تحصیل در آلمان یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقه‌مندان تحصیل در خارج از کشور است. از مزایای این کشور برای تحصیل، می‌توان به دانشگاه‌های برجسته و امکان تحصیل رایگان و از مزایای این کشور برای مهاجرت، می‌توان به شرایط عالی اقتصاد، صنعت، کار و اقامت اشاره کرد. دانشگاه‌های آلمان تقریباً در تمامی زمینه‌های تحصیلی در جایگاه بالایی قرار دارند و دانشجویان می‌توانند با پرداخت هزینه‌ای مناسب یا به صورت رایگان به تحصیل در این کشور بپردازند. به طور خلاصه، آلمان یکی از بهترین گزینه‌های انتخابی برای افرادی است که می‌خواهند با هزینه پایین به تحصیل بپردازند. در میان رشته‌های مختلف دانشگاهی، رشته حقوق نیز از جمله رشته‌های پرمخاطب است که بسیاری از افراد آن را برای تحصیل انتخاب می‌کنند.

افرادی که می‌خواهند کشور آلمان را برای تحصیل رشته حقوق انتخاب کنند، باید ابتدا با شرایط تحصیل و نحوه تدریس این رشته و همچنین بهترین دانشگاه های آلمان برای حقوق آشنا شوند. دانشجویان با انتخاب دانشگاه‌های این کشور، فرصت یادگیری و به کارگیری مهارت‌های مربوط به این رشته را (با استفاده از زبان رایج در تجارت، علوم، حقوق، ارتباطات و دیگر زمینه‌های یادگیری) پیدا می‌کنند. دانشگاه‌های این کشور همچنین بورسیه‌های تحصیلی فراوانی را به دانشجویان ارائه می‌دهد که برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به صفحه بورسیه های تحصیلی در آلمان مراجعه کنید. با وجود اینکه رشته حقوق در بسیاری از دانشگاه‌های آلمان به زبان انگلیسی است اما بسیاری دیگر از دانشگاه‌ها دروس را تنها به زبان آلمانی ارائه می‌کنند بنابراین داشتن مهارت کافی در زبان آلمانی برای این دانشگاه‌ها الزامی است. برای آشنایی با شرایط تحصیل رشته حقوق در آلمان باید بدانید که این شرایط از دانشگاهی به دانشگاه و از دانشکده‌ای به دانشکده دیگر متفاوت است اما تمامی دانشگاه‌های این کشور بسته به مقطع تحصیلی به مدرک پیش دانشگاهی یا مدرک کارشناسی و ریزنمرات آن مقطع احتیاج دارند. برای اطلاع از شرایط دقیق پذیرش در رشته حقوق در آلمان باید به سایت دانشگاه‌های مربوطه مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل رشته حقوق در آلمان نیز می‌توانید صفحه مربوطه را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: ویزای تحصیلی آلمان

به طور کلی آلمان دارای دانشگاه‌های بسیار باکیفیتی در زمینه رشته حقوق است که اخیراً (سال ۲۰۲۰) سایت معتبر رتبه‌بندی QS دانشگاه های این کشور را در زمینه حقوق رتبه‌بندی کرده است. در ادامه بهترین دانشگاه های آلمان برای حقوق را مشاهده خواهیم کرد.

نام دانشگاه رتبه جهانی ۲۰۲۰ (برای حقوق) نام دانشگاه رتبه جهانی ۲۰۲۰ (برای حقوق)
هومبولت برلین ۳۷ هامبورگ ۱۰۰-۵۱
لودویگ ماکسیمیلیان مونیخ ۴۳ کلن ۲۰۰-۱۵۱
آزاد برلین ۵۱-۱۰۰ مونستر ۲۰۰-۱۵۱
روپرشت کارلز هایدلبرگ ۱۰۰-۵۱ توبینگن ۲۵۰-۲۰۱
فرانکفورت ۵۱-۱۰۰ گوتینگن ۲۵۰-۲۰۱
فرایبورگ ۱۰۰-۵۱ بن ۲۵۰-۲۰۱