تورین یکی از شهرهای مشهور ایتالیا است که به عنوان مرکز ناحیه پیمونت شناخته می‌شود. شهر تورین ایتالیا همپچنین شهری مهم در زمینه فرهنگ و تجارت است. همانطور که می‌دانید این شهر از نظر کیفیت زندگی و تحصیل، بسیار بالا است. افرادی که شهر تورین ایتالیا را برای زندگی برمی‌گزینند یا قصد تحصیل در ایتالیا را دارند، باید با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند. در ادامه به شرایط آب و هوا، کیفیت زندگی، زبان، مساحت و هزینه زندگی در شهر تورین ایتالیا خواهیم پرداخت.

شرایط آب و هوا در شهر تورین ایتالیا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد تورین، شهری مهم در ایتالیا بوده و در بخش شمالی این کشور و در دامنه غربی کوه‌های آلپ واقع شده است. به طور کلی اقلیم شهر تورین مدیترانه‌ای است و بر خلاف بخش‌های جنوبی این کشور بارش برف و باران در این شهر بسیار محتمل است. تابستان‌های شهر تورین معتدل‌تر از بخش‌های جنوبی بوده و مقدار زیاد مه در زمستان و پاییز در اطراف شهر قابل ملاحظه است. در ادامه به اطلاعات بیشتر و دقیق‌تری درباره آب و هوا در فصول مختلف سال در شهر تورین ایتالیا می‌پردازیم.

فصل بهار

اوایل فصل بهار در شهر تورین دارای آب و هوای بسیار مطلوبی است و درجه هوا به تدریج افزایش می‌یابد. دمای هوا بین ماه‌های سپتامبر و آوریل از ۱۳ درجه سانتی‌گراد به ۱۶ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته که البته این رشد تدریجی تا ماه می نیز ادامه دارد. درجه هوا در ماه می نیز به حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد در عصر می‌رسد. همچنین درجه هوای معمول در فصل بهار در شهر تورین ایتالیا حدود ۳ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد در شب است. در ادامه به جزئیات بیشتری درباره ماه‌های مختلف این فصل می‌پردازیم:

ماه حداکثر/حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
مارس 13+/ 4+ 5/8 ساعت 4 روز
آوریل 18+/ 7+ 5/9 ساعت 4 روز
می 23+/ 12+ 5/10 ساعت 7 روز

فصل تابستان

تابستان‌های شهر تورین معمولاً گرم و آفتابی هستند و بر خلاف طوفان و باران که در این شهر بسیار محتمل است، گرمای طاقت‌فرسا بسیار کم رخ می‌دهد. دمای هوای تابستان در شهر تورین بین ۲۵ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد است و بعد از باران‌های سیل‌آسا به ۱۴ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های تابستانی در تورین ایتالیا می‌پردازیم:

ماه حداکثر/حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
ژوئن 26+/ 15+ 5/12 ساعت 7 روز
جولای 29+/ 18+ 8/12 ساعت 5 روز
آگوست 28+/ 17+ 12 ساعت 5 روز

فصل پاییز

هوای تورین ایتالیا تا اواسط ماه اکتبر مانند تابستان است ولی دما به تدریج از ۲۳ درجه سانتی‌گراد به ۱۷ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و در نهایت به ۱۱ درجه سانتی‌گراد در ماه نوامبر می‌رسد. همچنین دمای هوای این شهر در شب‌ها نیز از ۱۲ درجه سانتی‌گراد به ۱۰ درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره وضعیت ماه‌های مختلف پاییز در شهر تورین ایتالیا می‌پردازیم:

ماه حداکثر/حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
سپتامبر 24+/ 14+ 10 ساعت 3 روز
اکتبر 17+/ 9+ 8 ساعت 2 روز
نوامبر 10+/ 4+ 5/6 ساعت

فصل زمستان

اگر بخواهیم زمستان‌های تورین ایتالیا را به طور خلاصه توصیف کنیم، باید بگوییم زمستان‌های این شهر سرد، ابری و مرطوب هستند. متوسط دمای روز نیز در این فصل در ماه‌های دسامبر و ژانویه حدود ۷ درجه سانتی‌گراد است که سپس به ۹ درجه سانتی‌گراد در ماه فوریه افزایش پیدا می‌کند. همچنین زمستان‌های این شهر معمولاً شاهد بادهای گرم و خشکی است که از دامنه کوه‌های آلپ می‌وزد و دمای هوا تا حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌دهد. در انتها نیز خوب است بدانید که زمستان، خشک‌ترین فصل تورین ایتالیا است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف زمستان در شهر تورین ایتالیا می‌پردازیم:

ماه حداکثر/حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
دسامبر 0/+6 هفت ساعت یک روز
ژانویه -2/+5 هفت ساعت یک روز
فوریه 0/+7 هفت ساعت سه روز

کیفیت زندگی در شهر تورین ایتالیا

شاخص قدرت خرید مردم در شهر تورین پایین، شاخص امنیت متوسط، شاخص مراقبت‌های درمانی بالا و شاخص آلودگی هوا بالا است. به طور کلی کیفیت زندگی در شهر تورین ایتالیا را می‌توان بالا در نظر گرفت.

زبان مردم شهر تورین ایتالیا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، شهر تورین به عنوان مرکز ناحیه پیدمونت شناخته می‌شود ولی از آنجایی‌که زبان پیدمونتی کاملاً غیر قابل فهم است، مردم تورین همگی به زبان ایتالیایی صحبت می‌کنند.

مساحت و جمعیت شهر تورین ایتالیا

تورین شهری است با مساحتی حدود ۱۳۰/۲ کیلومتر مربع. این شهر همچنین دارای جمعیتی رو به رشد است که نسبت به سال گذشته حدود ۱۷ درصد افزایش یافته است. جمعیت شهر تورین در سال ۲۰۲۰ حدود ۱۷۹۲۰۰۰ نفر است.

هزینه زندگی در شهر تورین ایتالیا

افرادی که تمایل به زندگی در شهر تورین ایتالیا را دارند، باید با هزینه‌های زندگی در این شهر آشنا شوند. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی بسته به سبک زندگی افراد مختلف، متفاوت است اما به طور متوسط این هزینه برای یک نفر (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود ۷۴۱ یورو در ماه است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره برخی هزینه‌های مهم در شهر تورین ایتالیا می‌پردازیم.

هزینه موادغذایی و رستوران‌

هزینه موادغذایی را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین هزینه‌های مربوط به زندگی در نظر گرفت. هزینه غذا در یک رستوران ارزان حدود ۱۵ یورو و در یک رستوران با هزینه متوسط حدود ۵۹ یورو برای دو نفر است. هزینه برخی مواد غذایی پرمصرف نظیر شیر (۱ لیتر)، ۱ عدد نان سفید، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، ۱۲ عدد تخم‌مرغ و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۱/۰۷ یورو، ۱/۵ یورو، ۱/۸۹ یورو، ۲/۸۸ یورو و ۱۲/۴۷ یورو است. هزینه فیله مرغ و گوشت گاو نیز به ترتیب حدود ۹ و ۱۵ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر تورین بسته به نوع وسیله حمل و نقل، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب حدود ۲ و ۳۸ یورو است. همچنین افرادی که تاکسی را برای حمل و نقل انتخاب می‌کنند، باید بدانند که کرایه تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر برابر ۱/۶۵ یورو و ورودیه تاکسی حدود ۵ یورو است. در این میان تعدادی از افراد نیز وسیله نقلیه شخصی را ترجیح می‌دهند که هزینه بنزین برای آنها نیز برابر ۱/۶۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

هزینه مسکن بسته به محل زندگی و سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود ۵۷۸/۸۵ یورو و برای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۴۲۵ یورو در ماه است. همچنین هزینه اجاره برای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۱۰۶۱ یورو و ۷۴۶ یورو در ماه است. افرادی هم که تمایل به خرید مسکن دارند، باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۳۴۷۴ یورو و ۱۹۹۶ یورو به ازای هر متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

بی‌شک هزینه‌های مربوط به قبوض تا حدود زیادی به سبک زندگی فرد و سایز آپارتمان بستگی دارد. برای مثال هزینه قبوض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۵۸ یورو در ماه است. همچنین هزینه مربوط به اینترنت نیز (۶۰ Mbps یا بیشتر یا دیتای نامحدود) حدود ۲۸ یورو است.

منابع: