فرانسه از جمله کشورهای بسیار مشهور در سراسر جهان است که همواره تعداد زیادی از افراد، تمایل به سفر، زندگی یا تحصیل در فرانسه را دارند. فرانسه در حقیقت بزرگ‌ترین کشور موجود در اتحادیه اروپا بوده که در بخش شمالی با اقیانوس اطلس و در بخش جنوبی با دریای مدیترانه احاطه شده است. این کشور دارای طبیعتی بسیار زیبا بوده و حدود دو سوم آن را دشت و کوه پوشانده است. در این مقاله قصد داریم علاوه بر پرداختن به طبیعت فرانسه درباره شرایط آب و هوایی آن نیز صحبت کنیم. اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید.

شرایط آب و هوایی فرانسه

آب و هوا در فرانسه تا حدود زیادی تحت تأثیر اقیانوس اطلس است. این کشور درحقیقت دارای ۴ نوع اقلیم اقیانوسی، قاره‌ای، آلپی و مدیترانه‌ای است که هر کدام دارای پوشش گیاهی و جانداران خاصی هستند اما در ادامه به شرایط کلی آب و هوایی در فرانسه می‌پردازیم.

فصل بهار در فرانسه

فصل بهار در فرانسه را می‌توان به عنوان رمانتیک‌ترین فصل در این کشور در نظر گرفت. طبیعت سبز، شکوفه گل‌ها، جاری شدن رودها و عطر خاصی که در سراسر این کشور پراکنده است، این کشور را در فصل بهار به محلی رویایی تبدیل می‌کند. در ادامه به وضعیت دقیق ماه‌های مختلف این فصل در کشور فرانسه می‌پردازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
مارس +4/+11 5 ساعت 7 روز
آوریل +7/+15 6 ساعت 6 روز
می +10/+19 7 ساعت 8 روز

فصل تابستان در فرانسه

آب و هوای تابستان‌های فرانسه بسیار مطلوب و بدون گرمای طاقت‌فرسا است. سواحل این کشور در فصل تابستان، محلی بسیار مناسب برای گردشگران و فرانسوی‌ها هستند. دمای هوا در این فصل تا بیش از ۲۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و باران نیز بسیار محتمل است. دمای هوای موجود در بازه زمانی بین ژوئن و آگوست در این کشور بسیار گرم است و هوای خنک در این زمان، تنها در نواحی کوهستانی قابل ملاحظه است. در ادامه به اطلاعات دقیق‌تری از ماه‌های مختلف این فصل می‌پردازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
ژوئن +13/+22 8 ساعت 9 روز
جولای +15/+24 8 ساعت 8 روز
آگوست +15/+23 7 ساعت 9 روز

فصل پاییز در فرانسه

همانطور که می‌دانید پاییز یکی از زیباترین فصل‌ها است که در فرانسه زیباتر نیز می‌شود. برگ‌های پاییزی که در نزدیکی کاخ‌های لوار می‌ریزند به همراه آفتاب ملایم ماه اکتبر منظره‌ای بسیار زیبا را می‌سازد. همچنین افرادی که به مسافرت رفته‌اند در این فصل به فرانسه بازمی‌گردند و بسیاری از گردشگران نیز در این فصل به فرانسه می‌آیند تا پاییز مخملی فرانسه را از دست ندهند. نکته‌ای دیگر درباره این فصل این است که مهم‌ترین زمان برداشت محصول در فرانسه، پاییز است. اواخر ماه اکتبر نیز زمان رسیدن شاه‌بلوط است که عطر آن تمام کوچه‌ها و شهرها و روستاها را دربر می‌گیرد. پاییز به طور کلی یکی از فصول زیبا در فرانسه است که در ادامه به اطلاعات دقیق‌تری درباره ماه‌های مختلف آن در این کشور می‌پردازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
سپتامبر +12/+21 6 ساعت 8 روز
اکتبر +9/+16 4 ساعت 8 روز
نوامبر +5/+10 2 ساعت 8 روز

فصل زمستان در فرانسه

اگر بخواهیم ویژگی‌های فصل زمستان در فرانسه را برشماریم، باید بگوییم که بارزترین مشخصه این فصل در فرانسه، بادهای شمالی است که با وزش خود باعث سرما در کشور و ساحل مدیترانه‌ای می‌شود که البته سرمای این فصل، گردشگران را از رفتن به این کشور زیبا منصرف نمی‌کند. فصل زمستان در فرانسه بیش از اینکه برفی باشد، بارانی است بنابراین افرادی که در این کشور زندگی می‌کنند و یا در زمستان به فرانسه سفر می‌کنند، باید بدانند که همراه داشتن چتر بیش از هر چیز دیگری برایشان حائز اهمیت است. در ادامه به اطلاعات دقیق‌تری درباره ماه‌های مختلف سال می‌پردازیم:

ماه حداکثر/ حداقل دما (سانتی‌گراد) ساعات آفتابی در روز تعداد روزهای بارانی
دسامبر +3/+7 1 ساعت 9 روز
ژانویه +2/+6 2 ساعت 10 روز
فوریه +2/+8 2 ساعت 9 روز

درباره طبیعت فرانسه

کشور فرانسه دارای طبیعتی متنوع و زیبا بوده که با آب و هوای بسیار مطلوبی که دارد، مقصد بسیاری از افراد برای زندگی، تحصیل و تفریح است. در حقیقت فرانسه علاوه بر داشتن هوای عالی دارای فرهنگ و هنری بسیار غنی بوده که همین موضوع به اهمیت بیش از پیش این کشور اضافه کرده است.

مزارع اسطوخودوس

طبیعت فرانسه آنقدر زیبا است که بسیاری از افراد نظیر رومن رولان درباره آن نوشته‌اند. این کشور دارای مزارع زیبای اسطوخودوس است که زیبایی آن با آسمان آبی روشن، بیشتر می‌شود. بین ماه‌های جولای و آگوست، تپه‌های پرونس (بخشی از جنوب فرانسه که کنار دریای مدیترانه است) با شکوفه‌های اسطوخودوس پوشیده می‌شود که عطر آن، همراه با عطر علف‌های رنگارنگ، علاوه بر بوی خوش، منظره‌ای خاص و حیرت‌انگیز را ایجاد می‌کند.

تپه های شنی پیلا

تپه‌های شنی یا تل ماسه پیلا، بزرگترین تپه شنی اروپا است. همچنین اندازه این تپه‌های شنی، بسیار حیرت‌انگیز بوده و پهنا و درازای آن به ترتیب برابر ۵۰۰ متر و ۳ کیلومتر است. این تپه‌ها هر ساله چند متر جلوتر می‌آیند.

دره وردون (رودخانه فیروزه‌ای)

دره وردون (Verdon Gorge) که به دلیل رنگ زیبایی که دارد با نام رودخانه فیروزه‌ای نیز مشهور است، یکی از زیباترین اماکن در کل اروپا محسوب می‌شود. عمق این رودخانه زیبا در برخی از نواحی، حدود ۷۰۰ متر بوده و ۲۵ کیلومتر نیز درازا دارد. بازدید از این منظره طبیعی زیبا به تمامی افرادی که به فرانسه می‌روند توصیه می‌شود.

صخره‌های اترتا

این ساحل زیبای مرمری، در نرماندی واقع شده و در طول اقیانوس اطلس کشیده شده است. صخره‌های اترتا یکی از اماکن طبیعی زیبا در اروپا است که بسیاری از نقاشان از آن الهام گرفته‌اند.

مون بلان

مون بلان یا همان Mont Blanc که بلندترین کوه از رشته‌کوه‌های آلپ است در مرز بین ایتالیا و فرانسه واقع شده است. مون بلان همچنین به عنوان بلند‌ترین کوه در اروپای غربی نیز محسوب می‌شود. ارتفاع مون بلان، حدود ۴۸۱۰ متر بوده که البته بر اساس ارتفاع این کوه در زمان‌های مختلف سال و بسته به عمق برفی که بر روی قله آن می‌نشیند، متفاوت است.

در صورت تمایل می توانید برای اخذ ویزای تحصیلی فرانسه با ما همراه باشید.

منبع:

https://seasonsyear.com/France