دانشگاه لاوال یکی از دانشگاه‌های دولتی و فرانسوی زبان این کشور است که در شهر کبک سیتی استان کبک قرار دارد. دانشگاه لاوال قدیمی‌ترین دانشگاه کانادا و اولین دانشگاه فرانسوی زبان در آمریکای شمالی است. این دانشگاه جزء ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در زمینه تحقیقات و بودجه تحقیقاتی است. همچنین دانشگاه لاوال در حدود ۴۳ هزار دانشجو دارد که از این تعداد، ۷۰۰۰ نفر دانشجوی بین‌الملل هستند. اگر علاقه‌مند به تحصیل در کانادا هستید، دانشگاه لاوال می‌تواند یک انتخاب مناسب برای شما باشد. در ادامه بیشتر در مورد دانشگاه لاوال صحبت می‌کنیم.

دانشکده‌های دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال در حدود ۵۰۰ رشته تحصیلی را در اختیار دانشجویان خود قرار داده است. همچنین این دانشگاه در زمینه آموزش از راه دور نیز فعال است و در حدود ۱۰۰ رشته مجازی برای تحصیل از راه دور و از راه اینترنت برای متقاضیان فراهم کرده است.

دانشگاه لاوال کانادا در زمینه‌های مختلف علمی فعالیت دارد. دانشکده‌های دانشگاه لاوال عبارت اند از: دانشکدۀ علوم کاربردی، دانشکدۀ کشاورزی و علوم غذایی، دانشکدۀ معماری و طراحی شهری، دانشکدۀ دندانپزشکی، دانشکدۀ آموزش، دانشکدۀ حقوق، دانشکدۀ علوم انسانی، دانشکدۀ جغرافیا، دانشکدۀ هنر، دانشکدۀ پزشکی، دانشکدۀ موسیقی، دانشکدۀ پرستاری

دانشکدۀ دارو‌سازی، دانشکدۀ فلسفه، دانشکدۀ مهندسی و دانشکدۀ علوم اجتماعی.

دانشگاه لاوال مراکز علمی و تحقیقاتی دیگری نیز دارد که در این مراکز اساتید باتجربه و حرفه‌ای، علوم مختلفی را به دانشجویان تدریس می‌کنند. دانشگاه لاوال با فراهم کردن ابزار مناسب برای دانشجویان در پی ایجاد فضایی است تا دانشجویان بتوانند با استفاده از خلاقیت خود، ایده‌ها و توانایی‌های خود را به مرحله اجرا برسانند.

تحقیقات در دانشگاه لاوال کانادا

دانشگاه لاوال جزء ۱۰ دانشگاه برتر کانادا در زمینه تحقیقات دانشگاهی است. دانشگاه لاوال در حدود ۴۰۰ میلیون دلار بودجه‌ تحقیقاتی در سال دریافت می‌کند و همین رقم دانشگاه لاوال را به هفتمین دانشگاه کانادا از نظر بودجه تحقیقاتی تبدیل کرده است. دانشگاه لاوال در حدود ۲۷۵ مرکز تحقیقاتی دارد و علاوه بر این مراکز، با مراکز تحقیقاتی خارج از دانشگاه نیز همکاری‌های گسترده‌ای دارد.

همچنین دانشگاه لاوال در سال ۲۰۱۵ مبلغ ۹۸ میلیون دلار از سازمان تحقیقات کانادا به عنوان بودجه برای تحقیقات در زمینه‌های اوپتیک، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های روانی دریافت کرده است.

پذیرش دانشگاه لاوال کانادا

شرایط پذیرش از دانشگاه لاوال برای رشته‌های مختلف متفاوت است. اما به صورت مشترک، برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه افراد باید معدل بالای ۷۰ % داشته باشند. همچنین داشتن مدارک زیر برای اپلای دانشگاه لاوال کانادا تقریباً برای تمامی رشته‌ها یکسان و الزامی است:

  • رزومه
  • کارنامه و ریز نمرات
  • توصیه‌نامه
  • کاور لتر (cover letter)

همانطور که قبلتر توضیح دادیم، دانشگاه لاوال یک دانشگاه فرانسوی زبان است. از آنجایی که دروس به زبان فرانسوی تدریس می‌شوند و همچنین امتحانات نیز به زبان فرانسوی برگزار می‌شوند، افرادی که قصد دارند در این دانشگاه تحصیل کنند باید به طور کامل زبان فرانسوی را یاد گرفته باشند. نمره زبان فرانسوی که دانشگاه اغلب برای پذیرش از متقاضیان می‌خواهد نمره ۳۶۱ به بالا در آزمون TCF  و نمره ۸ با بالا در آزمون رایتینگ  TCF است. علاوه بر دانش زبان فرانسه، برای تحصیل در بعضی از رشته‌های دانشگاه لاوال مانند رشته‌های مهندسی، دانشجویان و متقاضیان باید دانش زبان انگلیسی نیز داشته باشند. داشتن مدرک زبان انگلیسی جزء شرایط و مدارک لازم برای اپلای دانشگاه لاوال نیست اما به دلیل اینکه بسیاری از کتب درسی به زبان انگلیسی هستند، دانشجویان باید توانایی خواندن و فهم زبان انگلیسی را داشته باشند.

TCF یک آزمون زبان فرانسوی برای افراد غیر فرانسوی زبان است که برای اپلای کردن در دانشگاه لاوال، متقاضیان می‌بایست در این آزمون شرکت کنند. همانطور که قبلتر گفتیم شرایط پذیرش در رشته‌های مختلف دانشگاه لاوال متفاوت است و امکان دارد رشته‌هایی باشند که آزمون‌های زبان فرانسوی دیگری را نیز قبول کنند. به همین منظور، افرادی که قصد گرفتن پذیرش از دانشگاه لاوال کانادا را دارند باید با مراجعه به سایت دانشگاه، از رشته‌های موجود برای تحصیل مطلع شوند و از شرایط پذیرش و مدارک لازم برای اپلای نیز اطلاع پیدا کنند.

شهریه دانشگاه لاوال کانادا

شهریه دانشگاه لاوال برای دانشجویان بین‌الملل در مقطع کارشناسی ۱۰ هزار دلار در ترم و شهریه برای دانشجویان بین‌الملل در مقاطع تحصیلات تکمیلی در حدود ۷ هزار دلار در هر ترم است. همچنین این دانشگاه بورسیه‌های مختلفی برای دانشجویان در نظر گرفته است. تعدادی از این بورسیه‌ها بر اساس شایستگی و عملکرد تحصیلی به دانشجویان تعلق می‌گیرد. تعداد دیگری هم بورسیه در دانشگاه لاوال وجود دارد که افراد و دانشجویانی که مشکلات مالی دارند می‌توانند از این بورسیه‌ها استفاده کنند. همچنین یک سری بورسیه مخصوص دانشجویان بین‌المللی وجود دارد که بیشتر به دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تعلق می‌گیرد. بر اساس توصیه دانشگاه، افرادی که قصد گرفتن پذیرش از دانشگاه لاوال و استفاده از بورسیه‌های این دانشگاه را دارند باید یکسال قبلتر از تاریخی که تحصیلشان شروع خواهد شد، برای گرفتن بورسیه به صورت جداگانه اپلای کنند.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: