رم دومین شهر بزرگ ایتالیا است و با تعداد بیش از ۳ میلیون نفر به عنوان پر جمعیت‌ترین شهر ایتالیا شناخته می‌شود. این شهر به ۱۵ ناحیه تقسیم می‌شود که ناحیه ۱ این شهر، مرکز تاریخی و ناحیه ۱۵ آن، منطقه‌ای سبز در شمال غربی است. زندگی در رم دارای مزایا بسیاری نظیر معماری، سیسیم حمل و نقل با کیفیت، مردمِ خونگرم و اجتماعی و… است. زندگی در رم دارای مزایای دیگری نیز است. برای مثال افراد بعد از چند روز زندگی در رم متوجه خواهند شد که زندگی در این شهر بسیار راحت است زیرا مردم ایتالیا افرادی خونگرم و صمیمی هستند که رفتار خوبی با مهاجران دارند. همچنین این شهر دارای تعداد زیادی کمپانی بین‌المللی، آموزشگاه زبان، جاذبه‌های گردشگری، تعداد زیادی رستوران و… است که مهاجران می‌توانند از آنها استفاده کنند. نکته‌ای دیگر درباره زندگی در رم این است که مهاجران هر روز، صدها فرد خارجی (از ملیت‌های مختلف) را ملاقات می‌کنند که همین موضوع باعث گسترش افق دید مهاجران و آشنایی با فرهنگ‌های مختلف می‌شود. در حقیقت رم دارای کیفیت بالایی برای زندگی است که همین موضوع باعث می‌شود جوانان خیلی راحت خود را به شرایط زندگی در رم وفق دهند. همچنین همانطور که می‌دانید شهر رم پر از کافه است و مردم می‌توانند زمان آزاد خود را در این کافه بگذرانند یا از اماکن تفریحی دیگری که در این شهر وجود دارد، لذت ببرند. خصوصیات ویژه این شهر موجب شده تا علاقه‌مندان به تحصیل در ایتالیا، شهر رم را به عنوان یکی از مقاصد تحصیلی خود انتخاب کنند. برای آشنایی با این شهر و آب و هوای آن با ما همراه شوید.

فصول مختلف در رم

افرادی که می خواهند درباره شرایط آب و هوایی در رم مطلع شوند، خوب است بدانند که رم در حقیقت زمستان ندارد و هوا در طول این فصل گرم بوده و حدود ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است. اواسط تابستان نیز در رم گرم‌تر، بسیار خشک و بدون باران است. همچنین برف در این شهر نیز بسیار نادر است. در ادامه به شرایط آب و هوا در فصول مختلف این شهر می‌پردازیم.

فصل بهار در رم ایتالیا

گردشگران و افرادی که در رم زندگی می‌کنند، شاهد افزایش تدریجی دمای هوا در این فصل هستند. گرما در این فصل از ماه مارس (مارچ) شروع شده و متوسط دمای روز در این فصل نیز تا حدود ۱۵ الی ۲۳ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند. بعدازظهرها در بهارهای رم نیز گرم‌تر شده و تا دمای ۵ درجه سانتی‌گراد در ماه مارس تا حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد در اواخر ماه آوریل و می می‌رسد. بهارهای این شهر نیز بارانی بوده و تقریباً مانند پاییز است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف فصل بهار در رم می‌پردازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
مارس ۱۶+/ ۵+ ۵/۵ ساعت ۹ روز
آوریل ۱۹+/ ۸+ ۵/۶ ساعت ۸ روز
می ۲۴+/ ۱۱+ ۵/۸ ساعت ۶ روز

فصل تابستان در رم ایتالیا

فصل تابستان در رم شاهد هوایی گرم و خشک است. متوسط دمای روز در ماه ژوئن به ۲۷ الی ۳۰ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در حقیقت تابستان‌ را می‌توان به عنوان خشک‌ترین و آفتابی‌ترین زمان در رم به شمار آورد. در ادامه نگاهی به اطلاعات دقیق‌تری درباره ماه‌های مختلف این فصل در رم می‌اندازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
ژوئن ۲۸+/ ۱۵+ ۵/۹ ساعت ۴ روز
جولای ۳۱+/ ۱۸+ ۵/۱۰ ساعت ۲ روز
آگوست ۳۱+/ ۱۸+ ۵/۹ ساعت ۳ روز

فصل پاییز در رم ایتالیا

ماه سپتامبر (اولین ماه پاییز) در حقیقت مانند ماه‌های تابستانی است. همچنین متوسط دمای روز در نیمه اول این فصل به حدود ۲۲ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. نیمه دوم این فصل خنک‌تر شده و متوسط دمای روز تا ۱۶ الی ۱۷ درجه سانتی‌گراد (تا اواخر نوامبر) کاهش پیدا می‌کند. در ادامه نگاهی به اطلاعات دقیق‌تری درباره ماه‌های مختلف این فصل در رم می‌اندازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
سپتامبر ۲۷+/ ۱۵+ ۸ ساعت ۵ روز
اکتبر ۲۳+/ ۱۱+ ۵/۶ ساعت ۷ روز
نوامبر ۱۷+/ ۷+ ۴ ساعت ۱۰ روز

فصل زمستان در رم ایتالیا

درجه هوای رم در ماه دسامبر به کم‌ترین حالت خود می‌رسد. همچنین متوسط دمای روز در کل سه ماه زمستان بین ۱۳ تا ۳ درجه سانتی‌گراد می‌شود. روزها در این فصل ابری بوده و تنها حدود ۴ ساعت در روز، تابش آفتاب قابل ملاحظه است. در اواخر ماه فوریه نیز هوای این شهر گرم‌‌تر و برای ورود بهار آماده می‌شود. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف فصل زمستان در رم می‌پردازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
دسامبر ۱۳+/ ۴+ ۵/۳ ساعت ۱۰ روز
ژانویه ۱۲+/ ۳+ ۴ ساعت ۹ روز
فوریه ۱۴+/ ۴+ ۵/۴ ساعت ۸ روز

منبع: