برای زندگی و تحصیل در اسپانیا باید با شهر مورد نظر آشنا شوید. گرانادا یکی از شهرهای اسپانیا است که در بخش جنوبی این کشور و در منطقه خود مختار اندلس واقع شده است. این شهر دارای مساحتی برابر ۰۲/۸۸ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۱۱۲۳۵۷ نفر است. همچنین گرانادا شهری جذاب است که به عنوان یکی از زیبایی‌های کشور اسپانیا شناخته می‌شود. افرادی که شهر گرانادا اسپانیا را برای زندگی و یا سفر انتخاب کرده‌اند باید با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند.

مزایای زندگی در شهر گرانادا اسپانیا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد شهر گرانادا اسپانیا بسیار زیبا بوده و دارای مزایای زیادی برای زندگی است. یکی از مهم‌ترین مزیت‌های زندگی در این شهر، مردم آن هستند. از نظر کسانی که به این شهر رفته و مدتی را در آن زندگی کرده‌اند مردم گرانادا افرادی صمیمی هستند که به راحتی می‌توان روابط دوستانه و صمیمی را با آنها ایجاد کرد. یکی دیگر از مزیت‌های زندگی در شهر گرانادا اسپانیا این است که این شهر بسیار منحصر به فرد بوده و زندگی در آن را نمی‌توان با هیچ شهر دیگری در اسپانیا مقایسه کرد. از جمله دیگر مزایای شهر گرانادا اسپانیا می‌توان به آب و هوای بی‌نظیر این شهر اشاره کرد. در ادامه به برخی از ویژگی‌های آب و هوایی این شهر می‌پردازیم.

آب و هوا در شهر گرانادا اسپانیا

به طور کلی اقلیم شهر گرانادا اسپانیا تقریباً قاره‌ای بوده و دارای زمستان‌های سرد و تابستان‌های آفتابی و گرم است. میزان بارش در این شهر نادر است و به ۴۰۰ میلی‌متر در سال نیز نمی‌رسد. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره فصول مختلف سال در شهر گرانادا اسپانیا می‌پردازیم.

فصل زمستان

هوای شهر گرانادا اسپانیا از ماه دسامبر تا فوریه کاملاً سرد بوده و متوسط دمای هوا در ماه ژانویه حدود ۷ درجه سانتی‌گراد است. بارش باران نیز در این فصل، محتمل بوده و ۶ تا ۷ روز در هر ماه باران می‌بارد. همچنین هوا در روزهای زمستانی این شهر معتدل است.

فصل پاییز و بهار

هوا در فصل بهار و پاییز در شهر گرانادا اسپانیا معتدل و متغیر بوده و دارای روز و شب‌هایی با هوای خوب است. همچنین جبهه‌های باد از سمت اقیانوس اطلس باعث ایجاد ابر و باران در فصل پاییز و بهار می‌شوند. باد در این فصول بسیار محتمل بوده و تغییر دمای هوا بین شب و روز قابل توجه است.

فصل تابستان

شهر گرانادا اسپانیا از ماه ژوئن تا ماه آگوست بسیار گرم و آفتابی بوده و متوسط دمای هوا در ماه جولای و آگوست حدود ۵/۲۵ درجه سانتی‌گراد است. همچنین حداکثر دمای هوا در این فصل نیز حدود ۳۶/ ۳۵ درجه سانتی‌گراد تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در شهر گرانادا اسپانیا

متوسط هزینه زندگی در شهر گرانادا اسپانیا برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) حدود ۶۵۱ یورو در ماه است که البته این هزینه بسته به سبک‌های مختلف زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. با وجود اینکه هزینه زندگی دامنه گسترده‌ای از هزینه‌ها را در بر می‌گیرد اما برخی از آنها را می‌توان به عنوان هزینه اصلی در نظر گرفت. در ادامه به برخی از هزینه‌های مربوط به زندگی در شهر گرانادا اسپانیا می‌پردازیم.

هزینه رستوران و مواد غذایی

هزینه غذا در شهر گرانادا اسپانیا در یک رستورانِ ارزان حدود ۱۰ یورو و در یک رستوران با قیمت متوسط حدود ۳۲ یورو برای دو نفر است. همچنین هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب حدود ۸۹/۰ یورو، ۸۸/۰ یورو، ۰۵/۱ یورو، ۳۴/۲ یورو و ۱۲ یورو است. این هزینه برای موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۶۲/۶ یورو و ۵۰/۱۳ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. همچنین میوه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال در شهر گرانادا حدود ۱ تا ۵۰/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر گرانادا بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (برای حمل و نقل داخلی) حدود ۴۰/۱ یورو و هزینه بلیط یک‌ماهه برابر ۵۰/۵۷ یورو است. افرادی هم که از تاکسی برای عبور و مرور استفاده می‌کنند باید بدانند که ورودیه تاکسی حدود ۵ یورو بوده و هزینه کرایه تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر حدود ۱۵/۱ یورو است. همچنین آشنایی با هزینه بنزین برای آنهایی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. این هزینه در شهر گرانادا برابر ۳۶/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر است.

هزینه مسکن

بی‌شک هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه مربوط به زندگی در نظر گرفت. این هزینه بسته به سایز آپارتمان و محل زندگیِ فرد متفاوت است. برای مثال هزینه یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۵۱۱ یورو در ماه و هزینه آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۴۰۹ یورو در ماه است. این هزینه همچنین برای آپارتمانی ۳ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۵۳/۸۶۳ یورو و ۶۲۰ یورو در ماه است. افرادی نیز که تمایل به خرید آپارتمان در شهر گرانادا را دارند باید بدانند که هزینه مسکن در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۲۲۹۲ یورو و ۱۷۸۳ یورو به ازای هر متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز تا حد زیادی به سایز آپارتمان و سبک زندگی فرد بستگی دارد. برای مثال هزینه قبوض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۳۰ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۵۱ یورو است.

سایر هزینه های زندگی در شهر گرانادا اسپانیا

هزینه‌های زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز هست. در ادامه به برخی از این هزینه‌‌ها می‌پردازیم.

هزینه لباس

این هزینه بسته به نوع لباسی که فرد انتخاب می‌کند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۷۶ یورو و هزینه یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۳۱ یورو است. همچنین هزینه یک کتانی ورزشی با قیمت متوسط حدود ۷۵ یورو و یک کفش رسمی چرم مردانه نیز حدود ۹۶ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه ورزش و تفریح نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۶ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته) حدود ۱۳ یورو است. همچنین هزینه تفریحاتی مانند رفتن به سینما حدود ۸ یورو به ازای هر ۱ بلیط است.

منبع:

https://www.climatestotravel.com/climate/spain/granada