همانطور که می‌دانید فرانسه یکی از زیباترین و پیراسته‌ترین کشورهای اروپایی بوده که دارای محبوبیت جهانی است. همچنین تحصیل در فرانسه به دلیل کیفیت بالای آموزش و رایگان بودن دانشگاه‌ها، بسیار مورد توجه دانشجویان بین‌المللی است. زندگی در این کشور علاوه بر آب و هوای فوق‌العاده، غذاهای خوشمزه، فرهنگ و هنرِ غنی دارای مزایای دیگری نیز است که در ادامه علاوه بر اینها به دیگر مزایای زندگی در فرانسه خواهیم پرداخت.

هنر

هنگامی که صحبت از هنر در فرانسه به میان می‌آید بیشتر افراد، تنها به موزه لوور و یا مونالیزا فکر می‌کنند اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود این است که در حقیقت فرانسه با هنر در آمیخته و می‌توان در جای، جای این کشور، رد و نشانی از هنر پیدا کرد. برای مثال عتیقه‌های مصری، هنر اسلامی، مجسمه‌های مربوط به یونان باستان و امپراطوری رم و همچنین جواهراتِ ارزشمندِ اشراف‌زاده‌های فرانسوی و یا بسیاری دیگر از اماکن هنری نظیر موزه اورسی که دارای بیش از ۲۰۰۰ نقاشی از دوره‌های پیشین است و ۱۶۹ موزه ملی که در این کشور وجود دارد، همگی نشان‌دهنده تمرکز هنر در فرانسه هستند.

غذاهای خوشمزه

صحبت درباره خوب و یا خوب نبودن طعم غذا تا حدود زیادی به سلیقه فرد بستگی دارد اما به طور کلی فرانسه دارای غذاهای بسیار خوشمزه‌ای است. غذاهای این کشور علاوه بر احیای سنت فرانسه، مدرن نیز هستند و از نظر تعداد زیادی از افراد جهان دارای طعم لذیذی هستند

مناظر زیبا

کشور فرانسه دارای مناظر طبیعی فراوانی است که یکی از بزرگترین و جذاب‌ترینِ آنها کوه‌های آلپ هستند. از جمله مناظر دیگر این کشور می‌توان به دره وردون (رودخانه فیروزه‌ای)، تپه‌های شنی، مزارع اسطوخودوس و… اشاره کرد.

مراقبت‌های درمانی

مراقبت‌های درمانی در فرانسه علاوه بر داشتن کیفیت بالا، مقرون به صرفه نیز هستند. افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند می‌توانند از مزایایی نظیر چک‌آپ‌های ماهیانه رایگان و داروهای ارزان و یا رایگان بهره‌مند شوند. همچنین مقداری از درآمد افراد (هر ماه) به حساب بیمه سلامت واریز می‌شود و بنابراین افراد می‌توانند بدون پرداخت هزینه نزد دکتر مربوطه بروند. افرادی هم که در بیمارستان بستری می‌شوند بیشترین هزینه‌ای که باید پرداخت کنند ۱۸ یورو در روز است.

آب و هوا

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم آب و هوای فرانسه را می‌توان به عنوان یکی از مزایای زندگی در این کشور در نظر گرفت. در این بخش به اطلاعات بیشتری درباره آب و هوا در این کشور می‌پردازیم.

فصل بهار

فصل بهار در فرانسه را می‌توان به عنوان رمانتیک‌ترین فصل در این کشور در نظر گرفت. طبیعت سبز، شکوفه گل‌ها، جاری شدن رودها و عطر خاصی که در سراسر این کشور پراکنده است این کشور را در فصل بهار به محلی رویایی تبدیل می‌کند.

ماه حداکثر/حداقل دما (سانتی‌گراد) تعداد ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
مارس +4/+11 5 ساعت 7 روز
آوریل +7/+15 6 ساعت 6 روز
می +10/+19 7 ساعت 8 روز

فصل تابستان

آب و هوای تابستان‌های فرانسه بسیار مطلوب و بدون گرمای طاقت‌فرسا است. سواحل این کشور در فصل تابستان، محلی بسیار مناسب برای گردشگران و فرانسوی‌ها هستند. دمای هوا در این فصل تا بیش از ۲۵ درجه سانتی‌گراد رسیده و باران نیز بسیار محتمل است. دمای هوای موجود در بازه زمانی بین ژوئن و آگوست در این کشور بسیار گرم است و هوای خنک در این زمان، تنها در نواحی کوهستانی قابل ملاحظه است.

ماه حداکثر/حداقل دما (سانتی‌گراد) تعداد ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
ژوئن +13/+22 8 ساعت 9 روز
جولای +15/+24 8 ساعت 8 روز
آگوست +15/+23 7 ساعت 9 روز

فصل پاییز

همانطور که می‌دانید پاییز یکی از زیباترین فصل‌ها است که در فرانسه زیباتر نیز می‌شود. برگ‌های پاییزی که در نزدیکی کاخ‌های لوار می‌ریزند به همراه آفتاب مالیم ماه اکتبر منظره‌ای بسیار زیبا را می‌سازد. همچنین افرادی که به مسافرت رفته‌اند در این فصل به فرانسه بازمی‌گردند و بسیاری از گردشگران نیز در این فصل به فرانسه می‌آیند تا پاییز مخملیِ فرانسه را از دست ندهند. نکته‌ای دیگر درباره این فصل این است که مهم‌ترین زمان برداشت محصول در فرانسه، پاییز است. اواخر ماه اکتبر نیز زمان رسیدن شاه‌بلوط است که عطر آن تمام کوچه‌ها و شهرها و روستاها را دربر می‌گیرد.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) تعداد ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
سپتامبر +12/+21 6 ساعت 8 روز
اکتبر +9/+16 4 ساعت 8 روز
نوامبر +5/+10 2 ساعت 8 روز

فصل زمستان

اگر بخواهیم ویژگی‌های فصل زمستان در فرانسه را برشماریم باید بگوییم که بارزترین مشخصه این فصل در فرانسه، بادهای شمالی است که با وزش خود باعث سرما در کشور و ساحل مدیترانه‌ای می‌شود که البته سرمای این فصل، گردشگران را از رفتن به این کشور زیبا منصرف نمی‌کند. فصل زمستان در فرانسه بیش از اینکه برفی باشد، بارانی است بنابراین افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند و یا در زمستان به فرانسه سفر می‌کنند باید بدانند که همراه داشتن چتر بیش از هر چیز دیگری برایشان حائز اهمیت است.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) تعداد ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
دسامبر +3/+7 1 ساعت 9 روز
ژانویه +2/+6 2 ساعت 10 روز
فوریه +2/+8 2 ساعت 9 روز

سیستم آموزشی

سیستم آموزشِ عالی در فرانسه علاوه بر داشتن کیفیتِ فراوان، مقرون به صرفه/ ارزان نیز است. بسیاری از دانشگاه‌های این کشور در رتبه‌بندی‌های جهانی در جایگاه‌های بالایی قرار گرفته‌اند و بر اساس جدیدترین اخبار منتشر شده درباره میزان شهریه دریافتی توسط این دانشگاه‌ها، بسیاری از دانشگاه‌های دولتیِ این کشور، رایگان بوده و دانشجویان می‌توانند با صرف هزینه‌ای اندک در آنها به تحصیل بپردازند.

تعادل در کار و زندگی

یکی از موضوعاتی که فرانسوی‌ها به آن اهمیت بسیار زیادی می‌دهند کار در کنار زندگی کردن است. به عبارت دیگر آنها کار می‌کنند تا بتوانند زندگی راحتی داشته باشند نه اینکه با هدفِ کار کردن، زندگی کنند. فرانسوی‌ها می‌دانند که چگونه بین زندگی و کار خود تعادل ایجاد کرده و از زندگی کردن لذت ببرند. در حقیقت یکی از دلایلی که مغازه‌ها و دیگر اماکن خدمات‌رسانی در فرانسه ساعت ۷ عصر تعطیل می‌شوند این است که کارمندان باید علاوه بر کار کردن از بودن کنار خانواده و دوستان خود و گذراندن زمانِ شام کنار آنها لذت ببرند.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه علاقه دارید با سیم آخر همراه باشید. اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت به فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منبع:

https://www.lifehack.org/articles/lifestyle/12-reasons-why-living-france-awesome.html