سانتاندر شهری اسپانیایی بوده و در بخش شمالی سواحل این کشور واقع شده است. شهر سانتاندر همچنین به عنوان مرکز ناحیه خودمختارِ کانتابریا شناخته می‌شود و زبان رسمی مردم در این شهر، اسپانیایی است. به طور کلی سانتاندر شهری زیبا است که به دلیل داشتن سواحل، پارک و قصرهای مجلل و همچنین داشتن ترکیبی زیبا از مدرنیته و کهن‌گرایی بسیار شهرت دارد. افرادی که شهر سانتاندر را برای زندگی و یا تحصیل در اسپانیا انتخاب کرده‌اند با مطالعه این مقاله می‌توانند با موضوعاتی نظیر مساحت و جمعیت شهر سانتاندر، کیفیت زندگی در شهر سانتاندر، آب و هوای شهر سانتاندر و هزینه زندگی در شهر سانتاندر آشنا شوند.

مساحت و جمعیت شهر سانتاندر

سانتاندر شهری است که حدود ۳۶ کیلومتر مربع مساحت دارد. جمعیت این شهر نیز برابر ۱۸۲۷۰۰ نفر است.

کیفیت زندگی در شهر سانتاندر

آشنایی با کیفیت زندگی در شهر سانتاندر برای افرادی که این شهر را برای زندگی و یا تفریح انتخاب کرده‌اند بسیار مهم است. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر سانتاندر بسیار بالا است. شاخص قدرت خرید مردم در این شهر، متوسط، شاخص امنیت، بالا، شاخص مراقبت‌های درمانی، بسیار بالا و شاخص آلودگی هوا نیز بسیار پایین است.

آب و هوای شهر سانتاندر

شهر سانتاندر دارای تابستان‌های بدون باران و معتدل و زمستان‌های بسیار بلند به همراه باد و باران است. دمای هوا نیز در طول سال از ۶ درجه سانتی‌گراد تا ۲۳ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۱ درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۲۶ درجه سانتی‌گراد بسیار نادر است.

فصل گرم سال نیز در شهر سانتاندر از ۲۶ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۲۹ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال هم در این شهر، هفتم ماه آگوست با حداقل دمای ۱۶ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتی‌گراد است.

همچنین فصل سرد سال در شهر سانتاندر از ۳ ماه سپتامبر تا ۲۷ ماه مارس ادامه داشته و متوسط دمای هوا در این مدت نیز ۱۵ درج سانتی‌گراد در روز است. سردترین روز سال در این شهر، ششم ماه فوریه با حداقل دمای ۶ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد است.

براساس آنچه گردشگران گزارش کرده‌اند، بهترین زمان نیز برای بازدید از شهرسانتاندر از اواخر ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است که دمای هوا در این مدت، بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر سانتاندر ۲۰۲۰

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر سانتاندر نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۱ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۳۷/۵۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰/۸۴ یورو، ۱/۰۷ یورو، ۱/۰۵ یورو، ۱/۸۱ یورو و ۱۴ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۶ و ۱۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب حدود ۲ یورو، ۲ یورو و ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۲ یورو، ۱ یورو و ۱/۱۸ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر سانتاندر نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۱/۳۰ یورو و ۳۴/۵۰ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی حدود ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۴ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر سانتاندر حدود ۱/۳۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر سانتاندر برابر ۵۱۰ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر برابر ۴۰۵ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۸۴۰ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۶۴۶ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر سانتاندر را دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۲۳۰۰ یورو و ۱۶۵۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۲۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۴۳ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۸۸ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۲ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۷۴ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۱۰۲ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۴۱ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته برابر ۹ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما حدود ۸ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منابع:

https://www.numbeo.com/quality-of-life/in/Santander

https://weatherspark.com/y/37498/Average-Weather-in-Santander-Spain-Year-Round