پادوا شهری در بخش شمالی ایتالیا است که به عنوان یکی از شهرهای خوب این کشور شناخته می‌شود. شهر پادوا ایتالیا همچنین دارای مساحتی حدود ۸۵/۹۲ کیلومتر مربع و جمعیتی رو به رشد است. این شهر نسبت به سال گذشته (۲۰۱۹) ۷۴/۰ درصد رشد جمعیت داشته است و در سال ۲۰۲۰ جمعیتی حدود ۶۸۴۰۰۰ نفر دارد. اگر قصد تحصیل در ایتالیا را دارید و دانشگاه پادوا را برای تحصیل انتخاب کردید، بهتر است کمی با این شهر زیبا آشنا شوید. در ادامه به موضوعاتی مانند مزایای زندگی در شهر پادوا ایتالیا، کیفیت زندگی در شهر پادوا ایتالیا، آب و هوا در شهر پادوا ایتالیا و هزینه زندگی در شهر پادوا ایتالیا خواهیم پرداخت.

مزایای زندگی در شهر پاودا ایتالیا

شهر پادوا ایتالیا دارای مزایای بسیاری برای زندگی است که در ادامه به برخی از مهم‌ترین آنها می‌پردازیم:

آموزش باکیفیت

همانطور که می‌دانید دانشگاه پادوا که از جمله برترین دانشگاه‌های ایتالیا است و قدمتی ۸۰۰ ساله دارد، در این شهر واقع شده است. شهر پادوا ایتالیا علاوه بر داشتن این دانشگاه دارای مراکز آموزشی دیگری نیز است. به طور کلی این شهر تمرکز فراوانی بر آموزش دارد و هر ساله تعداد زیادی دانشجو را به خود جذب می‌کند.

تفریحات

از آنجاییکه پادوا یک شهر ایتالیایی است، دارای تعداد زیادی کلیسای کوچک و بزرگ است. این شهر همچنین دارای اماکن تفریحی بسیاری است که آشنایی با آنها برای گردشگران یا کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند، سودمند خواهد بود. در ادامه به برخی از جاذبه‌های گردشگری در این شهر می‌پردازیم:

کلیسای سنت آنتونیو

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، شهر پادوا ایتالیا دارای تعداد زیادی کلیسای کوچک و بزرگ است. کلیسای سنت آنتونیو نیز یکی از این کلیساها است که شهرت بسیاری در این شهر دارد. این کلیسا یکی از شاهکارهای معماری در شهر پادوا است که نمای بیرونی آن، نشان‌دهنده ترکیب بسیار زیبایی از سبک رومی، گوتیک و بیزانسی است. داخل این کلیسا نیز پر از آثار هنری زیبا است که باعث حیرت همگان می‌شود.

میدان پراتو دلا واله

افرادی که در شهر پادوا ایتالیا زندگی می‌کنند، علاقه بسیاری به این میدان بزرگ دارند. پراتو دلا واله بزرگ‌ترین میدان ایتالیا و یکی از بزرگ‌ترین میادین اروپا است که در زمان‌های گذشته مردابی بزرگ بوده است. امروزه این میدان محبوب برای انجام فعالیت‌هایی مانند آفتاب‌گرفتن، تشکیل محفل‌های دوستانه، اسکیت و… مورد استفاده قرار می‌گیرد.

موزه تاریخ پزشکی

از آنجاییکه شهر پادوا ایتالیا دارای قدیمی‌ترین دانشکده‌های پزشکی در جهان بوده و بخش اعظمی از تاریخچه پزشکی در این شهر رغم خورده است، این شهر محل مناسبی برای موزه مربوط به تاریخ پزشکی می‌باشد. این موزه به دلیل داشتن تنوع زیاد، تمامی سنین را به خود جذب می‌کند.

باغ ارتو بوتانیکو

باغ گیاه‌شناسی ارتو بوتانیکو یا همان Orto Botanico باغی است که در سال ۱۵۴۵ در شهر پادوا ایتالیا ساخته شد و زمینه را برای دانشجویانی که تمایل به شناسایی گیاهان درمانی داشتند، فراهم کرد. این باغ همچنین شهر پادوا ایتالیا را به شهری پیشتاز در زمینه معرفی گیاهان کم‌نظیر تبدیل کرد. امروزه علاوه بر اینکه دانشجویان می‌توانند از این باغ (در زمینه آموزش) بهره گیرند، عموم مردم نیز می‌توانند به اطلاعات ارزشمندی درباره گیاهان دست پیدا کنند.

امنیت

شهر پادوا ایتالیا را می‌توان به عنوان یکی از امن‌ترین شهرهای ایتالیا در نظر گرفت که این ویژگی برای دانشجویانی که به این شهر می‌آیند، بسیار حائز اهمیت است. در این بخش، ذکر این نکته که این شهر هم مانند تمامی شهرهای دیگر دارای مناطق ناامن است، خالی از لطف نیست.

کیفیت زندگی در شهر پادوا ایتالیا

آشنایی با کیفیت زندگی در شهر پادوا ایتالیا برای کسانی که تمایل به سفر به این شهر و یا زندگی در آن را دارند، سودمند خواهد بود. شاخص قدرت خرید مردم، پایین، شاخص مراقبت‌های درمانی، بالا و شاخص آلودگی هوا نیز بالا است اما به طور کلی این شهر از کیفیت خوبی برای زندگی برخوردار است.

آب و هوا در شهر پادوا ایتالیا

به طور کلی شهر پادوا ایتالیا دارای تابستان‌های گرم و مرطوب و زمستان‌های بسیار سرد است. دمای هوا نیز در طول سال از ۱- درجه سانتی‌گراد تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و دمای کم‌تر از ۵- درجه سانتی‌گراد یا بیشتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد در این شهر بسیار نادر است.

فصل گرم سال در شهر پادوا ایتالیا از ۴ ژوئن آغاز می‌شود و تا ۱۰ سپتامبر با متوسط دمای ۲۶ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. همچنین گرم‌ترین روز سال در این شهر، ۳۰ جولای با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد سال نیز در این شهر از ۲۰ ماه نوامبر تا ۲۸ ماه فوریه است و متوسط دما در روزهای سرد حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد است. سردترین روز سال در شهر پادوا ایتالیا ۱۲ ژانویه با حداکثر و حداقل دمای ۶ و ۱- درجه سانتی‌گراد است.

همچنین بر اساس آنچه که بیشتر گردشگران گفته‌اند، بهترین زمان برای بازدید از شهر پادوا ایتالیا اواسط ماه می تا اواخر ماه ژوئن و اواسط ماه آگوست تا اوایل ماه اکتبر است. متوسط دمای هوا در این ایام نیز بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر پادوا

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور متوسط هزینه زندگی برای یک فرد تنها (صرف‌نظر از اجاره‌بها) در شهر پادوا ایتالیا حدود ۷۲۶ یورو در ماه است. در ادامه به برخی از هزینه‌های مهم در شهر پادوا ایتالیا نظیر مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن، هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان حدود ۱۳ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط حدود ۵۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پرمصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۹۷/۰ یورو، ۶۳/۱ یورو، ۴۷/۱ یورو، ۷۸/۲ یورو و ۱۱ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۵۰/۸ و ۶۷/۷ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب، موز و پرتقال به ترتیب برابر ۹۷/۱ یورو، ۹۴/۱ یورو و ۲۵/۲ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۹۰/۱ یورو، ۵۵/۱ یورو و ۵۰/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر پادوا ایتالیا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۳۰/۱ یورو و ۴۹ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند، باید بدانند که کرایه تاکسی حدود ۲۰/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی برابر ۵۰/۶ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند، بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر پادوا ایتالیا حدود ۵۴/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۵۳۸ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر حدود ۴۶۴ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر برابر ۱۱۰۰ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۷۱/۸۳۵ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر پادوا ایتالیا دارند، باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۲۷۵۰ یورو و ۱۷۵۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۲۰۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۰ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های می‌اندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس، بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند، متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 یا برندی مشابه) برابر ۱۱/۶۲ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۲۶ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۸۰ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۸۰/۹۵ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۹ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته برابر ۶۷/۱۵ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما برابر ۸ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منبع: