شهر رن فرانسه که به عنوان مرکز ناحیه بریتانی در شمال غربی فرانسه شناخته می‌شود، یکی از برترین شهرهای این کشور است. شهر رن فرانسه همچنین دارای مساحتی حدود ۵۰/۳۹ کیلومتر مربع بوده و جمعیتی رو به رشد دارد. جمعیت این شهر نسبت به سال گذشته (۲۰۱۹) ۱/۱۴ درصد افزایش پیدا کرده و در سال ۲۰۲۰ جمعیتی برابر ۳۵۴۰۰۰ نفر دارد. افرادی که تمایل به زندگی در شهر رن فرانسه و یا تحصیل در فرانسه را دارند بهتر است با اطلاعاتی درباره آن آشنا شوند. در ادامه به مزایای زندگی در شهر رن فرانسه، کیفیت زندگی در شهر رن فرانسه، آب و هوا در شهر رن فرانسه و هزینه زندگی در شهر رن فرانسه خواهیم پرداخت.

مزایای زندگی در شهر رن فرانسه

همانطور که پیش‌تر ذکر شد رن فرانسه از جمله بهترین شهرهای این کشور است. این شهر در حقیقت به عنوان دومین شهرِ جذاب فرانسه برای دانشجویان شناخته می‌شود. دانشجویان به دلایل متعددی شهر رن فرانسه را دوست دارند. برای مثال دانشجویان با زندگی و تحصیل در این شهر می‌توانند تا مقادیر زیادی از هزینه‌های خود کم کنند و با تمرکز بیشتری به تحصیل و آموزش بپردازند. این شهر دارای محیطی بسیار پویا و رو به رشد بوده که نه تنها محلی بسیار مناسب برای دانشجویان است بلکه برای تحقیقات، سرمایه‌گذاری و تفریح نیز توصیه می‌شود. همچنین کیفیت سیستم آموزش عالی در این شهر بسیار بالا و نرخ بیکاری در آن بسیار پایین است. شهر رن فرانسه هر ساله شاهد حضور ۶۵۰۰۰ دانشجو (۶۰۰۰ دانشجوی خارجی) است که عواملی مانند دانشگاه و مراکز آموزشی برتر نظیر بیزینس اسکول رن، کیفیت سیستم آموزشی، امکان زندگی دانشجویی و شغل بعد از تحصیل، آنها را به این شهر میاورد.

همچنین مردم در شهر رن فرانسه تمایل زیادی به بیرون رفتن و شرکت در فعالیت‌های فرهنگی (اعم از فعالیت‌های مربوط به موسیقی، ورزش، تئاتر، هنر و…) دارند زیرا این شهر بستر را برای چنین فعالیت‌هایی فراهم کرده است.

یکی دیگر از مزایای زندگی در شهر رن این است که علی‌رغم کوچک بودن، امکانات زیادی را در اختیار شهروندان قرار می‌دهد. برای مثال این شهر در سال ۲۰۰۲ به عنوان کوچک‌ترین شهرِ دارای حمل و نقل زیر زمینی در جهان شناخته شد. این شهر همچنین دارای هزینه بسیار مناسب‌تری نسبت به شهرهای بزرگی مانند پاریس است که همین موضوع کمک شایانی به شهروندان می‌کند.

کیفیت زندگی در شهر رن فرانسه

افرادی که می‌خواهند به شهر رن فرانسه بروند باید با کیفیت زندگی در این شهر آشنا شوند. شاخص امنیت در شهر رن فرانسه، متوسط، شاخص مراقبت‌های درمانی، بسیار بالا و شاخص آلودگی هوا نیز متوسط است. کیفیت زندگی در این شهر نیز بالا است.

آب و هوا در شهر رن فرانسه

شهر رن فرانسه دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های طولانی و بسیار سرد به همراه باد فراوان است. متوسط دمای هوا نیز از ۲ درجه سانتی‌گراد تا ۲۴ درجه سانتی‌گراد در طول سال در این شهر متغیر بوده و دمای کم‌تر از ۳- درجه سانتی‌گراد و بیشتر از ۳۰ درجه سانتی‌گراد در شهر رن فرانسه بسیار نادر است.

فصل گرم سال در این شهر از ۱۱ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۵ ماه سپتامبر با متوسط دمای ۲۱ درجه سانتی‌گراد در روز ادامه می‌یابد. فصل سرد سال نیز از ۱۷ ماه نوامبر تا ۹ ماه مارس با متوسط دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد در روز طول می‌کشد. همچنین گرم‌ترین و سرد‌ترین روز سال در شهر رن فرانسه به ترتیب ۲ آگوست و ۷ فوریه است. حداکثر دمای هوا در این دو روز به ترتیب ۲۴ درجه سانتی‌گراد و ۹ درجه سانتی‌گراد و حداقل دما نیز به ترتیب ۱۴ درجه سانتی‌گراد و ۲ درجه سانتی‌گراد است.

بهترین زمان بازدید از این شهر نیز اواسط ماه ژوئن و اواسط ماه سپتامبر است. دمای هوا در این ایام در شهر رن بین ۱۸ درجه سانتی‌گراد و ۲۷ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر رن فرانسه

هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما برخی از هزینه‌های مهم بین همه افراد، مشترک است. در ادامه به برخی هزینه‌های مهم در شهر رن فرانسه نظیر هزینه مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌ها نیز می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان برابر ۱۴/۵۰ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط برابر ۴۱/۵۰ یورو برای ۲ نفر است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۰/۹۰ یورو، ۱/۵۶ یورو، ۱/۵۷ یورو، ۳/۴۰ یورو و ۱۵ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۹/۳۳ و ۱۶ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب، ۲/۵۷ یورو، موز، ۲ یورو و پرتقال نیز ۲/۷۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. همچنین هزینه گوجه‌فرنگی، ۳/۴۷ یورو، هزینه سیب‌زمینی، ۲ یورو و هزینه پیاز، ۱/۸۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر رن نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب برابر ۱/۵۰ یورو و ۴۵ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی برابر ۱/۵۸ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۵ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در شهر رن فرانسه حدود ۱/۴۷ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز مسکن، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۵۰۰ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه، خارج از مرکز شهر برابر ۴۴۱/۱۱ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر برابر ۹۰۰ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۷۶۲/۵۰ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر رن فرانسه دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۳۵۰۰ یورو و ۲۵۰۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبض مربوط به آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۵۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۲۵ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. در ادامه نگاهی به برخی از این هزینه‌های میاندازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباس و فروشگاهی که فرد از آن خرید می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۸۰ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۳/۲۵ یورو است. هزینه یک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز برابر ۸۰ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی مردانه نیز برابر ۱۱۵یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۱ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته برابر ۱۱ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما حدود ۸ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منابع: