دانشگاه تورورگاتا رم (به ایتالیایی: Università degli Studi di Roma Tor Vergata) که در سال ۱۹۸۲ تاسیس شده است دومین دانشگاه برتر شهر رم بعد از دانشگاه ساپینزا رم است. با وجود قدمت کم، دانشگاه دولتی تورورگاتا توانسته کیفیت آموزشی بالایی برای دانشجویان از سراسر جهان ارائه دهد. دانشگاه تورورگاتا بیش از ۶۰۰ هکتار وسعت دارد و بر اساس الگوی آنگلوساکسون طراحی شده است که میزبان موسسات مهم تحقیقاتی مانند CNR و آژانس فضایی ایتالیا – ASI است. همچنین بسیاری از مراکز آموزشی و تحقیقاتی درست در کنار دانشگاه واقع شده اند که می‌توان به مراکز ENEA ، ESA-ESRIN ، انستیتوی ملی اخترفیزیک ، رصدخانه مونت پورزیو کاتون و انستیتوی ملی فیزیک هسته ای اشاره کرد. این دانشگاه از همان بدو تاسیس به یک قطب تحقیق پویا در ایتالیا بدل شد. این دانشگاه همچنین دارای یکی از مجهزترین بیمارستان‌های ایتالیا (بیمارستان تورورگاتا) است که یک مرکز مراقبت و تحقیقاتی در کل منطقه محسوب می‌شود. این دانشگاه پس گذراندن سال‌های اولیه تاسیس، به دنبال تبدیل شدن به یک دانشگاه بین‌المللی بود که در نتیجه شروع به سازماندهی رشته‌های مختلف و جذب دانشجوی خارجی برای تحصیل به زبان انگلیسی در مقاطع مختلف نمود. اگر به دنبال تحصیل در ایتالیا هستید، در این مطلب نگاهی کوتاه به دانشگاه تورورگاتا رم و شرایط اخذ پذیرش از آن خواهیم انداخت.

ماموریت و چشم انداز دانشگاه تورورگاتا رم

ماموریت اصلی دانشگاه تورورگاتا کمک به ارتقاء سطح آموزش و پرورش مردم، تحقیقات علمی و نوآوری‌های فنی و نوآوری سازمانی و اجتماعی مورد نیاز برای دستیابی به یک توسعه پایدار در ایتالیا، اروپا و کل جهان است. برای دست‌یابی به چنین هدف بلندپروازانه‌ای که نیازمند مهارت، دقت و مدیریت فرآیندهای پیچیده است، دانشگاه تورورگاتا نه تنها متعهد به آموزش عالی و تحقیقات علمی است، بلکه همچنین از نزدیک با بخش خصوصی و دولتی همکاری نزدیک دارد. در واقع این دانشگاه برای پیشبرد اهداف خود با ایجاد یک پل ارتباطی با موسسات و سازمانهای غیرانتفاعی در سطح ملی و بین المللی توانسته است به یکی از دانشگاه های مطرح ایتالیا تبدیل شود.

چشم انداز دانشگاه تورورگاتا رم تبدیل شدن به یکی از دانشگاه‌های برتر ایتالیا و اروپا در زمینه  تحقیقات، آموزش، توسعه فناوری، اقتصادی، سازمانی و اجتماعی در سال ۲۰۲۵ است. دانشگاه تورورگاتا رم متعهد شده است که فضایی باز برای توسعه دانش پیشرفته و با کیفیت، یادگیری مادام العمر و آموزش کودکان و بزرگسالان فراهم کند، تا راه حل‌های نوآورانه را از این طریق برای دستیابی به توسعه پایدار آزمایش و مورد بررسی قرار دهد.

این دانشگاه برای ارتقاء شهرت و اعتبار خود در بین شهروندان ایتالیایی، دانشجویان بین‌المللی، جامعه دانشگاهی ملی و بین المللی و همچنین موسسات و شرکت‌های غیرانتفاعی متعهد است که ارزش‌های خود را به نحو احسن نشان دهد. دانشگاه تورورگاتا رم توجه ویژه ای به روابط خود با شهرداری رم دارد تا از این طریق بتواند به بهبود کیفیت زندگی شهروندان و ارتقاء کمی و کیفی موسسات و شرکت‌هایی که در این شهر مشغول به فعالیت  هستند بپردازد.

دانشگاه تورورگاتا رم

معرفی دانشگاه تورورگاتا رم

دانشگاه تورورگاتا رم یکی از معتبرترین مؤسسات آموزش عالی در ایتالیاست. این دانشگاه با تاریخچه‌ای مفصل، از دوران قدیم به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین مراکز آموزشی و پژوهشی در اروپا شناخته می‌شود. دانشگاه تورورگاتا رم در سال 1982 تأسیس شده و تاکنون توانسته است به یکی از نقاط عطف در عرصه آموزش و پژوهش در جهان تبدیل شود.

این دانشگاه با بیش از ۲۲ دانشکده متنوع، به عنوان یکی از مراجع اصلی در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی و هنری شناخته می‌شود. علاوه بر آن، دانشگاه تورورگاتا رم با ارائه برنامه‌های تحصیلی و پژوهشی متنوع، به دانشجویان و پژوهشگران امکان فراگیری و توسعه دانش و مهارت‌های خود را در سطح بین‌المللی می‌دهد.

از دیگر ویژگی‌های برجسته دانشگاه تورورگاتا رم می‌توان به شبکه گسترده ارتباطات بین‌المللی، تسهیلات بسیار عالی در زمینه زندگی دانشجویی و همچنین ارتباط نزدیک با صنعت و اقتصاد اشاره کرد. این امکانات باعث می‌شود که دانشجویان در دوران تحصیل خود از تجربه‌ی یک زندگی دانشجویی پویا و فرهنگی بی‌نظیر بهره‌مند شوند.

به طور خلاصه، دانشگاه تورورگاتا رم با تاریخچه‌ی بی‌نظیر و امکانات عالی، یکی از بهترین مقاصد برای تحصیل در ایتالیا و در سطح بین‌المللی محسوب می‌شود.

دانشگاه تورورگاتا رم در یک نگاه

دانشگاه تورورگاتا رم، به عنوان یکی از نمادهای بزرگ آموزش عالی در ایتالیا، با تاریخچه‌ی چشمگیر و استعدادهای بی‌شمار، به عنوان یکی از مراکز برجسته‌ی آموزش و پژوهش در اروپا شناخته می‌شود. این دانشگاه با بیش از ۲۲ دانشکده و مجموعه‌ای از اساتید برجسته، در زمینه‌های مختلف علمی، ادبی و هنری فعالیت دارد.

با ارائه‌ی برنامه‌های تحصیلی و پژوهشی گسترده، دانشگاه تورورگاتا رم به دانشجویان و پژوهشگران امکان اکتساب دانش و مهارت‌های بین‌المللی را می‌دهد. علاوه بر این، شبکه گسترده ارتباطات بین‌المللی و ارتباط نزدیک با صنعت و اقتصاد، دانشجویان را به تجربه‌ی یک محیط دانشگاهی پویا و فرهنگی ترغیب می‌کند.

از دیگر ویژگی‌های دانشگاه تورورگاتا رم می‌توان به تسهیلات عالی در زمینه زندگی دانشجویی، فرصت‌های تحصیلی و پژوهشی فراوان، و فرهنگ چندفرهنگی اشاره کرد. به طور کلی، دانشگاه تورورگاتا رم به عنوان یک مقصد برجسته برای تحصیل در ایتالیا و جهان شناخته می‌شود، که دانشجویان را به سوی دانش، ابتکار و موفقیت هدایت می‌کند.

رتبه بندی دانشگاه تورورگاتا رم

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها بسته به منبع و سیاست‌های رتبه‌بندی مختلفی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، متفاوت است. اما به طور کلی، دانشگاه تورورگاتا رم به عنوان یکی از دانشگاه‌های معتبر و برجسته در ایتالیا شناخته می‌شود.

این دانشگاه در برخی از رتبه‌بندی‌های جهانی، مانند رتبه‌بندی QS World University Rankings و Times Higher Education World University Rankings، به‌طور مداوم در بین بهترین دانشگاه‌های دنیا قرار گرفته است و در حال حاضر رتبه 305 را به خود اختصاص داده است. اما باید توجه داشت که رتبه‌بندی‌ها بر اساس معیارهای مختلفی نظیر تحقیقات، تدریس، شهرت بین‌المللی و غیره صورت می‌گیرد و بر اساس هر کدام از این معیارها، دانشگاه‌ها ممکن است رتبه متفاوتی داشته باشند.

بر اساس رتبه بندی سایت معتیر Qs World University Rankings  این دانشگاه در رتبه جهانی ۵۱۱-۵۲۰ قرار دارد. رتبه جهانی این دانشگاه بر اساس موضوع به شرح زیر است:

رتبه جهانی (2019) موضوع (رشته تحصیلی)
301-201 شیمی
7 تاریخ باستانی کلاسیک
121-81 اقتصاد
121-81 ریاضی
200-161 علوم طبیعی
200-151 فیزک و نجوم
200-151 قانون و مطالعات حقوق
250-201 پزشکی
201-250 زبان مدرن
250-201 داروسازی و داروشناسی
250-201 مهندسی- مهندسی برق و الکترونیک
252 مهندسی و تکنولوژی
219 علوم اجتماعی و مدیریت
237 علم بیولوژیکی
300-251 مطالعات تجاری و مدیریتی
279 علوم زندگی و مدیریت
300-251 حسابداری و امور مالی
322 هنر و علوم انسانس
300-251 مهندسی شیمی
300-251 مهندسی مواد
300-251 علوم کامپیوتر و سیستم‌های اطلاعات

در رتبه‌بندی Times Higher Education  که مجله‌ای هفتگی در بریتانیا است که در خصوص اخبار و اطلاعات آموزش عالی می‌باشد، دانشگاه تورورگاتا رم در سال ۲۰۲۰ در رتبه ۶۰۰-۵۰۱ بین برترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفته است. دانشگاه تورورگاتا همچنین در رتبه بندی ARWU، اولین سیستم‌ رتبه‌بندی دانشگاه‌ها در جهان است که توسط دانشگاه Shanghai Jiao Tong صورت می‌گیرد، یکی از ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا و جزو ۱۲ دانشگاه برتر ایتالیا قرار دارد.

دپارتمان‌های دانشگاه تورورگاتا رم

دانشگاه تورورگاتا رم دارای ۶ دانشکده (حقوق، مهندسی، هنر، پزشکی، ریاضیات،  فیزیک و علوم طبیعی) است که  شامل دپارتمان‌های زیر می‌باشد.  در این دانشگاه بیش از ۱۱۲ برنامه تحصیلی در مقاطع (کارشناسی، کارشناسی ارشد) ارائه می‌شود. دانشگاه تورورگاتا رم همچنین دارای ۲۰۹ برنامه تخصصی و ۳۱ دوره دکتری است. دپارتمان‌های این دانشگاه به شرح زیر است.

  • دپارتمان اقتصاد
  • دپارتمان مدیریت و حقوق
  • دپارتمان مهندسی عمران و مهندسی علوم کامپیوتر
  • دپارتمان مهندسی الکترونیک
  • دپارتمان مهندسی سازمانی ماریو لوترتینی
  • دپارتمان مهندسی صنایع
  • دپارتمان تاریخ ، فرهنگ و جامعه
  • دپارتمان مطالعات ادبی، فلسفی و تاریخ هنر
  • دپارتمان حقوق
  • دپارتمان علوم و علوم و فن آوری های شیمیایی
  • دپارتمان زیست شناسی
  • دپارتمان ریاضی
  • دپارتمان فیزیک
  • دپارتمان پزشکی
  • دپارتمان زیست پزشکی و پیشگیری
  • دپارتمان علوم بالینی و پزشکی
  • دپارتمان پزشکی و جراحی تجربی

ویژگی‌های دانشگاه تورورگاتا رم

این دانشگاه یکی از مجهزترین دانشگاه‌های ایتالیا است که دارای ۳۵۰ اتاق سخنرانی، ۲۹ آزمایشگاه کامپیوتر و ۶ کتابخانه تخصصی است. از دیگر ویژگی های این دانشگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • باغ گیاه شناسی
  • موزه باستان شناسی رم
  • دانشگاه گلف گاردن (Garden Golf University)
  • مرکز ورزشی برای حرفه‌ای‌ها و مبتدی‌ها
  • بیمارستان دانشگاهی تورورگاتا
  • اقامتگاه دانشجویی

دانشکده های دانشگاه تورورگاتا رم

دانشگاه تورورگاتا رم دارای تنوع زیاد در زمینه دانشکده‌ها است که به دانشجویان فرصت می‌دهد در زمینه‌های مختلف تحصیل کنند و در تخصص‌های مورد علاقه‌شان تحصیل کنند. برخی از دانشکده‌های برجسته این دانشگاه عبارت است از:

دانشکده علوم انسانی و اجتماعی: این دانشکده برای دانشجویانی که به مطالعه در زمینه‌های علوم اجتماعی، زبان‌ها و ادبیات، تاریخ و فلسفه علاقه‌مندند، فرصت‌های بیشماری را فراهم می‌کند.

دانشکده علوم پایه: این دانشکده برای دانشجویانی که به تخصص‌هایی مانند ریاضیات، فیزیک، شیمی و بیولوژی علاقه‌مندند، برنامه‌های تحصیلی متنوعی ارائه می‌دهد.

دانشکده مهندسی: این دانشکده فرصت‌های تحصیلی در زمینه‌های مهندسی مختلف از جمله مهندسی برق، مکانیک، عمران و نرم‌افزار را به دانشجویان ارائه می‌دهد.

دانشکده علوم پزشکی: این دانشکده فرصت‌های تحصیلی و تحقیقاتی در زمینه‌های پزشکی، داروسازی، بهداشت عمومی و علوم پزشکی بالینی را فراهم می‌کند.

دانشکده هنر: این دانشکده برای دانشجویانی که به مطالعه در زمینه‌های هنری مانند نقاشی، موسیقی، معماری و فیلم‌سازی علاقه‌مندند، برنامه‌های تحصیلی مختلفی ارائه می‌دهد.

این فهرست تنها یک نمونه از دانشکده‌های دانشگاه تورورگاتا رم است و این دانشگاه دارای دانشکده‌های دیگری نیز هست که در زمینه‌های مختلفی فعالیت می‌کنند و فرصت‌های تحصیلی گسترده‌تری را برای دانشجویان ارائه می‌دهند.

مقطع رشته تحصیلی دانشکده
کارشناسی شیمی کاربردی ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
کارشناسی تکنیک‌های شنیداری پزشکی و جراحی
کارشناسی علوم زیستی ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
کارشناسی تکنیک‌های آزمایشگاهی پزشکی پزشکی و جراحی
کارشناسی بیوتکنولوژی ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
کارشناسی مهندسی ساختمان مهندسی
کارشناسی مدیریت و اقتصاد اقتصاد
کارشناسی تکنیک‌های پرفیوژن قلبی و عروقی پزشکی و جراحی
کارشناسی شیمی ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
کارشناسی نوروپسیکوموتریکی کودکان پزشکی و جراحی
کارشناسی ارشد باستان‌شناسی، فیلولوژی، ادبیات و تاریخ دنیای باستان علوم انسانی و فلسفه
کارشناسی ارشد مهندسی اتوماسیون مهندسی
کارشناسی ارشد بیوانفورماتیک ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
کارشناسی ارشد بیوتکنولوژی ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
کارشناسی ارشد مهندسی ساختمان مهندسی
کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی اقتصاد
کارشناسی ارشد شیمی ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی
کارشناسی ارشد شیمی برای مهندسی نانو مهندسی صنایع
کارشناسی ارشد مهندسی عمران مهندسی
کارشناسی ارشد علوم کامپیوتر ریاضیات، فیزیک و علوم طبیعی

مراحل اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا رم

اگر به دنبال اخذ پذیرش در یکی از مقاطع تحصیلی (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) هستید مراحل زیر را دنبال کنید.

۱. پیدا کردن رشته مورد نظر

اولین مرحله جهت اخذ پذیرش از دانشگاه پیدا کردن رشته مورد علاقه بین رشته های ارائه شده توسط دانشگاه است. باید به این نکته توجه کنید که فرآیند اخذ پذیرش و مهلت ارسال مدارک با توجه به نوع رشته یا دوره تحصیلی ممکن است متفاوت باشد.

رشته های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی

در این دانشگاه تنها سه رشته به زبان انگلیسی در مقطع کارشناسی ارائه می‌شود که به شرح زیر است.

  • کارشناسی مدیریت تجارت و اقتصاد
  • علوم مهندسی
  • حکومت جهانی (Global Governance)

در دروه کارشناسی دانشجویان با مطالب علمی کلی و پایه‌ای و همچنین مهارت‌های لازم در یک رشته خاص را آموزش خواهند دید. برای ورود به این دوره در دانشگاه دانش‌آموزان موظف به گذراندن  ۱۳ سال تحصیل در مدرسه و قبولی در آزمون دولتی هستند. دانشجویان بین‌المللی با توجه به نوع مدرک تحصیلی و البته بعد از یکسان سازی سوابق تحصیلی امکان تحصیل در مقطع کارشناسی در این دانشگاه را دارند. برای اتمام این دوره و اخذ مدرک کارشناسی دانشجویان می‌بایست ۱۸۰ ECTS گذارنده باشند و کلیه الزامات درسی از جمله تولید مقاله نهایی یا پروژه نهایی را انجام داده باشند.

رشته های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی ارشد

یکی از مزیت‌های دانشگاه تورورگاتا رم تعداد بالای رشته‌های انگلیسی زبان در مقطع کارشناسی ارشد است که زیر به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

  • تاریخ هنر در رم
  • اخترفیزیک
  • بیوتکنولوژی
  • مدیریت کسب و کار
  • مهندسی شیمی نانو
  • اقتصاد
  • مهندسی محیط زیست
  • اقتصاد اروپا و قانون تجارت آن
  • تاریخ اروپا | Scienze della Storia e del Documento
  • امور مالی و بانکی
  • فناوری اطلاعات و ارتباطات و مهندسی اینترنت
  • مهندسی مکاترونیک
  • فعالیت بدنی و پیشرفت سلامت
  • فیزیک سیستم‌های پیچیده و داده‌های آن
  • فیزیک تعامل بنیادی و تکنیک‌های تجربی

Laurea Magistral  معادل مدرک کارشناسی ارشد  (MSc) در سیستم دانشگاهی اروپایی است که پس از یک دوره دو ساله تحصیلات تکمیلی به‌دست می‌آید. دانشجویان در این دوره با مباحث تخصصی و پیشرفته در مورد یک موضوع خاص آشنا می شوند و بعد از گذراندن ۱۲۰ ECTS و دفاع از پایان نامه می‌ توانند مدرک کارشناسی ارشد خود را دریافت کنند. پس از پایان دوره کارشناسی ارشد امکان ورود به دوره دکترا فراهم می‌شود. دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته (Lauree Magistrali a Ciclo Unico)  نیز توسط دانشگاه‌ها ارائه می‌شوند که پنج یا شش ساله هستند. دوره‌های کارشناسی ارشد پیوسته معمولاً در رشته‌های پزشکی، دامپزشکی، داروسازی، معماری و حقوق برگزار می‌شوند.

۲. بررسی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه تورورگاتا رم

برای دریافت پذیرش از دانشگاه تورورگاتا رم می‌بایست به سایت دانشگاه مراجعه کنید و در بخش الزامات پذیرش (admission requirements) مدارک مورد نیاز بسته به نوع دوره ( کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری) و رشته انتخابی را فراهم کنید. در حالت کلی مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های ایتالیا به شرح زیر است.

مدارک لازم برای پذیرش در مقطع کارشناسی به شرح زیر است:

  • ترجمه ریزنمرات دوره دبیرستان و پیش‌دانشگاهی
  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش‌دانشگاهی
  • انگیزه‌نامه (SOP)
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • مدرک زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در دوره کارشناسی:

  • ترجمه ریزنمرات لیسانس
  • ترجمه مدرک لیسانس
  • انگیزه‌نامه (SOP)
  • توصیه‌نامه
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • مدرک زبان (انگلیسی یا ایتالیایی)

مدارک مورد نیاز برای پذیرش در مقطع دکتری:

  • ترجمه مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس
  • ارائه مقاله در زمینه رشته مورد نظر
  • انگیزه‌نامه (SOP)
  • توصیه‌نامه
  • رزومه تحصیلی (CV)
  • ارائه پروپوزال

۳. اخذ ویزای تحصیلی ایتالیا

بعد از ارسال مدارک تحصیلی و موفقیت در مصاحبه و دریافت پذیرش از طرف دانشگاه تورورگاتا رم می‌بایست جهت دریافت اخذ ویزای تحصیلی از سفارت ایتالیا اقدام کنید.

مراحل اخذ ویزای دانشجویی ایتالیا و مدارک مورد نیاز آن به شرح زیر است.

  • نامه پذیرش از دانشگاه مربوطه در ایتالیا
  • بلیط رفت به ایتالیا
  • اصل تائیدیه تحصیلی دیپلم و پیش دانشگاهی (به زبان فارسی)
  • اصل و ترجمه به زبان ایتالیایی دیپلم و پیش دانشگاهی به همراه ریز نمرات کامل چهارساله با تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه
  • اصل و ترجمه به زبان ایتالیایی مدرک کارشناسی و ریز نمرات چهارساله با تأیید دادگستری و وزارت امور خارجه (فقط برای متقاضیان مقطع کارشناسی ارشد)
  • اصل و ترجمه به زبان ایتالیایی شناسنامه با تایید دادگستری و وزارت امور خارجه
  • پرینت برگه انتخاب رشته در سایت www.universitaly.it

توجه: اگر بخش ارائه شده در سایت www.universitaly.it با سال تحصیلی جاری همخوانی نداشته باشد، دانشجو موظف است اقرارنامه‌ای، به زبان ایتالیایی یا انگلیسی، تنظیم و امضا کرده و در آن نام درست رشته و دانشگاه منتخب را ذکر کند.

  • پنج قطعه عکس پرسنلی جدید

ابعاد عکس‌ها باید ۴×۳/۵ و با زمینه سفید بدون روتوش باشد. نام، شماره گذرنامه و تاریخ تولد پشت همه عکس‌ها باید نوشته شده باشد.

  • اصل و دو فتوکپی از اولین صفحه گذرنامه

توجه داشته باشید که گذرنامه باید حداقل تا تاریخ ۱ می سال ۲۰۲۰ اعتبار داشته باشد. (گذرنامه با دست کم دو برگ سفید روادید)

  • شرح کامل تمامی امتحانات گذرانده در دوره کارشناسی به زبان ایتالیایی یا انگلیسی (فقط برای دوره کارشناسی ارشد)
  • اصل و فتوکپی مدرک زبان

برای رشته‌های انگلیسی زبان داشتن یکی از مدارک زبان انگلیسی سطح B2 زیر الزامی است که حداقل نمره مورد قبول در هریک از آزمون‌های زیر، ذکر شده است:

IELTS: 6    TOEFLE: 78    TOLIMO: 600    FCE: 169

برای رشته‌های ایتالیایی زبان، حداقل سطح B1 مورد تایید وزارت علوم ایتالیا “MIUR” جهت کسب «گواهی زبان ایتالیایی با کیفیت CLIQ» الزامی است:

DANTE ALIGHIERI, CELI, CILS, ROMA TRE

  • هردو فرم ارسال‌شده توسط سفارت تکمیل گردیده و امضا شود.
  • پرینت بلیط یا رزرو بلیط به نام فرد متقاضی؛ برای ترم اول تاریخ رزرو بلیط باید بین ۱۵ تا ۲۰ آگوست باشد.
  • رزرو هتل در شهر دانشگاهی، به نام فرد متقاضی (حداقل برای ده روز اول اقامت)
  • صورت حساب بانکی سه ماه اخیر به زبان انگلیسی، به نام دانشجو یا یکی از والدین (با الحاق ترجمه شناسنامه والد به زبان ایتالیایی یا انگلیسی)
  • ارائه فتوکپی از تمامی مدارک فوق الذکر چه به زبان ایتالیایی چه به زبان فارسی الزامی است

متقاضیان باید مدارک به زبان ایتالیایی را با Check List ایتالیایی و مدارک به زبان انگلیسی را با Check List انگلیسی ارایه دهند.

مهلت ارسال مدارک (ددلاین)

با توجه به اینکه مهلت ارسال مدارک ممکن است بر اساس نوع رشته (Program) و نوع مقطع تحصیلی متفاوت باشد بهتر است برای ارسال مدارک و سوابق تحصیلی خود به تارخ تعیین شده از طرف دانشگاه توجه کنید تا مشکلی در فرآیند بررسی مدارک شما ایجاد نشود. تاخیر در ارسال مدارک ممکن است به رد درخواست شما منجر شود. در حالت کلی مهات ارسال مدارک در دانشگاه تورورگاتا رم برای ترم اول از سپتامبر یا اکتبر شروع می‌شود و تا ژانویه ادامه دارد و برای ترم دوم از فوریه تا می است.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه تورورگاتا

یکی از امتیازات تحصیل در ایتالیا، امکان برخورداری از بورسیه تحصیلی ایتالیا است. با توجه به اینکه دانشگاه تورورگاتا یک دانشگاه دولتی است شما می‌توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی (بورسیه جهان سوم) از این دانشگاه اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع بورسیه تحصیلی می‌توانید به صفحه بورسیه تحصیلی ایتالیا مراجعه کنید.

دانشگاه تورورگاتا رم

مشاهیر دانشگاه تورورگاتا رم

دانشگاه تورورگاتا رم به عنوان یکی از مراکز برجسته آموزش و پژوهش در ایتالیا و جهان، میزبان بسیاری از مشاهیر علمی، ادبی و هنری بوده است. این مشاهیر شامل اساتید، پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان و شخصیت‌های دیگر در زمینه‌های مختلف بوده است. برخی از این مشاهیر عبارتند از:

Sabatino Moscati : ساباتینو موسکاتی باستان‌شناس و زبان‌شناس ایتالیایی بود که به خاطر کارهایش در زمینه تمدن‌های فینیقی و پونیک شناخته می‌شود. در سال ۱۹۵۴ او به عنوان استاد فیلولوژی سامی در دانشگاه رم تعیین شد، جایی که او موسسه مطالعات شرق نزدیک را تأسیس کرد.

Enrico Giovannini : انریکو جیوانینی، اقتصاددان و آماردان ایتالیایی است. او از سال ۲۰۰۲ به عنوان استادی دائمی در آمار اقتصادی در دانشگاه تورورگاتا رم مشغول به کار است. او همچنین عضو «مدرسه اقتصاد سیاسی اروپا» در دانشگاه LUISS، «کمیسیون اقتصادی ملی» دولت فرانسه و «گروه مشاوران مستقل درباره انقلاب داده برای توسعه پایدار» که توسط دبیرکل سازمان ملل متحد تأسیس شده‌است بوده است.

Alessandro Ferrara : الساندرو فرارا (متولد ۱۹۵۳ در تریست) فیلسوف ایتالیایی است که در حال حاضر استاد فلسفه سیاسی در دانشگاه تورورگاتا رم است و سابقه ریاست انجمن ایتالیایی برای فلسفه سیاسی را دارد.

Cesare G. De Michelis : چزاره جی. د میشلیس (متولد ۲۰ آوریل ۱۹۴۴ در رم) دانشمند و استاد ادبیات روسی در دانشگاه تورورگاتا رم، ایتالیا است. وی همچنین مؤلف متونی در مورد سرقت ادبی و شوخی‌پردازی مشهور به «پروتکل‌های مشایخ صهیونیست» است.

Renato Brunetta : رناتو برونتا (متولد ۱۵ مه ۱۹۵۰ در ونیز) اقتصاددان و سیاست‌مدار ایتالیایی است و از ماه مه ۲۰۰۸ به عنوان یکی از وزرای دولت برلوسکونی خدمت می‌کند. او از سال ۲۰۰۸ تا ۱۶ نوامبر ۲۰۱۱ به عنوان وزیر اداره نوآوری خدمت کرده‌است.

René Schoof : رنه اسکوف ریاضیدان اهل هلند است که در حوزه نظریه اعداد جبری، هندسه جبری اعداد، نظریه اعداد محاسباتی و نظریه کدگذاری فعالیت می‌کند.

Nina Marie Tandon : نینا ماری تاندون مهندس زیستی اهل آمریکا است. او مدیرعامل و ‌موسس شرکت EpiBone، اولین شرکت جهانی که استخوان‌ها را برای بازسازی اسکلت پرورش می‌دهد است. او در حال حاضر به عنوان استاد فرعی مهندسی برق در دانشگاه کوپر یونیون خدمت می‌کند و عضوی ارشد در آزمایشگاه سلول‌های بنیادی و مهندسی بافت در دانشگاه کلمبیا است.

Lucio Russo : لوچیو روسو فیزیکدان، ریاضیدان و تاریخدان علوم اهل ایتالیا است. او در ونیز متولد شده و در دانشکده ریاضی دانشگاه تورورگاتا رم تدریس می‌کند. از جمله حوزه‌های اصلی علاقه‌مندی‌اش می‌توان به اندازه‌گیری گیبز مدل آیزینگ، نظریه پرکولیشن و طرح‌های برنولی محدود اشاره کرد. او در این حوزه‌ها نسخه تقریبی از قانون صفرویک کولموگروف را اثبات کرده است.

Alessandro Piperno : الساندرو پیپرنو نویسنده و منتقد ادبی اهل ایتالیا با اصالت یهودی است که پدر یهودی و مادر کاتولیک دارد. او دوره‌ی لیسانس ادبیات فرانسه را در دانشگاه رم فارغ‌التحصیل شده و در حال حاضر در همان دانشگاه تدریس و تحقیق می‌کند. در سال ۲۰۰۰، او مقاله‌ی نقادانه جدیدی درباره مارسل پروست، با عنوان تحریک‌کننده «پروست ضد یهودی (پروست، ضد یهود)» را منتشر کرد.

Mario Perniola : ماریو پرنیولا (متولد ۲۰ مه ۱۹۴۱ در آستی، ایتالیا) فیلسوف، استاد زیبایی‌شناسی و نویسنده اهل ایتالیا است. بسیاری از آثار او به زبان انگلیسی منتشر شده‌ است.

Piero Niro : پیرو نیرو آهنگساز، پیانیست کلاسیک و استاد تخصصی در فلسفه موسیقی و زیبایی‌شناسی اهل ایتالیا است. نیرو در شهر بارانلو در منطقه جنوبی ایتالیای مولیزه متولد شد و در ابتدا پیانو و آهنگسازی را در کنسرواتوار موسیقی در کامپوباسو مطالعه کرد و سپس به آکادمیا سانتا چچیلیا در رم منتقل شد که در آنجا دیپلم پیانو و آهنگسازی را دریافت کرد. او همچنین در دانشگاه تورورگاتا رم مدرک لورا در فلسفه را دریافت کرد و سپس به تحصیلات فوق لیسانس در آکادمیا سانتا چچیلیا در آهنگسازی با کارل هاینز اشتوکهاوزن و فرانکو دوناتونی پرداخت.

این فهرست تنها یک نمونه از مشاهیری است که با دانشگاه تورورگاتا رم ارتباط داشته‌اند. دانشگاه تورورگاتا رم به عنوان یکی از مراکز برجسته آموزش و پژوهش، همواره میزبان شخصیت‌های برجسته و تاثیرگذار در زمینه‌های مختلف بوده است.