تحصیل در کانادا می‌تواند یک تجربه عالی و موفقیت‌آمیز برای علاقه‌مندان به تحصیل در خارج از کشور باشد. سیستم آموزشی و دانشگاهی کانادا هر ساله تعداد زیادی دانشجو از کشور‌های مختلف دنیا می‌پذیرد. دانشگاه‌های کانادا نیز شرایطی مناسب برای تحصیل دانشجویان بین‌المللی فراهم کرده‌اند. بسیاری از افرادی که قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارند، کانادا را به عنوان مقصد خود انتخاب می‌کنند. کشور کانادا دارای اقتصادی قوی و شرایط زندگی مناسبی برای مهاجران است و همین امر باعث شده است تا بسیاری از افرادی که در این کشور تحصیل می‌کنند، پس از پایان تحصیل، در کانادا کار و زندگی کنند. در ادامه درمورد تجربه تحصیل در کانادا بیشتر صحبت می‌کنیم.

تجربه تحصیل در کانادا و تقویت زبان انگلیسی

زبان‌های رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است و در بیشتر نقاط کانادا مردم به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان بسیار راحت‌تر از تحصیل در کشور‌های غیر انگلیسی زبان است. یادگیری زبان انگلیسی برای اغلب افراد بسیار ساده‌تر از یادگیری زبان‌های دیگر است. تحصیل در یک کشور انگلیسی زبان مزایای فراوانی در حین تحصیل و بعد از تحصیل برای افراد دارد. به عنوان مثال برای پیدا کردن کار پس از تحصیل در بسیاری از کشور‌های غیر انگلیسی زبان، افراد باید زبان بومی آن کشور را به خوبی صحبت کنند تا بتوانند کار پیدا کنند و همین امر باعث می‌شود که بسیاری از دانشجویان موفق به پیدا کردن کار نشوند. اما کسانی که در کانادا تحصیل کرده‌اند، بدون نیاز به یادگیری زبانی دیگر می‌توانند کار مورد نظر خود را پیدا کنند. در کل انگلیسی زبان بودن کانادا یکی از دلایل مهم برای انتخاب این کشور برای ادامه تحصیل است.

دانشگاه‌های معتبر

یکی از دیگر دلایل اصلی که دانشجویان، کانادا را برای ادامه تحصیل انتخاب می‌کنند، دانشگاه‌های این کشور است. دانشگاه‌های کانادا از لحاظ رتبه بندی جزء برترین دانشگاه‌های دنیا هستند و رشته‌های مختلف و دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای گوناگونی را برای تحصیل در اختیار دانشجویان قرار می‌دهند. بخش تحقیقاتی دانشگاه‌های کانادا بسیار پیشرفته است و بودجه مربوط به این بخش‌ها از منابع دولتی و خصوصی تأمین می‌شود. داشتن مدرک تحصیلی از دانشگاه‌های کانادا برای دانشجویان یک مزیت مهم تلقی می‌شود و طبق تجربه، کسانی که از دانشگاه‌های معتبر کانادا مدرک دریافت کرده‌اند، به راحتی می‌توانند در شغل‌های مورد نظر خود مشغول به کار شوند.

هزینه تحصیل در دانشگاه‌های کانادا نسبت به دیگر کشور‌های انگلیسی زبان پایین‌تر است و همین امر باعث شده است تا تحصیل در کانادا برای بسیاری از افراد جذاب باشد. در ادامه متوسط هزینه تحصیل و هزینه زندگی در کشور‌های انگلیسی زبان را مشاهده می‌کنید:

کشور هزینه تحصیل و زندگی
کانادا 30 هزار دلار
انگلستان 35 هزار دلار
آمریکا 37 هزار دلار
استرالیا 42 هزار دلار

جامعه امن و چند فرهنگی

یکی از مزایای زندگی و تحصیل در کانادا از نظر کسانی که در این کشور تحصیل کرده‌اند، جامعه امن و آرام کانادا است. نرخ جرم و جنایت در کانادا بسیار پایین و کیفیت زندگی در این کشور بسیار بالا است. دانشگاه‌های کانادا به سلامت و امنیت دانشجویان خود بسیار اهمیت می‌دهند و مزایای متنوعی را برای راحتی زندگی دانشجویان خود در نظر گرفته‌اند. کیفیت زندگی مردم کانادا بسیار بالا است و همین امر باعث می‌شود تا تحصیل در این کشور راحت‌تر باشد. همچنین کانادا کشوری است که مهاجران زیادی در آن زندگی می‌کنند و مردم این کشور مهاجران و افراد خارجی را به خوبی در جوامع خود می‌پذیرند. بسیار از کشور‌های دنیا مهاجران را به چشم شهروند درجه ۲ می‌بینند و دانشجویانی که در این کشور‌ها زندگی می‌کنند، اغلب در طول تحصیل برخورد‌های نامناسبی را تجربه می‌کنند. اما این نوع از برخورد‌ها در کانادا بسیار کمتر است و دانشجویانی که در این کشور زندگی می‌کنند چه در محیط دانشگاه و چه در محیط خارج از دانشگاه زندگی آرامی را تجربه می‌کنند و سریع‌تر با محیط هماهنگ می‌شوند.

طبیعت زیبای کانادا

کشور کانادا طبیعت زیبایی دارد و زندگی در آن همیشه برای افراد جذاب است. جاذبه‌های طبیعی بسیاری در سرتاسر کشور کانادا وجود دارد و افراد به راحتی به این اماکن دسترسی دارند. پارک‌های جنگلی متنوعی که در کانادا وجود دارند، در هر فصل زیبایی‌های خود را دارند و یکی از مقاصد زیبا و محبوب برای برپایی کمپ و استفاده از طبیعت هستند. در کانادا هم در تابستان و هم در زمستان تفریحات متنوعی وجود دارد که برای گذراندن اوقات فراغت بسیار مناسب هستند. یکی از دلایل بالا بودن کیفیت زندگی در کانادا به گفته دانشجویان محصل در این کشور، طبیعت زیبای کانادا است که برای کسب آرامش و دوری از هیاهوی زندگی به افراد کمک شایان توجهی می‌کند.

بازار کار در کانادا

دانشجویانی که از دانشگاه‌های کانادا فارغ‌التحصیل می‌شوند، اغلب برای پیدا کردن کار مشکلی ندارند و می‌توانند به راحتی وارد بازار کار این کشور شوند. کشور کانادا همیشه در پی جذب نیروی کار متخصص است و دانشجویان فارغ‌التحصیل یکی از بهترین گزینه‌ها برای تأمین نیروی انسانی در کانادا هستند. این افراد علاوه بر آشنایی با فرهنگ کانادا و زندگی در این کشور، بر اساس استاندارد‌های کانادا آموزش دیده‌اند. به همین دلیل کارفرمایان راحت‌تر هستند که دانشجویان فارغ‌التحصیل را استخدام کنند. از طرفی دانشگاه‌های کانادا با شرکت‌های بزرگ همواره در ارتباط هستند و بسیاری از دانشجویان در حین تحصیل می‌توانند در این شرکت‌ها به عنوان کارآموز مشغول به کار شوند و ارتباطات کاری مهمی را برقرار کنند. با استفاده از همین ارتباطات کاری، بسیاری از افراد بلافاصله پس از اتمام تحصیل، مشغول به کار می‌شوند.

همچنین از دیگر مزایای تحصیل در کانادا این است که دانشجویان می‌توانند در حین تحصیل، کار کنند. دانشجویان می‌توانند تا هفته‌ای ۲۰ ساعت داخل یا خارج از دانشگاه کار کنند و بخشی از هزینه‌های خود را به این صورت تأمین کنند.

مهاجرت پس از تحصیل

بر اساس تجربه دانشجویان در کانادا، این کشور یکی از بهترین مقاصد برای مهاجرت تحصیلی است. پس از تحصیل در کانادا و پیدا کردن کار، فارغ‌التحصیلان به راحتی می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند. راه‌های مختلفی برای مهاجرت به کانادا وجود دارد و مهاجرت تحصیلی به کانادا یکی از بهترین و سریع‌ترین راه‌هاست. کسانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، اغلب در همین کشور ماندگار می‌شوند.

تحصیل در هر کشوری سختی‌ها و مشکلات مختص به خود را دارد. دور بودن از خانه، همیشه برای افراد سخت است و مدتی طول می‌کشد تا فرد به شرایط جدید عادت کند. شرایطی که کانادا دارد، باعث شده است تا بسیاری از این سختی‌ها کاسته شود و دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، خاطرات خوبی از زندگی در این کشور داشته باشند. همچنین در بیشتر موارد، تحصیل در کانادا آینده خوبی برای افراد به همراه داشته است.