دانشگاه کلگری کانادا (University of Calgary) دانشگاهی رو به رشد، جوان و با کیفیت واقع در آلبرتای جنوبی کانادا است. این دانشگاه از جمله بهترین دانشگاه‌های کانادا است که همواره فرصت‌های فراوانی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. شیوه تدریس در دانشگاه کلگری همچنین بر پایه خلاقیت و نوآوری بوده و همواره در حال تلاش برای رفع کردن مشکلات اساسی در جامعه است. اگر به دنبال تحصیل در کانادا هستید، تحصیل در دانشگاه کلگری کانادا می‌تواند یکی از گزینه‌های شما برای تحصیل در این کشور باشد.بنابراین بهتر است کمی با این دانشگاه و شرایط تحصیل در آن آشنا شویم.

درباره دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری، دانشگاهی تحقیق-محور بوده که در سال ۱۹۶۶ تأسیس شده است. این دانشگاه دارای ۱۴ دانشکده، بیش از ۲۵۰ رشته دانشگاهی و بیش از ۵۰ مرکز و مؤسسه تحقیقاتی است. دانشگاه کلگری داری ۵ پردیس (ساختمان) است که چهارتای آن در کلگری و یکی از آنها در دوحه قطر واقع شده است. همچنین از ساختمان اصلی این دانشگاه، کوه‌های زیبای راکی قابل مشاهده است. دانشگاه کلگری به طور کلی بسیار هدفمند بوده و شعار آن نیز “Mo shùile togam suas”  به معنای “من چشمانم را بالا می‌گیرم” است. در حقیقت این دانشگاه با انتخاب شعار مذکور همواره به دانشجویان خود نشان می‌دهد که ما بالا هستیم و باید نگاهمان به افق‌های دور و آینده‌ای درخشان باشد.

اگر به مهاجرت تحصیلی به کانادا و زندگی در این کشور علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید.

رتبه بندی دانشگاه کلگری کانادا

رتبه بندی دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری در رتبه‌بندی‌های مختلف جهانی از جایگاه بسیار خوبی برخوردار است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

رتبه‌بندی جهانی تایمز

تایمز (Times) یکی از وب‌سایت‌های معتبر در زمینه رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است که به دانشگاه کلگری کانادا رتبه ۲۰۱ تا ۲۵۰ را اعطا کرده است.

رتبه‌بندی جهانی QS

QS که یکی از معتبرترین وب‌سایت‌های رتبه‌بندی دانشگاه‌های جهان است، دانشگاه کلگری را در میان ۱۰ دانشگاه برتر کانادا و رتبه کلی ۲۳۳ را برای آن در نظر گرفته است. بر اساس رتبه‌بندی این وب‌سایت دانشگاه کلگری در زمینه‌های تحصیلی مختلف دارای رتبه‌های متفاوتی است که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

حوزه تحصیلی رتبه جهانی (۲۰۱۹)
علوم زیستی و پزشکی ۱۱۷
مهندسی و تکنولوژی ۱۹۷
علوم طبیعی ۲۱۴
هنر و علوم انسانی ۲۴۸
علوم اجتماعی و مدیریت ۲۵۱

رتبه‌بندی جهانی Shanghai

دانشگاه کلگری در رتبه‌بندی جهانی Shanghai (سال ۲۰-۲۰۱۹) در جایگاه ۱۸۴ جهانی قرار گرفته است.

دانشکده های دانشگاه کلگری کانادا

دانشگاه کلگری دارای ۱۴ دانشکده است. دانشکده‌های این دانشگاه به شرح زیر هستند:

دانشکده هنر

هدف دانشجویان و به طور کلی دانشکده هنر در دانشگاه کلگری یافتن راه‌حل و پاسخ برای موضوعاتی از قبیل بی‌خانمانی، اقتصاد جهانی، پیچیدگی زبان و فرهنگ و بسیاری دیگر از مسائل پیش‌روی جامعه امروزی است. دانشکده هنر کلگری، بزرگ‌ترین دانشکده این دانشگاه است و بیش از ۵۰ رشته تحصیلی را ارائه می‌دهد. همچنین این رشته‌ها در میان ۱۴ دپارتمان و مدرسه جدا توزیع شده‌اند.

مدرسه پزشکی Cumming

مدرسه پزشکی Cumming به منظور تربیت پزشکان فعال و زبده طراحی شده است. این دانشکده همچنین به دلیل پیشرفت و کیفیت بسیار در زمینه تحقیقات و زمینه‌های علمی نظیر سلامت مغز و روان و بیماری‌های مزمن و قلبی عروقی دارای اعتبار فراوان است.

مدرسه معماری، طراحی و چشم‌انداز

تمرکز مدرسه معماری، طراحی و چشم‌انداز همواره بر سطح آموزش و تحقیقات در زمینه معماری، طراحی و معماری منظر (چشم‌انداز) است. این مدرسه همچنین همواره در حال تلاش برای یافتن پاسخ در مورد موضوعات و چالش‌های پیچیده موجود در این زمینه‌ها است.

دانشکده تحصیلات تکمیلی

هدف اصلی دانشکده تحصیلات تکمیلی (Graduate Studies)، پروراندن خلاقیت و نوآوری در زمینه تحصیلان تکمیلی و تحقیقات در دانشگاه کلگری است.

مدرسه کسب و کار هاسکن (Haskayne)

مدرسه کسب و کار (بازرگانی) هاسکن نزدیک به ۳۵۰۰ دانشجوی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری (پاره‌وقت و تمام وقت) است که بیش از ۲۰۰۰ رشته تحصیلی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد. مدرسه بازرگانی هاسکن همچنین دارای نقش بسیار مهمی در تربیت رهبران آینده در جهان است.

دانشکده حرکت‌شناسی

هدف دانشکده حرکت‌شناسی در دانشگاه کلگری، ساختن جامعه‌ای سالم‌تر از طریق کاهش صدمات جسمانی، پیشگیری از عادات رایج غیرسالم و امراضی مانند چاقی و دیابت است. این دانشکده سعی بر آن دارد که با بازگرداندن افراد به حرکت و فعالیت از آسیب‌های جسمانی جلوگیری کند و به درمان آنها بپردازد.

دانشکده حقوق

دانشکده حقوق رشته‌های بسیاری را در مقاطع دکترای حقوق (JD) و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد. این دانشکده همچنین دارای رشته‌های مشترکی با مدرسه کسب و کار (بازرگانی) هاسکن و مدرسه سیاست‌گذاری عمومی در این دانشگاه است.

دانشکده پرستاری

هدف اصلی دانشکده پرستاری دانشگاه کلگری این است که از طریق روش‌های نوین آموزشی و تحقیقاتی، دانشجویان را به سطحی از علم برساند که در آینده به رهبرانی زبده در زمینه مراقبت‌های درمانی (بهداشتی) تبدیل شوند.

دانشکده پرستاری (در قطر)

دانشکده پرستاری دانشگاه کلگری در دوحه (قطر) رشته‌های تحصیلی بسیاری در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در زمینه علم پرستاری پیشنهاد می‌دهد و از این طریق کمک بسیاری به پیشرفت سطح سیستم بهداشت و درمان قطر می‌کند.

مدرسه مهندسی Schulich

مدرسه مهندسی Schulich که در مرکز مهندسی و انرژی کانادا واقع شده است، ارتباط تنگاتنگی با جامعه و صنعت این کشور دارد و فرصت‌های گسترده‌ای برای تحقیقات دانشجویان دوره کارآموزی فراهم می‌کند. کارآموزی رشته مهندسی در این مدرسه نسبت به کل کانادای غربی بزرگ‌تر است.

دانشکده علوم پایه

دانشکده علوم پایه در دانشگاه کلگری دارای بیش از ۴۰۰۰ دانشجو و ۶ دپارتمان آموزشی است. این دانشکده همچنین علاوه بر ارائه رشته‌های تحصیلی نوین، فرصت‌های بسیاری را در زمینه تحقیقات در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد.

دانشکده مددکاری اجتماعی

دانشکده مددکاری اجتماعی در دانشگاه کلگری رشته‌های مختلفی را در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می‌دهد که این رشته‌ها در ۳ پریس دانشگاهی کلگری (در کلگری، آلبرتای جنوبی، آلبرتای شمالی و مرکزی) توزیع شده‌اند. این دانشکده با هدف ایجاد بهترین عملکرد با مددکاران اجتماعی، تصمیم‌گیرندگان و سیاست‌گذاران در ارتباط است.

دانشکده دامپزشکی

دانشکده دامپزشکی دانشگاه کلگری تمامی نیازهای حیوانات و مراکز سلامت عمومی آلبرتا را از طریق برنامه‌های آموزشی و تحقیقاتی تأمین می‌کند. این دانشکده همچنین رشته دکتری دامپزشکی (DVM)، دوره‌های کارشناسی ارشد در این رشته، برنامه‌های آموزش بالینی پیشرفته را برای دانشجویان فراهم می‌کند.

مدرسه آموزش Werklund

از دیدگاه مدرسه آموزش یا همان مدرسه آموزش و پرورش Werklund، موضوع آموزش (تدریس) یکی از مهم‌ترین و چالش‌برانگیز‌ترین مشاغل در جامعه است. این دانشکده همچنین دارای بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی کارشناسی ارشد است.

شرایط پذیرش در دانشگاه کلگری کانادا

افرادی که تمایل به دریافت پذیرش از دانشگاه کلگری دارند، باید ابتدا فرمی را برای درخواست پر کنند و بعد از پرداخت هزینه مربوطه (Application fee) که مبلغی به اندازه ۱۴۵ دلار (برای دانشجویان دارای مدرک بین‌المللی)، مدارک موردنیاز برای پذیرش (مانند ریزنمرات رسمی، مدرک زبان موردنیاز و…) را ارسال کنند. خوب است بدانید که مدارک موردنیاز برای ثبت درخواست پذیرش از این دانشگاه، برای رشته‌های مختلف متفاوت است. دانشجویان برای اطلاع از این مدارک باید به بخش requirements مراجعه کرده و پس از انتخاب رشته موردنظر با مدارک موردنیاز، آشنا شوند.

شهریه دانشگاه کلگری کانادا

شهریه دانشگاه کلگری برای رشته‌های مختلف و مقاطع مختلف تحصیلی، متفاوت است که برای اطلاع از هزینه دقیق باید به بخش Tuition fees سایت مراجعه کرده و بعد از انتخاب مقطع تحصیلی خود، رشته موردنظر و شهریه مربوطه را پیدا کنند.

برای کسب اطلاعات درباره ی شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

منبع: