بی‌شک همگی نام شهر ونیز ایتالیا را شنیده‌اند. ونیز شهری بسیار زیبا است که در بخش شمال شرقی ایتالیا واقع شده است. این شهر همچنین به دلایل متعددی یکی از مقاصد بسیار مشهور ایتالیا برای تفریح و گردشگری است. ونیز، شهری کوچک با مساحتی حدود ۶/۴۱۴ کیلومتر مربع است و گردشگران می‌توانند تنها در چند روز از این شهر بازدید کنند. این شهر همچنین یکی از مقاصد دانشجویان برای تحصیل در ایتالیا است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره شهر ونیز ایتالیا خواهیم پرداخت.

مزایای زندگی در شهر ونیز ایتالیا

افرادی که ونیز را برای زندگی و یا برای سفر انتخاب کرده‌اند خوب است تا با مزایای این شهر نیز آشنا شوند. ونیز دارای نکات مثبت و مزایای بسیاری است. برای مثال با انتخاب این شهر برای زندگی و یا سفر می‌توان از زیبایی این شهر لذت برد. ونیز دارای مناظر بسیار زیبا و رمانتیکی بوده و افراد می‌توانند در صبح‌های بسیار زود و یا نیمه شب‌‌ها از آرامشی که در سطح شهر حاکم است نهایت لذت را ببرند. همچنین حمل و نقل در این شهر غالباً از طریق قایق است و خبری از صدای اذیت‌کننده اتومبیل‌ها نیست. به طور کلی افرادی که تمایل به زندگی در یک شهر آرام و زیبا را دارند می‌توانند ونیز را در اولویت خود قرار دهند.

آب و هوا در شهر ونیز ایتالیا

شهر افسانه‌ای و بسیار زیبای ونیز شامل ۱۱۸ جزیره بوده و اقلیم آن نیز تحت تأثیر آبی است که در اطراف این شهر قرار گرفته است. همانطور که انتطار می‌رود هوا در این شهر در طول سال مرطوب است. در فصل تابستان نیز گاهی رطوبت هوا به همراه گرما باعث احساس خفگی می‌شود اما بسیاری از تابستان‌های این شهر دارای هوایی معتدل با حداکثر درجه هوای ۲۳ درجه سانتی‌گراد هستند. هوای زمستان در ونیز نیز معتدل بوده و احتمال برف بسیار نادر است. در ادامه با جزئیات بیشتری به وضعیت آب و هوا در فصول مختلف سال می‌پردازیم.

فصل بهار

نیمه اول فصل بهار در شهر ونیز ایتالیا خنک و ابری است اما درجه هوا در ماه مارس و آوریل به تدریج شروع به افزایش پیدا کرده و به دمایی حدود ۱۶ درجه سانتی‌گراد در عصر می‌رسد. دمای هوا در شب نیز از ۴ درجه سانتی‌گراد به ۸ درجه سانتی‌گراد می‌‌رسد. هوا در ماه می گرم می‌شود و به دمایی حدود ۲۱ درجه سانتی‌گراد در عصر و ۱۲ درجه سانتی‌گراد در شب می‌رسد. در اواخر ماه می نیز دمای آبِ دریا به حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد افزایش یافته که بهترین زمان برای شنا کردن است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف این فصل می‌پردازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
مارس +4/+12 7 ساعت 5 روز
آوریل +8/+17 9 ساعت 6 روز
می +13/+21 10 ساعت 8 روز

فصل تابستان

تابستان در شهر ونیز ایتالیا بسیار گرم بوده و دمای هوا در ماه ژوئن بین ۱۶ و ۲۴ درجه سانتی‌گراد در روز متغیر است. دمای هوا در اواسط این ماه نیز به اوج خود رسیده و تا ۲۹ و یا حتی ۳۰ درجه سانتی‌گراد افزایش می‌یابد. در ماه آگوست درجه هوا به تدریج کاهش یافته و تا ۲۷ درجه سانتی‌گراد و یا کم‌تر می‌رسد. همچنین دمای هوا در کل این فصل در شهر ونیز ایتالیا بین ۱۶ تا ۱۸ درجه سانتی‌گراد در شب است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف این فصل نگاهی می‌اندازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌‌گراد) تعداد ساعات آفتابی تعداد روزهای بارانی
ژوئن +16/+25 12 ساعت 6 روز
جولای +18/+27 12 ساعت 5 روز
آگوست +18/+27 12 ساعت 5 روز

فصل پاییز

هوا در ماه سپتامبر و هفته اول اکتبر در شهر ونیز ایتالیا بسیار مساعد بوده و در طول این زمان متوسط دمای روز به تدریج کاهش یافته و از ۲۴ درجه سانتی‌گراد به ۲۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد. دمای هوا در ماه نوامبر نیز خنک شده و به حدود ۱۱ درجه سانتی‌گراد در عصر می‌رسد. دمای هوا در شب در این فصل نیز از حدود ۱۵ درجه سانتی‌گراد در ماه سپتامبر به حدود ۴ درجه سانتی‌گراد در نوامبر کاهش می‌یابد. در جدول زیر به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف پاییز در شهر ونیز ایتالیا نگاهی میاندازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
سپتامبر +15/+24 9 ساعت 7 روز
اکتبر +10/+18 7 ساعت 6 روز
نوامبر +5/+12 5 ساعت 6 روز

فصل زمستان

زمستان‌های شهر ونیز ایتالیا غیر قابل پیش‌بینی بوده و گاهی معتدل و گاهی بسیار بارانی و سرد است. آسمان این شهر در فصل زمستان غالباً با تکه‌های ضخیم ابر پوشانده شده و تعداد ساعات آفتابی در روز نیز تنها ۳ تا ۴ ساعت است. متوسط دمای روز نیز در این فصل بین ۶ تا ۸ درجه سانتی‌گراد متغیر است. همچنین دمای شب‌های زمستانی در شهر ونیز ایتالیا به ۱ درجه سانتی‌گراد نیز می‌رسد. در ادامه اطلاعات دقیق‌تری درباره ماه‌های مختلف این فصل مشاهده می‌کنیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌‌گراد) ساعات آفتابی روز تعداد روزهای بارانی
دسامبر +1/+7 5 ساعت 3 روز
ژانویه 0/+6 5 ساعت 3 روز
فوریه +1/+8 5 ساعت 6 روز

هزینه زندگی در شهر ونیز ایتالیا

آشنایی با هزینه زندگی در شهر ونیز ایتالیا برای کسانی که می‌خواهند در این شهر زندگی کرده و یا از آن بازدید کنند، بسیار مهم است. همانطور که می‌دانید هزینه زندگی برای افراد مختلف، متفاوت است که علت اصلی آن نیز تنوع در سبک زندگی مردم است اما به طور کلی هزینه زندگی در شهر ونیز ایتالیا برای یک نفر حدود ۸۴۶ یورو در ماه است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره هزینه‌های مختلف زندگی در شهر ونیز اتیالیا می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

اطلاع از هزینه مربوط به موادغذایی و رستوران برای همه افراد حائز اهمیت است. هزینه غذا در یک رستوران ارزان حدود ۵۰/۱۲ یورو و در یک رستوران با هزینه متوسط، حدود ۶۰ یورو برای دو نفر است. هزینه برخی مواد غذایی پرمصرف نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۳۳/۱ یورو، ۵۲/۱ یورو، ۸۳/۱ یورو، ۷۰/۲ یورو و ۵۰/۱۷ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری مانند فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب برابر ۵۰/۶ یورو و ۵۰/۱۷ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. میوه‌هایی نظیر سیب و موز و پرتقال در شهر ونیز ایتالیا نیز از ۲ تا ۲۵/۲ یورو متغیر است.

هزینه مسکن

هزینه اجاره مسکن در شهر ونیز ایتالیا بسته به محل و سایز آپارتمان، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر حدود ۸۹۴ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۶۵۴ یورو در ماه است. همچنین هزینه اجاره مسکن برای یک آپارتمان سه خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۲۰۶۴ یورو و ۱۲۳۰ یورو در ماه است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی است که البته به سایز آپارتمان و سبک زندگی فرد نیز بستگی دارد. هزینه قبوض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۲۳۳ یورو در ماه است. هزینه مربوط به اینترنت نیز (۶۰Mbps یا بیشتر با دیتای نامحدود) برابر ۲۹ یورو است.