سویا شهری اسپانیایی است که در بخش جنوبی این کشور واقع شده و به عنوان پایتخت بخش خودمختار اندلس شناخته می‌شود. شهر سویا اسپانیا که به عنوان چهارمین شهر بزرگ اسپاینا شناخته می‌شود، یکی از مراکز مهم گردشگری، صنعت و بازرگانی و تحصیل در اسپانیا است. این شهر همچنین به دلیل داشتن تاریخی غنی، معماری باشکوه و فرهنگی منحصر به فرد دارای شهرت است. افرادی که شهر سویا را برای زندگی و یا تفریح انتخاب کرده‌اند بهتر است با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند. در ادامه به آب و هوا در شهر سویا اسپانیا، مساحت و جمعیت شهر سویا ، زبان و مذهب مردم شهر سویا و هزینه زندگی در شهر سویا اسپانیا خواهیم پرداخت.

آب و هوا در شهر سویا اسپانیا

آشنایی با شرایط آب و هواییِ هر شهری که می‌خواهید به آن سفر کرده و یا در آن زندگی کنید بسیار مهم است. به طور کلی شهر سویا اسپانیا دارای اقلیمی مدیترانه‌ای به همراه تابستان‌های طولانی، گرم و خشک و زمستان‌های کوتاهِ بارانی است. میزان بارش سالیانه در این شهر نیز متوسط بوده و بیشتر در فصول پاییز و زمستان رخ می‌دهد. شهر سویا همچنین بسیار آفتابی بوده و میزان تابش آفتاب در آن، حدود ۳۰۰۰ ساعت در سال است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره فصول مختلف این شهر می‌پردازیم.

فصل بهار

از نظر شرایط آب و هوایی، بهار را می‌توان به عنوان بهترین فصل در شهر سویا اسپانیا در نظر گرفت. متوسط دمای روز در ماه مارس حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد و در ماه می حدود ۲۶ درجه سانتی‌گراد است. پارک‌های شهر در این فصل بسیار با طراوت شده و عطر خوشایند گل یاسمن و رز در هوا می‌پیچد. متوسط دمای شب نیز در این فصل از ۹ درجه سانتی‌گراد در مارس به ۱ درجه سانتی‌گراد در ماه می می‌رسد. همچنین روزهای بهاری در شهر سویا آفتابی‌تر شده و احتمال بارش به تدریج کم‌تر می‌شود. در ادامه نگاهی به اطلاعاتِ دقیق‌تری درباره ماه‌های فصل بهار در شهر سویا میاندازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی تعداد روزهای بارانی
مارس +9/+20 5/8 ساعت 5 روز
آوریل +11/+23 5/9 ساعت 4 روز
می +14/+26 5/11 ساعت 2 روز

فصل تابستان

تابستان‌های شهر سویا اسپانیا بسیار گرم هستند. متوسط دمای روز در ماه ژوئن حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد بوده که در ماه‌های جولای و آگوست بیشتر شده و تا حدود ۳۶ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. همچنین ماه‌های جولای و آگوست در این شهر بدون بارش حتی یک قطره باران سپری می‌شوند. فصل تابستان در شهر سویا اسپانیا علی‌رغم هوای بسیار گرمی که دارد زمانی بسیار مناسب برای گردشگران است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های تابستانی می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی تعداد روزهای بارانی
ژوئن +17/+31 13 ساعت 0
جولای +19/+36 14 ساعت 0
آگوست +20/+36 13 ساعت 0

فصل پاییز

ماه سپتامبر و اکتبر در شهر سویا اسپانیا نسبت به تابستان در برخی نواحی اروپایی گرم‌تر است. این شهر همچنین در اواخر ماه سپتامبر شاهد باران و طوفان است. متوسط دمای روز در پاییزهای این شهر از ۳۲ درجه سانتی‌گراد در سپتامبر به ۱۹ درجه سانتی‌گراد در ماه نوامبر کاهش می‌یابد. متوسط دمای شب نیز از ۱۸ درجه سانتی‌گراد به ۱۰ درجه سانتی‌گراد در طول این فصل می‌رسد. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌‌های مختلف این فصل می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی تعداد روزهای بارانی
سپتامبر +18/+32 11 ساعت 1 روز
اکتبر +14/+25 9 ساعت 4 روز
نوامبر +10/+19 7 ساعت 5 روز

فصل زمستان

زمستان‌های شهر سویا اسپانیا را می‌توان به عنوان سردترین فصل سال در نظر گرفت. متوسط دمای روز در این فصل بین ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتی‌گراد متغیر است. زمستان همچنین فصلی نسبتاً بارانی است که البته امکان بارش برف در آن معمولاً نادر است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره این فصل می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی تعداد روزهای بارانی
دسامبر +7/+15 7 ساعت 2 روز
ژانویه +6/+15 7 ساعت 2 روز
فوریه +7/+17 8 ساعت 2 روز

مساحت و جمعیت شهر سویا اسپانیا

سویا شهری جنوبی در اسپانیا است که دارای حدود ۱۴۱ کیلومتر مربع مساحت دارد. این شهر همچنین دارای جمعیتی رو به افزایش بوده و در سال ۲۰۲۰، ۷۰۳۷۹۰ نفر در آن زندگی می‌کنند.

زبان و مذهب مردم شهر سویا اسپانیا

مردم در شهر سویا اسپانیا، زبان اسپانیایی را با گویش‌های متعددی که مخصوص خودشان است صحبت می‌کنند. همچنین مذهب اصلی مردم در این شهر، کاتولیک است.

هزینه زندگی در شهر سویا اسپانیا

همانطور که می‌دانید هزینه زندگی برای افراد مختلف، متفاوت است اما به طور کلی متوسط هزینه زندگی در شهر سویا اسپانیا برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) حدود ۵۶۵ یورو در ماه است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره هزینه‌های مختلف زندگی در شهر سویا می‌پردازیم.

هزینه رستوران و موادغذایی

هزینه غذا در شهر سویا اسپانیا در یک رستوران ارزان، حدود ۹ یورو و هزینه غذا در یک رستوران با قیمت متوسط (برای دو نفر) حدود ۳۰ یورو است. همچنین هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب حدود ۶۶/۰ یورو، ۸۵/۰ یورو، ۸۸/۰ یورو، ۶۶/۱ یورو و ۸۱/۸ یورو است. این هزینه برای موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۱۸/۶ یورو و ۹۵/۱۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. همچنین میوه‌هایی مانند سیب و موز و پرتقال در شهر سویا حدود ۱ تا ۲ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در شهر سویا اسپانیا بسته به نوع وسیله نقلیه متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (برای حمل و نقل داخلی) حدود ۴۰/۱ یورو و هزینه بلیط یک‌ماهه برابر ۳۵ یورو است. افرادی هم که از تاکسی برای عبور و مرور استفاده می‌کنند باید بدانند که ورودیه تاکسی حدود ۵۵/۲ یورو بوده و هزینه کرایه تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر حدود ۱ یورو است. همچنین آشنایی با هزینه بنزین برای آنهایی که از وسیله نقلیه شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. این هزینه در شهر سویا برابر ۳۲/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر است.

هزینه مسکن

بی‌شک هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه مربوط به زندگی در نظر گرفت. این هزینه بسته به سایز آپارتمان و محل زندگیِ فرد متفاوت است. برای مثال هزینه یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۶۲۷ یورو در ماه و هزینه آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۴۵۳ یورو در ماه است. این هزینه همچنین برای آپارتمانی ۳ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۱۰۳۴ یورو و ۶۸۴ یورو در ماه است. افرادی نیز که تمایل به خرید آپارتمان در شهر سویا اسپانیا را دارند باید بدانند که هزینه مسکن در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۲۵۱۷ یورو و ۱۵۲۹ یورو به ازای هر متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز تا حد زیادی به سایز آپارتمان و سبک زندگی فرد بستگی دارد. برای مثال هزینه قبوض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۳۲ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۳۹ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز هست. در ادامه به برخی از این هزینه‌‌ها می‌پردازیم.

هزینه لباس

این هزینه بسته به نوع لباسی که فرد انتخاب می‌کند از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) برابر ۷۰ یورو و هزینه یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۲۶ یورو است. همچنین هزینه یک کتانی ورزشی با قیمت متوسط حدود ۶۰ یورو و یک کفش رسمی چرم مردانه نیز حدود ۶۴ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه ورزش و تفریح نیز از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۳۲ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس (۱ ساعت در آخر هفته) حدود ۷ یورو است. همچنین هزینه تفریحاتی مانند رفتن به سینما حدود ۷ یورو به ازای هر ۱ بلیط است.

منبع:

www.unipage.net