی شاخص کیفیت زندگی در بهترین شهرهای ایتالیا

شاخص کیفیت زندگی تنها میانگینی از شخاص‌های دیگر زندگی در شهری خاص هستند. در واقع وقتی می‌گوییم شاخص کیفیت زندگی در شهری 20 از 100 است یعنی شاخص‌های جزئی‌تری مثل آب و هوا، میزان درآمد، ایمنی، امنیت و مانند این‌ها را بررسی کرده‌ایم و بعد از مجموع این شاخص‌ها میانگین گرفته و نام آن را شاخص کیفیت زندگی نهاده‌ایم. اما این عدد، معیار دقیقی برای تشخیص مطلوب بودن یک شهر برای شما نیست. شما برای اینکه درباره مهاجرت به شهری تصمیم بگیرید باید اطلاعات جزئی‌تری داشته باشید. در این بخش شاخص کیفیت زندگی در بهترین شهرهای ایتالیا را پیش از میانگین گرفتن و با تمام جزئیات آورده‌ایم:

شاخص کیفیت زندگی مقدار سطح
آب و هوا 90 خوب
ایمنی 52 متوسط
بهداشت 66 خوب
آلودگی 54 متوسط
هزینه زندگی 57 پایین
قدرت خرید 67 متوسط
قدرت خرید ملک 10 متوسط

جاذبه‌های گردشگری ایتالیا

آشنایی با بهترین شهر ایتالیا

ایتالیا جاذبه‌های گردشگری معروفی دارد که گردشگران را از جای‌جای جهان برای بازدید و مهاجران را برای زندگی به این کشور می‌کشانند. در‌ادامه، جاذبه‌های گردشگری ایتالیا را برمی‌شماریم.

کولوسئوم

کولوسئوم، بزرگ‌ترین آمفی‌تئاتر جهان‌، در مرکز شهر رم قرار دارد و یکی از جاذبه‌های گردشگری بسیار مهم ایتالیا محسوب می‌شود. کولوسئوم ازجمله آثار بزرگ معماری و مهندسی امپراطوری رم است که با ظرفیتی نزدیک به پنجاه‌هزار نفر، برای برگزاری رویدادهای مختلف استفاده می‌شد. گفتنی است کولوسئوم را با نام آمفی‌تئاتر فلاوین نیز می‌شناسند و با چهارمیلیون نفر بازدیدکننده در سال، یکی از مقاصد گردشگری پربازدید ایتالیاست. با اینکه بلایای طبیعی و زلزله‌های متعدد باعث خرابی‌های بسیار در این آمفی‌تئاتر شده است، هنوز‌هم بخش‌هایی از آن سالم مانده که گردشگران می‌توانند از آن بازدید کنند.

پانتئون

پانتئون یکی از بناهای بسیار زیبا و تاریخی ایتالیا و از‌جمله آثار باقی‌مانده از زمان امپراطوری رم است و معماری شگفت‌‌انگیزی از این امپراطوری را به‌تصویر می‌کشد. ساختمان‌های متقارن و ارتفاع و قطر‌های برابر و شعاع‌های زیبای نور به این بنا جلوه‌ای خاص بخشیده‌اند. بسیاری از پادشاهان ایتالیا و رافائل (نقاش دورۀ رنسانس) و برخی از افراد سرشناس ایتالیا در پانتئون دفن شده‌اند.

فروم رم

فروم رم، یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری ایتالیا، به‌شکل میدانی مستطیلی است که با خرابه‌های تعداد زیادی از ساختمان‌های مهم دولتی قدیمی احاطه شده است. این جاذبۀ ارزشمند در مرکز شهر رم و روستایی کوچک بین تپۀ پالاتین و کاپیتولین قرار دارد. اندازه این فروم ۲۵۰ در ۱۷۰ مترمربع است.

منبع: