همانطور که می‌دانید رشته معماری یکی از پرمخاطب‌ترین رشته‌های تحصیلی در جهان است که بسیاری از افراد تمایل به تحصیل در این رشته دارند. در حقیقت فارغ‌التحصیلان این رشته علاوه بر به کارگیری علم معماری از مهارت‌های هنری خود نیز بهره می‌برند. همچنین به دانشجویان رشته معماری آموخته می‌شود که چگونه یک ساختمان و یا سازه‌های مشابه را طراحی کنند. همانطور که پیش‌تر ذکر شد معماری یکی از رشته‌های پرمخاطب بوده و تعداد زیادی از افراد تمایل بسیاری به تحصیل در آلمان دارند. کسانی که آلمان را برای تحصیل در رشته معماری انتخاب کرده‌اند، تصمیم درستی گرفته‌اند، زیرا این کشور دانشگاه‌های بسیار خوبی در رشته معماری دارد.

سایت معتبر رتبه‌بندی QS بهترین دانشگاه‌های آلمان در زمینه معماری را اخیراً برای سال ۲۰۲۰ منتشر کرده است که در ادامه آنها را مشاهده خواهیم کرد.

دانشگاه فنی برلین

رتبه دانشگاه دولتی فنی برلین در رشته معماری در سال ۲۰۲۰ برابر ۲۴ بوده و نسبت به سال گذشته با رتبه ۳۲ در زمینه معماری، ترفیع داشته است. دانشکده معماری دانشگاه فنی برلین در سال ۱۹۶۶ توسط برنهارد هرمکز و هانس اسچارون طراحی شد که در حقیقت هدف برنارد هرمکز، طراحی ساختمانی مجزا برای آموزش و تدریس معماری بوده‌است.

دانشگاه فنی مونیخ

دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاهی دولتی است که در سال ۲۰۲۰ دارای رتبه جهانی ۲۶ در رشته معماری است. دپارتمان معماری این دانشگاه ۳۱ استاد و ۱۵۰۰ دانشجو دارد. شیوه آموزش در دانشگاه فنی مونیخ، تحقیق محور بوده و هدف اصلی آن پیشرفت روند آموزش و تحقیق است. این دانشگاه همچنین برای فارغ‌التحصیلان رشته معماری، فرصت شغلی نیز فراهم می‌کند.

مؤسسه فناوری کارلسروهه

بر اساس رتبه بندی سایت QS دانشگاه دولتی کارلسروهه درسال ۲۰۲۰ در جایگاه ۱۰۰-۵۱ جهانی در رشته معماری قرار دارد. دپارتمان معماری مؤسسه فناوری کارلسروهه دارای قدمتی طولانی بوده و امروزه ۲۱ استاد در این مؤسسه در حال فعالیت هستند. دانشجویان با تحصیل در دپارتمان معماری این مؤسسه، از شیوه‌های متنوع آموزشی اساتید که بر اساس مفاهیم مدرن و کاربردی در معماری است، بهر‌ه‌مند خواهند شد.

دانشگاه فنی آخن

دانشگاه آخن در سال ۲۰۲۰ در جایگاه ۱۰۰-۵۱ جهانی در رشته معماری قرار دارد و بزرگترین دانشگاه فناوری/تکنولوژی آلمان است. هرساله تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی به منظور بهره بردن از دوره های با کیفیت و تجهیزات عالی به این دانشگاه مراجعه می‌کنند. دانشگاه آخن دارای ۹ دانشکده بوده و از جمله مؤسسات پیشتاز در زمینه علوم و تحقیقات است.

دانشگاه اشتوتگارت

دانشگاه دولتی اشتوتگارت در سال ۲۰۲۰ دارای رتبه جهانی ۱۰۰-۵۱ در رشته معماری بوده و دانشکده معماری این دانشگاه دارای رشته‌های معماری، طراحی داخلی، مهندسی آب و هوا در مقطع کارشناسی و رشته‌های معماری، فیزیک ساختمان، طراحی معماری، مدیریت پروژه، طراحی شهری و… در مقطع کارشناسی ارشد است.

دانشگاه فنی دورتموند

دانشگاه دورتموند در سال ۲۰۲۰ دارای رتبه جهانی ۱۵۰-۱۰۱ در رشته معماری بوده و دارای ۱۶ دانشکده است که دانشکده معماری و مهندسی عمران این دانشگاه متشکل از دو رشته معماری و طراحی شهری و مهندسی عمران می‌باشد.

دانشگاه فنی درسدن

دانشگاه فنی درسدن، دانشگاهی دولتی بوده که در سال ۲۰۲۰ دارای رتبه جهانی ۱۵۰-۱۰۱ در زمینه معماری است. این دانشگاه همچنین به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر آلمان و اروپا به شمار می‌آید. دانشکده معماری این دانشگاه شامل ۶ دپارتمان و ۱۴۱۰ نفر دانشجوی در حال تحصیل است.

برای اطلاعات بیشتر درباره تحصیل معماری در آلمان  به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت تحصیلی به آلمان و شرایط اخذ ویزای تحصیلی آلمان دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منبع: