در میان شهرهای زیبای اسپانیا، شهر سگوویا نیز حرف‌هایی برای گفتن دارد. شهر سگوویا و یا سگوبیا (Segovia) دارای مساحتی  حدود ۱۶۴ کیلومتر مربع و جمعیت آن ۵۴٫۹۴۵ نفر بوده و به عنوان مرکز استان سگوویا شناخته می‌شود. افرادی که تمایل به تحصیل در اسپانیا، زندگی و یا تفریح در این کشور را دارند بهتر است با شهرهای مختلف این کشور نظیر شهر سگوویا نیز آشنا شوند. در ادامه نگاهی کوتاه به آب و هوا در شهر سگوویا و هزینه زندگی در این شهر زیبا خواهیم پرداخت.

آب و هوا در شهر سگوویا

افرادی که سگوویا را برای تفریح و یا زندگی انتخاب کرده‌اند بهتر است پیش از آمدن به این شهر ابتدا با شرایط کلی آب و هواییِ آن آشنا شوند. در این بخش قصد داریم به وضعیت هوا در شهر سگوویا بپردازیم.

شهر سگوویا به طور کلی دارای تابستان‌های کوتاه، گرم و بدون باران و زمستان‌های بسیار سرد به همراه آسمان نیمه ابری است. دمای هوا نیز در این شهر از ۱- درجه سانتی‌گراد تا ۲۹ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کمتر از ۵- درجه سانتی‌گراد و یا بیش‌تر از ۳۳ درجه سانتی‌گراد در آن بسیار نادر است.

فصل گرم سال در شهر سگوویا از ۱۶ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۰ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. فصل سرد سال نیز در این شهر از ۱۴ ماه نوامبر تا ۴ ماه مارس بوده و متوسط دمای هوای روز نیز در این مدت، ۱۱ درجه سانتی‌گراد است.

گرم‌ترین و سردترین روز سال هم در شهر سگوویا به ترتیب ۳۰ ماه جولای (با حداکثر دمای ۲۹ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد) و ۱۵ ماه ژانویه (با حداکثر دمای ۷ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱- درجه سانتی‌گراد) است.

بهترین زمان سال نیز برای بازدید از این شهر (بر حسب آنچه گردشگران اظهار کرده‌اند) از اواسط ماه ژوئن تا اوایل ماه سپتامبر است. دوره زمانی مذکور که دمای هوا در آن، بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد است را می‌توان به عنوان بهترین زمان سال برای انجام فعالیت‌های خارج از خانه در نظر گرفت.

هزینه زندگی در شهر سگوویا

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر سگوویا نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۰ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۳۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۷۷/۰ یورو، ۱ یورو، ۱ یورو، ۸۶/۱ یورو و ۸ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۶۷/۴ و ۱۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب برابر ۵۰/۱ یورو، ۲ یورو و ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز (هرکدام) برابر ۱ یورو هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر سگوویا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال افرادی که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی حدود ۰۲/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۵۰/۲ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر سگوویا حدود ۲۹/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبوض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۳۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۴۲ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. هزینه‌هایی مانند هزینه لباس و هزینه‌های مربوط به ورزش و تفریح برای برخی از افراد بسیار مهم هستند. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۲۵/۵۷ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) برابر ۲۷/۲۸ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز برابر ۶۰ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۸۰ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما در شهر سگوویا برابر ۶۰/۷ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منبع: