شهر سیه نا یکی از شهرهایی است که بسیاری آن را برای زندگی یا تحصیل در ایتالیا انتخاب می‌کنند. ناپل یکی از شهرهای زیبای ایتالیا است که بازدید از آن به تمامی افراد در سراسر جهان پیشنهاد می‌شود. ناپل تا سال ۲۰۱۵ به عنوان شهری در کامپانیا (منطقه‌ای در بخش جنوبی ایتالیا) شناخته می‌شد که البته اکنون به عنوان یک کلان‌شهر محسوب می‌شود. افرادی که تصمیم گرفته‌اند در این شهر زندگی کنند، خوب است بدانند که تفریحات و اماکن دیدنی ناپل هیچ‌وقت تمام نمی‌شوند زیرا شهر ناپل ایتالیا همواره به عنوان مرکز هنر و فرهنگ شناخته می‌شد. در این مقاله قصد داریم به اطلاعاتی نظیر مزایای زندگی در شهر ناپل ایتالیا، آب و هوا در شهر ناپل ایتالیا، کیفیت زندگی در شهر ناپل ایتالیا، مساحت و جمعیت شهر ناپل ایتالیا و هزینه زندگی در شهر ناپل ایتالیا بپردازیم.

مزایای زندگی در شهر ناپل ایتالیا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، ناپل یکی از شهرهای بسیار زیبا در ایتالیا است که دارای مزایای بسیاری برای زندگی است. برای مثال این شهر دارای اماکنی است که با هزینه نه چندان زیاد می‌توان در آن زندگی کرد. یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در این شهر، فراهم بودن امکان تفریح است. ناپل در حقیقت شهری توریستی بوده و حتی اقتصاد آن بر پایه صنعت گردشگری است بنابراین دارای اماکن بسیار زیادی برای گشت و گذار و تفریح است. یکی دیگر از مزایای زندگی در این شهر آب و هوای فوق‌العاده آن است، اقلیم مدیترانه‌ای این شهر بیشتر افراد را به خود جذب می‌کند. در ادامه با توضیحات بیشتری به شرایط آب و هوایی در این شهر می‌پردازیم.

آب و هوا در شهر ناپل ایتالیا

به طور کلی آب و هوای شهر ناپل ایتالیا مدیترانه‌ای و معتدل به همراه زمستان‌های بارانی و تابستان‌های گرم و آفتابی است. برای مثال متوسط دمای روز در شهر ناپل از ۹ درجه سانتی‌گراد (در ماه‌های ژانویه و فوریه) تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد (در ماه‌های جولای و آگوست) متغیر است. میزان بارش باران نیز در این شهر، فراوان بوده و حدود ۱۰۰۰ میلی‌متر در سال است. بارانی‌ترین فصل سال در شهر ناپل پاییز است که در این فصل نیز ماه‌های اکتبر و نوامبر دارای بیشترین میزان بارش باران هستند ولی میزان بارش فصل تابستان در شهر ناپل نادر است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره آب و هوا در فصول مختلف سال می‌پردازیم.

فصل بهار

آب و هوا در این فصل از ماه مارس تا می، معتدل است و میزان بارش باران نیز به تدریج کم می‌شود. هوای خوب و معتدل نیز در فصل بهار بسیار محتمل است که البته جبهه‌هایی از هوای سرد در ماه مارس و آوریل قابل ملاحظه است. ماه می را می‌توان به عنوان یکی از بهترین ماه‌های این فصل در نظر گرفت زیرا علاوه بر داشتن روزهای خنک و بارانی، روزهای آفتابی نیز دارد.

فصل تابستان

هوا از ماه ژوئن تا ماه آگوست، گرم و آفتابی است. به طور کلی تابستان‌های شهر ناپل ایتالیا بسیار گرم بوده و تحت تأثیر Scirocco یا همان باد جنوبی که از آفریقا می‌آید، شاهد روزهای بسیار گرمی است که در آن، درجه هوا تا ۳۶ الی ۳۸ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. همچنین همانطور که پیش‌تر ذکر شد، بارش باران در این فصل بسیار نادر است.

فصل پاییز

از ماه سپتامبر تا نوامبر هوای شهر ناپل ایتالیا گرم و آفتابی است (علی‌الخصوص در ماه سپتامبر و نیمه اول ماه اکتبر). میزان بارش باران و احتمال هوای بد به همراه طوفان و باران (به خصوص در نیمه ماه اکتبر) بسیار زیاد است. همچنین نوامبر را می‌توان به عنوان سرد‌ترین ماه این فصل در نظر گرفت.

فصل زمستان

از دسامبر تا فوریه هوا در شهر ناپل ایتالیا معتدل و بارانی است. زمستان‌های این شهر علاوه بر داشتن روزهای بارانی همراه با طوفان، دارای روزهای آفتابی نیز هست. دمای هوا در سردترین شب‌های زمستانی در شهر ناپل به حدود ۰ صفر سانتی‌گراد نیز می‌رسد.

با توجه به شرایط آب و هوایی بهترین زمان برای بازدید از شهر ناپل ایتالیا از اواسط آوریل تا اواسط ژوئن و از اواسط سپتامبر تا اوایل اکتبر است که در هر دو زمان پیشنهادی روزهای بارانی وجود دارد. افرادی که می‌خواهند برای گشت و گذار در ساحل به این شهر بیایند، بهتر است ماه‌های تابستانی (علی‌الخصوص ژوئن تا سپتامبر) را انتخاب کنند.

کیفیت زندگی در شهر ناپل ایتالیا

افرادی که تمایل به زندگی در شهر ناپل ایتالیا را دارند، بهتر است با کیفیت زندگی در این شهر آشنا شوند. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر ناپل متوسط است. برای مثال شاخص قدرت خرید مردم در این شهر، پایین، شاخص امنیت، متوسط، شاخص مراقبت‌های درمانی، متوسط و شاخص آلودگی هوا، بالا است.

مساحت و جمعیت شهر ناپل ایتالیا

ناپل شهری است با مساحت حدود ۱۱۹ کیلومتر مربع. این شهر همچنین دارای جمعیتی با رشد نزولی است که نسبت به سال گذشته ۲۳/۰% کاهش یافته است. جمعیت شهر ناپل ایتالیا در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱۸۷۰۰۰ نفر است.

هزینه زندگی در شهر ناپل ایتالیا

بی‌شک پیش از انتخاب یک شهر برای زندگی باید با هزینه‌های مربوط به زندگی در آن شهر آشنا شد. در این بخش می‌خواهیم به هزینه‌های مهم زندگی در شهر ناپل ایتالیا بپردازیم اما خوب است بدانید هزینه‌های کلی زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است. برای مثال برخی از افراد به داشتن یک زندگی ساده با حداقل امکانات رضایت می‌دهند اما برخی دیگر همه چیز را در بهترین نوع خود می‌خواهند. به طور کلی هزینه در شهر ناپل برای یک فرد تنها (صرف‌نظر از اجاره ماهیانه) حدود ۸۰۰ یورو در ماه است. در ادامه به هزینه‌های مختلف زندگی در این شهر می‌پردازیم.

هزینه موادغذایی و رستوران

هزینه غذا در یک رستوران ارزان در شهر ناپل ایتالیا حدود ۱۰ یورو و در یک رستوران با قیمت متوسط، حدود ۵۰ یورو برای دو نفر است. هزینه برخی مواد غذایی پر مصرف نظیر شیر (۱ لیتر)، ۱ عدد نان سفید (۵۰۰ گرم)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب حدود ۲۳/۱ یورو، ۱۲/۱ یورو، ۶۰/۱ یورو، ۲۴/۲ یورو و ۱۳ یورو است. مواد غذایی دیگری نیز مانند فیله مرغ و گوشت گاو هر کدام به ترتیب حدود ۱۲/۸ یورو و ۱۵ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میوه‌هایی نظیر سیب و موز و پرتقال به ترتیب حدود ۷۰/۱ یورو، ۵۷/۱ یورو و ۵۹/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوج‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب برابر ۷۲/۱ یورو، ۱۲/۱ یورو و ۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

سیستم حمل و نقل عمومی در شهر ناپل ایتالیا بسیار گسترده بوده و افراد می‌توانند به راحتی با استفاده از اتوبوس، تراموا و مترو و… به اماکن مختلف بروند. هزینه حمل و نقل را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به زندگی در نظر گرفت که باز هم برای افراد مختلف، با توجه به سبک زندگی آنها متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه و بلیط یک‌ماهه به ترتیب حدود ۲۰/۱ یورو و ۴۰ یورو است. افرادی که با تاکسی عبور و مرور می‌کنند باید بدانند کرایه تاکسی حدود ۲۰/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر بوده و ورودیه تاکسی نیز برابر ۵ یورو است. هزینه بنزین نیز برای افرادی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم و در شهر ناپل ایتالیا برابر ۵۷/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

هزینه مسکن در شهر ناپل ایتالیا بسته به محل زندگی و سایز آپارتمان، متغیر است. برای مثال اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۵۸۱ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر برابر ۸۰/۴۰۰ یورو در ماه است. همچنین آپارتمانی ۳ خوابه در مرکز شهر دارای اجاره‌ای حدود ۳۱/۱۰۴۲ یورو در ماه بوده و اجاره‌بها برای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر برابر ۲۷/۷۲۷ یورو در ماه است. افرادی که تمایل به خرید مسکن در این شهر دارند، باید بدانند که هزینه خرید آپارتمانی در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۳۵۰۳ و ۲۰۹۵ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه مربوط به قبوض بسته به سبک زندگی فرد و سایز آپارتمان، متغیر است. برای مثال هزینه قبض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری در شهر ناپل حدود ۱۸۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۱ یورو است.

سایر هزینه ها

همانطور که می‌دانید در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی موضوعات بسیار زیادی را باید در نظر گرفت که در میان آنها هزینه مربوط به مواد غذایی، مسکن و قبوض از همه مهم‌تر است که البته زندگی دارای هزینه‌های دیگری نیز است. برای مثال هزینه مربوط به پوشاک، ورزش یا تفریح برای برخی از افراد در اولویت هزینه‌هایشان قرار داشته و بسته به سبک زندگی افراد، متفاوت است. در این بخش به برخی از هزینه‌های مربوطه می‌پردازیم.

هزینه پوشاک

هزینه مربوط به پوشاک بسته به اینکه فرد چه نوع لباسی را انتخاب می‌کنند، متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین ( با برند Levis 501 یا برندی مشابه) حدود ۵۸ یورو و یک لباس تابستانی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای ( با برند Zara،  H&M و….) حدود ۲۵ یورو است. همچنین هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط حدود ۷۱ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه حدود ۱۰۲ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

آشنایی با هزینه ورزش و تفریح نیز برای برخی از افراد بسیار مهم است. برای مثال هزینه مربوط به شهریه باشگاه ورزشی برابر ۴۴ یورو در ماه (برای یک نفر بزرگسال) است. هزینه مربوط به اجاره زمین تنیس نیز (۱ ساعت در آخر هفته) حدود ۲۰ یورو است. آشنایی با هزینه مربوط به تفریحاتی نظیر رفتن به سینما نیز برای برخی از افراد بسیار مهم است. هزینه یک عدد بلیط سینما در این شهر برابر ۸ یورو است.

منبع:

https://www.climatestotravel.com/climate/italy/naples