اگر به دنبال تحصیل در کانادا هستید، دانشگاه‌های تورنتو کانادا (دانشگاه تورنتو، دانشگاه یورک، دانشگاه رایرسون) هر کدام می‌توانند یک گزینه عالی برای علاقه‌مندان به تحصیل در این کشور باشد. تورنتو چهارمین شهر برتر از نظر کیفیت زندگی در دنیا است. شهر تورنتو با داشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح دنیا، یکی از محبوب‌ترین شهر‌ها در میان دانشجویان است. تقریباً تمامی جاذبه‌های کانادا را می‌توان در تورنتو پیدا کرد. تورنتو کلانشهری مدرن با فرهنگ‌های متنوع است که علاوه بر تمام جذابیت‌های فرهنگی و شهری که دارد، مناظر طبیعی زیبایی در اطراف خود نیز دارد.

علاوه بر این، تورنتو اقتصادی قوی و بازار کاری گسترده دارد که همین موضوع باعث شده تا بسیاری از دانشجویان، تورنتو را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کنند. در ادامه بیشتر در مورد دانشگاه‌های تورنتو صحبت می‌کنیم.

تحصیلات در تورنتو کانادا

تورنتو در مجموع چهار دانشگاه، چهار کالج و ۱۲۸ مرکز تحقیقاتی تخصصی دارد. تمامی دانشگاه‌های تورنتو از بودجه‌های دولتی استفاده می‌کند. در پی سیاست‌های کشور کانادا برای جذب ۴۵۰ هزار دانشجوی بین‌الملل، دانشگاه‌های تورنتو هر ساله تعداد زیادی دانشجو ار کشور‌های خارجی می‌پذیرند. همچنین در حدود ۴۰ درصد از اساتید دانشگاه‌های تورنتو افراد غیر بومی و مهاجر هستند.

سال تحصیلی در دانشگاه‌های تورنتو از سپتامبر تا می است. برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های تورنتو، داشتن مدرک زبان تافل یا آیلتس اجباری است و از آنجایی که دانشگاه‌های معتبر تورنتو شرایط پذیرش رقابتی دارند، هرچه نمره زبان متقاضیان بالاتر باشد، شانس بیشتری برای گرفتن پذیرش از دانشگاه‌های تورنتو را دارند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های تورنتو نسبت به دانشگاه‌های آمریکا و انگلیس پائین‌تر است و دانشجویان بین‌الملل به طور متوسط در حدود ۱۵ هزار دلار در سال باید هزینه تحصیل بپردازند.

شهر تورنتو دوازدهین شهر قدرتمند از نظر اقتصاد در دنیا است و بازار بورس این شهر، هفتمین بازار بورس در دنیا است. بازار کار گسترده و اقتصاد قوی این شهر باعث شده تا فرصت‌های شغلی بسیار خوبی برای دانشجویان دانشگاه‌های تورنتو پس از اتمام تحصیل بوجود بیاید.

تحصیل در تورنتو می‌تواند فرصت‌های شغلی بیشتر و متنوع‌تری نسبت به تحصیل در یک شهر کوچک در پیش روی دانشجویان قرار بدهد. به همین علت است که بسیاری از افراد تورنتو را برای ادامه تحصیل و زندگی انتخاب می‌کنند. در ادامه تعدادی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های تورنتو را معرفی می‌کنیم.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید.

دانشگاه تورنتو

دانشگاه تورنتو رتبه اول در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۲۸ در میان دانشگاه‌های کل دنیا را دارد. دانشگاه تورنتو در زمینه آموزش و تحقیقات در میان دانشگاه‌های کانادا پیشرو است و یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های تحقیقات محور در دنیا است.

دانشگاه تورنتو دارای ۳ پردیس دانشگاهی است که در سال در حدود ۹۱ هزار دانشجو در آنها تحصیل می‌کنند. از این تعداد دانشجو که در دانشگاه تورنتو در حال تحصیل هستند در حدود ۲۰ هزار دانشجو بین‌الملل وجود دارد. از دانشکده‌های معتبر دانشگاه تورنتو، می‌توان دانشکده‌های پزشکی، هنر، علوم، مهندسی و معماری را نام برد. همچنین دانشگاه تورنتو در حدود ۹۸۰ رشته در مقاطع تحصیلی مختلف برای تحصیل در اختیار دانشجویان قرار داده است.

دانشگاه تورنتو در حدود ۱ میلیارد دلار بودجه تحقیقاتی دارد که در حدود ۵۳ درصد آن از منابع دولتی تأمین شده و مابقی آن از بخش خصوصی تأمین می‌شود. به همین دلیل دانشگاه تورنتو یکی از دانشگاه‌های پیشرو در زمینه‌های تحقیقاتی است.

هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین‌الملل بین ۳۴ هزار دلار تا ۵۴ هزار دلار در سال است. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه تورنتو در مقاطع تحصیلات تکمیلی برای دانشجویان بین‌الملل مبلغی در حدود ۲۲ تا ۶۶ هزار دلار است. لازم به ذکر است که مبلغ شهریه، به رشته‌ای که فرد در آن تحصیل می‌کند وابسته است.

دانشگاه تورنتو بورسیه‌های متنوعی را برای دانشجویان خود در نظر گرفته است که اکثر این بورسیه‌ها، بورسیه‌های شایسته محور هستند و افرادی که رزومه تحصیلی و عملکرد درخشانی در دوره تحصیل داشته باشند می‌توانند از این بورسیه‌ها استفاده کنند.

دانشگاه یورک

دانشگاه یورک رتبه ۱۸ در میان دانشگاه‌های کانادا و رتبه ۵۱۱ در میان دانشگاه‌های دنیا را دارد. دانشگاه یورک با مشارکت گسترده‌ بین‌المللی با دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی مختلفی که دارد، جزء یکی از دانشگاه‌های نوآور در زمینه‌های تحقیقاتی است. دانشگاه یورک با ۴ پردیس دانشگاهی و ۱۱ دانشکده، در حدود ۵۵ هزار دانشجو دارد. هر ساله تعداد زیادی دانشجو از حدود ۱۵۰ کشور دنیا در دانشگاه یورک پذیرفته می‌شوند.

دانشکده‌های دانشگاه یورک به شرح زیر است:

  • دانشکده هنر
  • دانشکده محیط زیست
  • دانشکده تحصیلات تکمیلی
  • دانشکده سلامت
  • دانشکده حقوق
  • دانشکده بیزنس
  • دانشکده علوم
  • دانشکده مهندسی
  • کالج گلندن

دانشگاه رایرسون

دانشگاه رایرسون رتبه ۲۵ در کانادا و ۸۰۰ در دنیا را دارد. دانشگاه رایرسون یک دانشگاه دولتی و تحقیقات محور است که در قلب شهر تورنتو قرار دارد. دانشگاه رایرسون بزرگترین دانشکده بیزنس در کانادا را دارد.

دانشگاه رایرسون در حدود ۴۵ هزار دانشجو دارد و همچنین با ۱۳۳ دانشگاه از ۳۷ کشور دنیا همکاری دارد. این دانشگاه دارای ۶۲ رشته کارشناسی و ۵۵ رشته تحصیلات تکمیلی است. دانشگاه رایرسون در حدود ۱۲۵ آزمایشگاه و مرکز تحقیقاتی در خود دارد که در زمینه‌های مختلفی مشغول به انجام پژوهش هستند. همچنین هزینه تحصیل در دانشگاه رایرسون برای دانشجویان بین‌الملل مبلغی در حدود ۲۴ هزار دلار در سال است.

دانشگاه‌هایی که در بالا توضیح دادیم برترین دانشگاه‌های شهر تورنتو هستند که در سطح بین‌المللی شناخته شده و جزء بهترین دانشگاه‌های کانادا نیز هستند. شرایط پذیرش و تحصیل در هرکدام از این دانشگاه‌ها با یکدیگر متفاوت است. افرادی که تمایل به تحصیل در شهر تورنتو را دارند باید اطلاعات کافی و لازم را در مورد دانشگاه‌های این شهر بدست آورده و با شناخت کامل برای گرفتن پذیرش از این دانشگاه‌ها اقدام کنند.

بهترین منابع برای کسب اطلاعات، سایت دانشگاه‌ها هستند. افراد با مراجعه به سایت دانشگاه‌های مورد نظر می‌بایست از شرایط پذیرش، مدارک مورد نیاز و ددلاین‌های دانشگاه‌ها اطلاع پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: