مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا یکی از مواردی است که در هنگام درخواست ویزا باید به آن دقت کرد. گرفتن ویزای کانادا و انجام دادن مراحل اخذ استادی پرمیت کانادا یکی از مهم‌ترین مراحل برای تحصیل در کانادا است. افرادی که برای گرفتن ویزای دانشجویی کانادا اقدام می‌کنند حتماً باید تمامی مراحل مربوطه را به درستی انجام دهند تا فرآیند اخذ ویزا و استادی پرمیت آنها دچار وقفه نشود. یکی از سوال‌هایی که بیشتر افراد در حین گرفتن ویزای دانشجویی کانادا دارند این است که مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا چقدر است؟ در ادامه سعی داریم با مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا و مدت زمانی که طول می‌کشد تا ویزا صادر شود بیشتر آشنا شویم.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی کانادا

مرحله اول پس از گرفتن پذیرش از دانشگاه، گرفتن نامه پذیرش است. افرادی که از دانشگاه‌های کانادا پذیرش دریافت می‌کنند حتماً برای گرفتن ویزا و استادی پرمیت به نامه رسمی پذیرش نیاز دارند. افرادی که از دانشگاه‌های استان کبک پذیرش می‌گیرند نیز باید برای دریافت گواهی پذیرش یا همان CAQ از دولت محلی کبک اقدام کنند.

پس از گرفتن نامه پذیرش از دانشگاه، افراد باید فرم اپلیکیشن ویزای دانشجویی را از سایت اداره مهاجرت کانادا دریافت کنند. قبل از دریافت فرم اپلیکیشن، تعدادی سوال از افراد پرسیده می‌شود. با پاسخ دادن به این سوالات، مشخص می‌شود که آیا شما اجازه دارید تا به صورت آنلاین برای اخذ استادی پرمیت اقدام کنید یا خیر و مدارک مورد نیاز را نیز به شما اعلام می‌کنند.

در صورت داشتن اجازه برای گرفتن استادی پرمیت، یک کد چک لیست شخصی برای شما صادر می‌شود که تا ۶۰ روز معتبر است. در این صفحه تمامی راهنمایی‌های لازم برای انجام فرآیند گرفتن ویزا و استادی پرمیت قرار دارد.

پس از جمع‌آوری تمامی مدارک مورد نیاز، باید در سایت اداره مهاجرت کانادا یک پروفایل کاربری برای خود بسازید. پس از ساختن پروفایل کاربری و هنگام ورود به آن باید کد چک لیست خود را وارد کنید. پس از انجام این مرحله، چک لیستی از تمامی مدارکی که باید ارسال کنید نمایش داده می‌شود و افراد باید در این مرحله مدارک خود را در سایت آپلود کنند. پس از آپلود کردن تمامی مدارک، فرم اپلیکیشن خود را سابمیت و ارسال می‌کنید.

در بسیاری از موارد افراد باید برای انجام مراحل انگشت‌نگاری و بایومتریک به صورت حضوری به یکی از سفارتخانه‌ها و یا کنسولگری‌های کانادا مراجعه کنند.

از جمله مدارک مهم برای گرفتن ویزا و استادی پرمیت کانادا داشتن نامه تمکن مالی و گواهی عدم سوءسابقه است. افرادی که فرم اپلیکیشن ویزای کانادا را ارسال می‌کنند باید توجه داشته باشند تا تمامی مدارک را به صورت کامل و دقیق ارسال کنند. در صورت ناقص بودن مدارک، فرآیند اخذ ویزا و استادی پرمیت به تعویق خواهد افتاد.

بر اساس سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا، مدت زمانی که طول می‌کشد تا ویزای دانشجویی کانادا صادر شود ۵ هفته است اما در بسیاری از موارد صدور ویزا بیشتر از ۵ هفته طول می‌کشد. به همین دلیل بهتر است به محض دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، برای گرفتن ویزای تحصیلی کانادا اقدام کنید.

دانشجویانی که از ایران برای تحصیل در کانادا اقدام می‌کنند باید برای اخذ استادی پرمیت اقدام کنند. اداره مهاجرت کانادا در حین صدور استادی پرمیت به صورت خودکار به متقاضیان ویزای موقت نیز می‌دهد و لازم نیست تا افراد به صورت جداگانه برای گرفتن ویزا اقدام کنند.

پس همانطور که توضیح دادیم، مدت زمان صدور ویزای دانشجویی کانادا برای افراد مختلف، متفاوت است. امکان دارد یک فرد کمتر از ۵ هفته استادی پرمیت دریافت کند و فردی دیگر ۳ ماه طول بکشد تا استادی پرمیت خود را بگیرد. پس نمی‌توان به طور دقیق گفت که چه مدت طول می‌کشد تا ویزای دانشجویی صادر شود.

بسیاری از افرادی که صدور ویزای آنها بیش از حد طول می‌کشد نگران این می‌شوند که به ترم تحصیلی نرسند. در این شرایط جای نگرانی نیست و این افراد می‌توانند با ایمیل زدن به دانشگاه و توضیح دادن شرایط خود، تاریخ شروع تحصیل خود را یک ترم به عقب بیاندازند.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید.


منبع: