اگر به زندگی یا تحصیل در اسپانیا علاقه دارید، باید با شهرهای این کشور زیبا آشنا شوید. بارسلونا شهری مهم و بندری در بخش شمال شرقی اسپانیا است. این شهر همچنین در سواحل دریای بالریک واقع شده است. بارسلونا را می‌توان یکی از شهرهای بسیار زیبا و پر مخاطب در سراسر جهان در نظر گرفت که دارای مساحتی حدود ۹/۱۰۱ کیلومتر مربع است. بارسلونا همچنین دارای جمعیتی رو به رشد بوده و نسبت به سال گذشته ۸۱/۰% افزایش جمعیت داشته است. جمعیت این شهر در سال ۲۰۲۰ حدود ۵۵۸۶۰۰۰ نفر گزارش شده است. افرادی که بارسلونا را برای زندگی و یا تفریح انتخاب کرده‌اند باید با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند. در این مقاله می‌خواهیم به آب و هوا در شهر بارسلونا اسپانیا، کیفیت زندگی در شهر بارسلونا، مزایای زندگی در شهر بارسلونا، جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا و هزینه زندگی در شهر بارسلونا اسپانیا بپردازیم.

آب و هوا در شهر بارسلونا اسپانیا

شهر بارسلونا اسپانیا به طور کلی دارای اقلیمی مدیترانه‌ای، زمستان‌های خشک و تابستان‌های گرم و بارانی است. متوسط دمای سالیانه هوا نیز در این شهر حدود ۱۸ درجه سانتی‌گراد و میزان بارش سالیانه حدود ۵۷۲ میلی‌متر است. بررسی‌های انجام شده بر میزان بارش باران در این شهر نشان داده است که خشک‌ترین ماه سال در بارسلونا، جولای و بارانی‌ترین ماه نیز اکتبر است. به طور کلی بارسلونا شهری آفتابی است که تابش آفتاب در آن بیش از ۲۵۰۰ ساعت در سال است. در ادامه با جزئیات بیشتری به شرایط هوا در فصول مختلف این شهر می‌پردازیم.

فصل بهار

مارس در بهار را می‌توان به عنوان ماهِ آغاز گرما در نظر گرفت. متوسط دمای روز نیز در این فصل به تدریج افزایش پیدا کرده و از ۱۶ درجه سانتی‌گراد در مارس به ۲۰ درجه سانتی‌گراد در ماه می می‌رسد. به طور کلی بهار در شهر بارسلونا آفتابی و بارانی بوده و نیمه دوم این فصل، بهترین زمان برای بازدید از این شهر است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف این سال می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
مارس ۱۶+/ ۹+ ۹ ساعت ۳ روز
آوریل ۱۹+/ ۱۱+ ۱۰ ساعت ۳ روز
می ۲۲+/ ۱۴+ ۵/۱۱ ساعت ۲ روز

فصل تابستان

دمای هوا و آب دریا در تابستان به تدریج افزایش پیدا می‌کند که البته این افزایش دما نسبت به بهار بسیار سریع‌تر است. جولای و آگوست را می‌توان به عنوان گرم‌ترین ماه‌های این فصل در نظر گرفت که در آن، دمای هوا حدود ۳۸ درجه سانتی‌گراد در عصر است. دمای هوا نیز در ماه ژوئن حدود ۲۴ درجه سانتی‌گراد در روز است که البته وزش نسیم تا حد زیادی این گرما را تعدیل می‌کند. همچنین دمای هوا در عصرهای تابستانیِ بارسلونا به حدود ۱۸ الی ۱۹ درجه سانتی‌گراد (حتی در گرم‌ترین روزهای این فصل) کاهش پیدا می‌کند. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های مختلف این فصل می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
ژوئن ۲۵+/ ۵/۱۷+ ۱۳ ساعت ۳ روز
جولای ۲۸+/ ۲۰+ ۱۳ ساعت ۲ روز
آگوست ۵/۲۷+/ ۲۰+ ۱۲ ساعت

فصل پاییز

پاییز در بارسلونا گرم و ابری است و امکان بادهای طوفانی در دو ماهه اول این فصل بسیار محتمل است. متوسط دمای هوا در پاییزهای بارسلونا از ۲۶ درجه سانتی‌گراد در سپتامبر به ۱۷ درجه سانتی‌گراد در نوامبر کاهش پیدا می‌کند. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره ماه‌های پاییزی در شهر بارسلونا می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
سپتامبر ۲۵+/ ۱۸+ ۱۰ ساعت ۵ روز
اکتبر ۲۱+/ ۱۴+ ۸ ساعت ۴ روز
نوامبر ۵/۱۶+/ ۱۰+ ۷ ساعت

فصل زمستان

دمای هوای زمستان‌های شهر بارسلونا نسبتاً ثابت بوده و متوسط دمای روز در آن بین ۱۳ الی ۱۵ درجه سانتی‌گراد و متوسط دمای شب نیز حدود ۵ درجه سانتی‌گراد است. شرایط هوا در زمستان‌های بارسلونا همچنین متغیر و غیر قابل پیش‌بینی است. برای مثال بعد از هفته‌ای ابری و سرد در بارسلونا روزهای آفتابی بسیار محتمل است. در ادامه با جزئیات بیشتری به ماه‌های مختلف زمستان می‌پردازیم.

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
دسامبر ۱۴+/ ۸+ ۷ ساعت ۲ روز
۷ ساعت ۲ روز

کیفیت زندگی در شهر بارسلونا اسپانیا

آشنایی با کیفیت زندگی در بارسلونا برای افرادی که می‌خواهند به زندگی در شهر بارسلونا بپردازند حائز اهمیت است. به طور کلی کیفیت زندگی در بارسلونا بالا بوده و شاخص قدرت خرید مردم، متوسط، شاخص امنیت حاکم در شهر، متوسط، شاخص مراقبت‌های درمانی، بالا و شاخص آلودگی هوا نیز بالا است.

مزایای زندگی در شهر بارسلونا

زندگی در شهر بارسلونا دارای مزایای بسیاری است. برای مثال افرادی که زندگی در شهر را انتخاب می‌کنند می‌توانند میوه و سبزیجات تازه را در جای، جایِ این شهر بیابند. در حقیقت شهر بارسلونا برای افراد گیاهخوار و یا آنهایی که داشتن یک زندگی سالم را ترجیح می‌دهند گزینه بسیار مناسبی برای زندگی است. یکی دیگر از مزایای زندگی در شهر بارسلونا این است که شما با انتخاب آن برای زندگی می‌توانید با شرکت در مهمانی‌های متعدد به تفریح پرداخته و زندگی خود را با شادی سپری کنید. اسپانیایی‌ها به طور کلی افراد شادی هستند و همواره موضوعی را برای تفریح انتخاب می‌کنند. به عبارت دیگر شهر بارسلونا و به طور کلی اسپانیا برای آنهایی که در پی داشتن یک زندگی شاد هستند بسیار مناسب است. نکته دیگری که باید به آن اشاره شود این است که کیفیت مراقبت درمانی در شهر بارسلونا بسیار بالا است و همین موضوع را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین مزیت‌های زندگی در این شهر در نظر گرفت.

جاذبه های گردشگری شهر بارسلونا

آشنایی با جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلونا برای افرادی که این شهر را برای تفریح انتخاب کرده‌اند بسیار حائز اهمیت است. یکی از جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلونا باری گوتیک (Barri Gòtic) است. باری گوتیک حدود ۲۰۰۰ سال است که به عنوان مرکزی غیرمذهبی و الهام‌بخش در بارسلونا شناخته می‌شود. در این منطقه می‌توان آثار ارزشمند و کهنِ رومیان باستان را مشاهده کرد. کازا میلا (Casa Mila) نیز یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است که ساخت آن حدود ۶ سال (از ۱۹۰۶ تا ۱۹۱۲) به طول انجامید و امروزه باعث حیرت هر گردشگری می‌شود. یکی دیگر از اماکن دیدنی شهر بارسلونا قصر موسیقی کاتالان (Palau de la Música Catalana) که از سال ۱۹۰۵ تا ۱۹۰۸ ساخته شد یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر بارسلونا است که به عنوان سالنی برای برگزاری کنسرت شناخته می‌شود. این سالن همچنین به دلیل داشتن معماری فوق‌العاده بسیار مشهور است.

هزینه زندگی در شهر بارسلونا اسپانیا

در حقیقت هزینه‌های مربوط زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است زیرا سبک زندگی افراد مختلف با یکدیگر تمایز دارد اما به طور کلی متوسط هزینه زندگی در بارسلونا برای یک نفرِ تنها (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود ۷۴۳ یورو در ماه است. در ادامه به هزینه مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و هزینه قبوض و اینترنت و سایر هزینه‌های می‌پردازیم.

هزینه مواد غذایی و رستوران

اطلاع از هزینه‌های مربوط به رستوران و مواد غذایی از جمله هزینه‌های بسیار مهم برای زندگی است. برای مثال هزینه غذا در رستورانی ارزان حدود ۱۱ یورو و در رستورانی با قیمت متوسط حدود ۴۲ یورو است. هزینه مواد غذایی پر مصرفی نظیر شیر (۱ لیتر)، نان سفید (۱ عدد)، برنج سفید (۱ کیلوگرم)، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) و پنیر محلی (۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۸۷/۰ یورو، ۰۸/۱ یورو، ۰۴/۱ یورو، ۵۸/۱ یورو و ۹۷/۱۰ یورو است. هزینه موادغذایی دیگری نظیر فیله مرغ و گوشت گاو به ترتیب حدود ۷ و ۷۶/۱۰ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. هزینه میو‌ه‌های مانند سیب و موز و پرتقال به ترتیب حدود ۸۶/۱ یورو، ۵۷/۱ یورو و ۴۶/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز به ترتیب حدود ۵۳/۱ یورو، ۱ یورو و ۲۹/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم قیمت دارند.

هزینه حمل و نقل

هزینه حمل و نقل در بارسلونا نیز یکی دیگر از هزینه‌های حیاتی است و بسته به نوع حمل و نقل افراد، متفاوت است. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب حدود ۲۰/۲ یورو و ۵۰ یورو است. افرادی نیز که از تاکسی برای حمل و نقل استفاده می‌کنند باید بدانند که کرایه تاکسی حدود ۱۷/۱ یورو به ازای هر ۱ کیلومتر و ورودیه تاکسی حدود ۳ یورو است. هزینه بنزین نیز برای آنهایی که از وسایل نقلیه شخصی برای عبور و مرور استفاده می‌کنند بسیار حائز اهمیت است. هزینه بنزین در شهر بارسلونا حدود ۳۴/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی هزینه مسکن را می‌توان به عنوان مهم‌ترین هزینه در نظر گرفت. این هزینه بسته به محل زندگی و سایز آپارتمان، متغیر است. برای مثال اجاره‌بها برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۹۵۷ یورو در ماه و برای آپارتمانی مشابه خارج از مرکز شهر حدود ۷۳۹ یورو در ماه است. همچنین اجاره ماهیانه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز شهر حدود ۶۸/۱۵۰۰ یورو و برای همین آپارتمان خارج از مرکز شهر برابر ۱۳/۱۰۸۹ یورو است. افرادی نیز که تمایل به خرید مسکن در شهر بارسلونا دارند باید بدانند که هزینه خرید یک آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۴۴۳۴ یورو و ۳۱۱۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز بسیار مهم بوده و بسته به سبک زندگی فرد و همچنین سایز آپارتمان، متفاوت است. برای مثال هزینه قبض آب، برق و سیستم گرمایشی و سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری حدود ۱۳۶ یورو در ماه است. هزینه اینترنت نیز (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۴۴ یورو است.

سایر هزینه ها

هزینه‌های مربوط به زندگی علاوه بر هزینه‌های فوق شامل هزینه‌های دیگری نیز است. در ادامه به برخی از این هزینه‌های می‌پردازیم.

هزینه لباس

هزینه‌های مربوط به لباس بسته به نوع لباسی که فرد انتخاب می‌کند متفاوت است. برای مثال هزینه یک شلوار جین (با برند Levis 501 و یا برندی مشابه) حدود ۷۶ یورو و یک لباس تابستانی از یک فروشگاه زنجیره‌ای (با برند Zara، H&M و…) حدود ۲۷ یورو است. هزینه بک جفت کتانی ورزشی با قیمت متوسط نیز حدود ۸۱ یورو و یک جفت کفش رسمی چرمی حدود ۹۶ یورو است.

هزینه ورزش و تفریح

هزینه‌های مربوط به ورزش و یا تفریح بسته به نوع ورزش و تفریح مورد نظر از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برای مثال شهریه باشگاه ورزشی برای یک نفر بزرگسال حدود ۴۲ یورو در ماه و هزینه اجاره زمین تنیس به ازای ۱ ساعت در آخر هفته حدود ۳۰/۲۰ یورو است. هزینه تفریحاتی نظیر رفتن به سینما حدود ۹ یورو (به ازای ۱ بلیط) است.

منبع: