اوئسکا یکی از شهرهای اسپانیا است که در بخش شمال شرقی این کشور و در ناحیه خودمختار آراگون واقع شده است. شهر اوئوسکا همچنین با مساحتی برابر ۱۶۱ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۵۲۰۰۰ نفر به عنوان مرکز استان اوئسکا نیز شناخته می‌شود. شهر اوئسکا نیز در شمال شرقی شهر ساراگوسا واقع شده است. ساراگوسا نیز شهری است در اسپانیا که بین مادرید، بارسلونا، بیلبائو، والنسیا و تولوز واقع شده است.

افرادی که شهر اوئسکا را برای تفریح و یا زندگی انتخاب کرده‌اند بهتر است تا پیش از رفتن به این شهر با فاصله شهر اوئسکا با شهرهای اسپانایی، آب و هوای شهر اوئسکا و هزینه زندگی در شهر اوئسکا آشنا شوند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

فاصله شهر اوئسکا با شهرهای اسپانیایی

یکی دیگر از موضوعاتی که دانستن آن، بسیار مهم است فاصله شهر اوئسکا با دیگر شهرهای اسپانیایی است که در ادامه به فاصله این شهر با برخی از شهرهای مشهور اسپانیا خواهیم پرداخت.

مادرید

پایتخت اسپانیا، مادرید، یکی از شهرهای جذاب برای تفریح و زندگی است و هرساله تعداد زیادی از افراد برای تفریح و گردش و همچنین زندگی و تحصیل در اسپانیا به این شهر می‌آیند. این شهر علاوه بر داشتن تاریخ، فرهنگ و هنری بسیار غنی، دارای دانشگاه‌های برتری در سطح جهان است. فاصله این شهر نیز تا شهر اوئسکا برابر ۳۳۵ کیلومتر است.

بارسلونا

بارسلونا نیز یکی دیگر از شهرهای اسپانیایی که در بخش شمال شرقی اسپانیا واقع شده است. ین شهر همچنین در سواحل دریای بالریک واقع شده است. بارسلونا را می‌توان یکی از شهرهای بسیار زیبا و پر مخاطب در سراسر جهان در نظر گرفت که دارای مساحتی حدود ۱۰۱/۹ کیلومتر مربع است. فاصله شهر بارسلونا با شهر اوئسکا برابر ۲۲۸ کیلومتر است.

والنسیا

والنسیا یکی از شهرهای مشهور اسپانیا است و تعداد زیادی از افراد که تمایل به تحصیل در اسپانیا دارند، این شهر را به صورت جدی بررسی می کنند. فاصله این شهر نیز با شهر اوئسکا برابر ۲۹۶ کیلومتر است.

سویا

سویا شهری اسپانیایی است که در بخش جنوبی این کشور واقع شده و به عنوان پایتخت بخش خودمختار اندلس شناخته می‌شود. شهر سویا اسپانیا که به عنوان چهارمین شهر بزرگ اسپاینا شناخته می‌شود، یکی از مراکز مهم گردشگری، صنعت و بازرگانی و تحصیل در اسپانیا است و فاصله آن با شهر اوئسکا برابر ۷۱۰ کیلومتر است.

همچنین فاصله شهر اوئسکا با شهرهای دیگری نظیر ساراگوسا، مالاگا، بیلبائو و پالما به ترتیب برابر ۶۶ کیلومتر، ۶۹۳ کیلومتر، ۲۴۰ کیلومتر و ۳۸۴ کیلومتر است.

آب و هوای شهر اوئسکا

آشنایی با شرایط آب و هواییِ شهر و یا کشوری که تمایل به زندگی و یا تفریح در آن را دارید بسیار حائز اهمیت است.

به طور کلی شهر اوئسکا دارای تابستان‌های گرم و زمستان‌های بسیار سرد است. دمای هوا نیز در طول سال از ۱ درجه سانتیگراد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۳- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۴ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

فصل گرم سال در شهر اوئسکا از دهم ماه ژوئن آغاز شده و تا نهم ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در شهر اوئسکا سی‌ام ماه جولای با حداکثر دمای ۳۰ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد است.

فصل سرد سال هم در شهر اوئسکا از پانزدهم ماه نوامبر تا سوم ماه مارس است که متوسط دمای روز در این مدت ۱۳ درجه سانتی‌گراد است. همچنین سردترین روز سال در شهر اوئسکا یازدهم ماه ژانویه است که حداقل دمای این روز ۱ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای آن ۹ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان سال نیز برای بازدید از شهر اوئسکا از اوایل ماه ژوئن تا اواخر ماه سپتامبر است که دمای هوا در این مدت، بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر اوئسکا ۲۰۲۰

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر اوئسکا نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان حدود ۱۰ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط حدود ۳۷/۵۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰/۷۹ یورو، ۱/۰۷ یورو، ۰/۹۰ یورو، ۱/۵۰ یورو و ۷/۳۳ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۷ و ۱۳ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۱/۲۰ یورو، ۱/۵۹ یورو و ۱/۲۷ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۲/۱۲ یورو، ۱/۲۵ یورو و ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر اوئسکا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال افرادی که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی حدود ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۳ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر اوئسکا برابر ۱/۲۹ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه خارج از مرکز شهر برابر ۷۰۰ یورو است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۱۵ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۴۳ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۷۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۰ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز برابر ۶۵ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۹۰ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال هزینه تفریحاتی مانند سینما، برای مثال هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما حدود ۸ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منابع:

https://weatherspark.com/y/43205/Average-Weather-in-Huesca-Spain-Year-Roundhttps

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Huesca-Spain