مشاغل پر درآمد در کانادا یکی از ویژگی‌های ممتاز زندگی در این کشور پهناور است. کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که هر ساله مهاجران و دانشجویان زیادی از سراسر جهان را جذب می‌کند. این کشور دارای آب و هوای متنوع است و این موضوع موجب شده تا این سرزمین پهناور زیبا یکی از بهترین نقاط زمین برای زتدگی باشد. هر چند دلیل افزایش تعداد مهاجران و علاقه‌مندان به تحصیل در کانادا، فرهنگ اجتماعی مردم این کشور و فرصت‌های ارائه شده برای ساختن یک زندگی بهتر است. سیستم آموزشی و دانشگاه‌های کانادا جزء یکی از بهترین‌های دنیا است. بدون شک با ورود به یکی از دانشگاه‌های معتبر این کشور می‌توانید چشم انداز شغلی خوبی را برای خود متصور شوید. در کانادا بخش‌های مختلف صنعتی، درمانی و آموزشی نیاز به نیروی کار دارند. کانادا با استفاده از طرح‌های مختلف مهاجرتی مثل برنامه ورود سریع، افراد متخصص و با تجربه را برای زندگی و کار در کانادا جذب می‌کند. شغل‌‌های زیادی در کانادا مورد نیاز است و افرادی که در این مشاغل فعال هستند، می‌توانند با استفاده از مهارت و تجربه‌ای که دارند، برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. در این مطلب به چند شغل پر درآمد در کانادا اشاره خواهیم کرد.

پزشکان و پزشک متخصص

در کانادا کمبود پزشک وجود دارد. اکثر افرادی که در رشته پزشکی مشغول به کار هستند، تخصص در یک زمینه را انتخاب می‌کنند. این مضوع باعث شده فرصت‌هایی را برای پزشکان خارجی ایجاد شود. بنابراین اگر به عنوان پزشک قصد مهاجرت به این کشور را دارید می‌توانید از حقوق و مزایای خوبی برخودار باشید. متوسط درآمد پزشکان در سال چیزی مبلغی حدود ۱۴۸۰۰۰ دلار در سال است.

صنعت فناوری اطلاعات

بخش صنعت فناوری اطلاعات یکی از سریعترین صنایع در حال رشد در کانادا است. این کشور در حال توسعه زیر ساخت‌ها و فناورهای مهم در زمینه IT است و از این نظر موجب خلق فرصت‌های شغلی متعددی برای متخصصان IT شده است. متوسط حقوق یک متخصص IT در هر سال ۸۱،۷۵۰ دلار است.

وکیل

وکالت یکی از بهترین مشاغل کانادا است. اگر مدرک کارشناسی وکالت دارید، بدون شک کانادا می‌تواند یک موقعیت عالی برای شما فراهم کند. هر چند که دانشجویان خارجی در این زمینه ممکن است به دلیل عدم رسمیت مدرک دانشگاهی نتوانند در این کشور فعالیت کنند. برای حال این مشکل  کمیته ملی اعتبار (National Committee on Accreditation) شرایطی را فراهم کرده است که دانشجویان می‌توانند مدارک خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهند و شانس حضور در این کشور به عنوان وکیل را داشته باشند. بنابراین، وکلا بین المللی فرصتی دارند تا آمادگی خود را برای آزمون وکالت کانادا تقویت کنند. متوسط حقوق وکالت در کانادا ۱۳۵۰۰۰ دلار است. همچنین متوسط حقوق وکالت مهاجرت در کانادا سالانه ۶۱.۲۵۰ دلار است.

پرستار

با افزایش جمعیت سالمندان کانادا ، تقضا برای پرستاران دارای پروانه رسمی رو به افزایش است. پرستاری یکی از شغل‌هایی است که در تمامی استان‌های کانادا مورد نیاز است. برای داشتن اجازه فعالیت به عنوان پرستار، افراد باید حداقل مدرک کارشناسی پرستاری داشته باشند و پروانه فعالیت پرستاری را از استان مورد نظر گرفته باشند. متوسط درآمد سالانه یک پرستار دارای پروانه رسمی مبلغی در حدود ۷۴۰۰۰ دلار است. همچنین اکثر پرستاران فعال در کانادا بین ۴۲ تا ۶۵ سال سن دارند و بیشترشان در سال‌های آینده بازنشست خواهند شد. از طرفی جمعیت کانادا رو به پیری است و در سال‌های آتی نیاز به پرستار برای مراقبت از سالمندان افزایش پیدا خواهد کرد. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۶ کانادا کمبود حدود ۱۳۰۰۰ پرستار خواهد داشت. به همین دلیل دولت کانادا در پی تشویق افراد برای کار کردن به عنوان پرستار در کانادا است.

دندان پزشک

از دیدگاه دندان پزشکان کانادا یکی از بهترین کشورهای جهان برای فعالیت در این حوزه است. مردم کانادا اهمیت ویژه‌ای به بهداشت دهان و دندان می‌دهند و این موضوع باعث شده تا دندان پزشکان داری ارزشی بالا در جامعه کانادا باشد. دندانپزشکی یک حرفه کاملاً کنترل شده (regulated profession) در کانادا است بنابراین تعداد دندانپزشکان محدود است. در نتیجه این موضوع منجر به کاهش رقاقبت غیر ضروری شده و فرصت‌های شغلی برای دندان پزشکان فراهم می‌کند.  متوسط حقوق دندانپزشکان سالانه ۱۴۰۰۰۰ دلار است.

مهندس

حدود ۱۲ درصد مهندسان دارای مجوز در کانادا، در زمینه‌های عمران‌، برق، صنعت، ساخت و مهندسی مکانیک فعالیت می‌کنند. با توجه به رشد صنعتی این کشور نیاز به مهندسین بیش از پیش احساس می‌شود. برای مثال با گسترش صنعت هوایی کانادا و بازنشسته شدن فعالان این حوزه، موقعیت‌های شغلی فراوانی برای مهندسین هوا‌فضا در کانادا به وجود آمده است. در سال‌های پیش رو، حدود ۱۷ هزار موقعیت شغلی در صنعت‌ هوا‌فضای کانادا موجود خواهد شد. این افراد درآمدی در حدود ۴۵ دلار در ساعت دارند. داشتن مدرک دانشگاهی در رشته هوا‌فضا از شروط فعالیت در این زمینه است.

همچنین متوسط درآمد مهنس مکانیک ۸۰۰۰۰ دلار در سال و متوسط درآمد مهندس عمران مبلغی بین ۶۵۰۰۰ تا ۸۵۰۰۰ دلار در سال است.

تحلیل‌گر ‌مالی (Financial Analysts)

یکی از مشاغل جدید و مورد توجه کانادا تحلیل‌گر مالی است. در بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۷ بیش از ۲۷۴۰۰ موقعیت شغلی در این زمینه ایجاد شد. تخمین زده می‌شود که ۲۹۰۰۰ موقیعت جدید شغلی در زمینه برای افراد واجد شرایط ایجاد شود. تحلیل‌‌گر مالی در واقع نوعی از خدمات مالی بشمار می‌آید و فردی است که تجزیه و تحلیل مالی را برای مشتریان مالی خارجی یا داخلی، سازمان‌ها و کسب و کارها، انجام می‌دهد. متوسط حقوق تحلیلگر مالی در کانادا سالانه ۷۰۰۰۰ دلار است

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع: