کانادا همواره در میان تمامی افراد از محبوبیت و شهرت فراوانی برخوردار است. هر ساله تعداد زیادی از افراد به کانادا می‌روند که بی‌شک تصمیم بسیار درستی است زیرا این کشور از جهات مختلفی برای زندگی، تحصیل در کانادا  یا کار مناسب است حتی دانشجویانی که در کانادا تحصیل می‌کنند، اجازه کار دانشجویی در کانادا را دارند که این خود، کمک بزرگی در جهت تأمین هزینه‌های مربوط به زندگی است. در این میان تعدادی از افراد، کانادا را برای کار انتخاب می‌کنند بنابراین باید پیش از رفتن به این کشور ابتدا با متوسط درآمد مشاغل مختلف آشنا شوند سپس تصمیم‌گیری دقیق‌تری انجام دهند. در ادامه به اطلاعاتی در این باره خواهیم پرداخت.

متوسط درآمد در کانادا

فردی که در این کشور کار می‌کند، معمولاً مبلغی حدود ۱۶۹۰۰۰ دلار کانادا در سال دریافت می‌کند. در حقیقت درآمد در کانادا از ۲۲۸۰۰ دلار کانادا (حداقل درآمد) تا ۷۴۷۰۰۰ دلار کانادا (حداکثر درآمد) متغیر است که بی‌شک این هزینه برای مشاغل مختلف، متفاوت است. نکته‌ای دیگر که باید به آن توجه شود، این است که فاکتورهای مختلفی بر میزان درآمد فرد مؤثر است. برای مثال شهر محل کار، خود عامل بسیار تعیین کننده‌ای است. فاکتورهای دیگری نیز مانند تجربه کاری فرد و نوع کاری که در آن مشغول به فعالیت است از جمله موضوعاتی هستند که تا حدود زیادی بر درآمد فرد تأثیر می‌گذارند. برای روشن‌تر شدن موضوع بهتر است به توضیحات بیشتری در این باره بپردازیم.

تجربه فرد

می‌توان سطح تجربه فرد را مهم‌ترین فاکتور تأثیرگذار بر میزان درآمد در نظر گرفت. طبیعتاً با افزایش سال‌های کاری یک فرد، درآمد او نیز افزایش پیدا می‌کند. در حقیقت افرادی که دارای سابقه کاری ۲ تا ۵ سال هستند، %۳۲ بیشتر از کسانی که سابقه کار ندارند (و یا سابقه کاری کم‌تری دارند)، افراد دارای سابقه کاری ۵ تا ۱۰ سال حدود ۳۶% بیشتر از گروه قبلی و کارمندان دارای سابقه کاری ۱۰ تا ۱۵ سال، ۲۱% بیشتر از گروه پیش حقوق دریافت می کنند.

جنسیت کارمندان

جالب است بدانید که درآمد افراد به جنسیت آنها وابسته است و کارمندان آقا در کانادا حدود ۵% بیشتر حقوق دریافت می‌کنند.

درآمد در کانادا در شهرهای مختلف

یکی دیگر از فاکتورهای مهم تأثیرگذار بر میزان درآمد افراد، ایالتی است که در آن کار می‌کنند. در ادامه به متوسط هزینه سالیانه (بر حسب دلار کانادا) در ایالت‌های کانادا می‌پردازیم:

ایالت موردنظر متوسط درآمد سالیانه (دلار کانادا)
آلبرتا 181000
بریتیش کلمبیا 185000
مانیتوبا 174000
نیوبرانزویک 155000
نیوفاندلند-لابرادور 152000
قلمروهای شمال‌غرب 169000
کبک 186000
ساسکاچوان 163000
نوا اسکوشیا 159000
انتاریو 189000
یوکان 150000
جزیره پرنس ادوارد 146000
نوناووت 176000

درآمد در کانادا برای مشاغل مختلف

نوع کاری که فرد در آن مشغول به فعالیت است نیز تأثیر بسزایی بر میزان درآمد فرد دارد. ممکن است برخی از  افراد در کمپانی‌های خصوصی مشغول به فعالیت شوند و برخی دیگر در مشاغل مربوط به دولت که همین موضوع بر میزان درآمد آنها تأثیر می‌گذارد. افرادی که برای بخش‌های دولتی فعالیت می‌کنند، درآمدی حدود ۴% بیش از کارمندان بخش‌های خصوصی دریافت می‌کنند. نکته‌ای دیگر که در این بخش باید به آن توجه شود، این است که عنوان شغلی فرد نیز تا حدود زیادی مؤثر خواهد بود. بنابراین در ادامه به متوسط درآمد برای برخی مشاغل محبوب در کانادا می‌پردازیم:

حسابدار

یکی از مشاغل پرطرفدار در کانادا، حسابداری است. یک حسابدار در این کشور به طور متوسط مبلغی حدود ۱۱۰۰۰۰ دلار کانادا در سال دریافت می‌کنند. حداقل حقوق حسابداران در کانادا برابر ۵۳۰۰۰ دلار کانادا (در سال) و بیشترین حقوق آنها برابر ۱۷۳۰۰۰ دلار کانادا (در سال) است.

دستیار حسابداری

افرادی که به عنوان دستیار حسابدار در کانادا مشغول به فعالیت می‌شوند به طور متوسط مبلغی به میزان ۱۱۱۰۰۰ دلار کانادا دریافت می‌کنند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد برای این شغل به ترتیب برابر ۵۰۸۰۰ و ۱۷۶۰۰۰ دلار کانادا در سال است.

مدیریت حسابداری

فردی که به عنوان مدیر حسابداری در کانادا مشغول به فعالیت می‌شود، به طور متوسط درآمدی به میزان ۲۱۸۰۰۰ دلار کانادا در سال دریافت می‌کند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد مدیران حسابداری در کانادا به ترتیب برابر ۱۱۱۰۰۰ و ۳۳۵۰۰۰ دلار کانادا در سال است.

ارزیاب مالی

فردی که به عنوان ارزیاب مالی در کانادا فعالیت می‌کند، به طور متوسط مبلغی برابر ۱۸۲۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۵۲۰۰ دلار کانادا در ماه) دریافت می‌کند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد این شغل به ترتیب برابر ۹۸۳۰۰ و ۲۷۵۰۰۰ دلار کانادا است.

دبیر مقطع ابتدایی

به طور متوسط درآمد سالیانه دبیران مقطع ابتدایی در کانادا برابر ۱۱۶۰۰۰ دلار کانادا (۹۶۸۰ دلار کانادا در ماه) است. همچنین حداقل و حداکثر درآمد این دبیران به ترتیب برابر ۵۹۳۰۰ و ۱۷۹۰۰۰ دلار کانادا است.

دبیر مقطع متوسطه

دبیران مقطع متوسطه دارای درآمد متوسط ۱۳۴۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۱۲۰۰ دلار کانادا در ماه) هستند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد آنها به ترتیب برابر ۶۸۵۰۰ و ۲۰۷۰۰۰ دلار کانادا است.

صندوقدار

متوسط درآمد سالیانه صندوقداران در کانادا برابر ۹۱۹۰۰ دلار کانادا (۷۶۵۰ دلار کانادا در ماه) است. حداقل و حداکثر درآمد صندوقداران نیز به ترتیب برابر ۴۵۰۰۰ و ۱۴۳۰۰۰ دلار کانادا است.

مدیر فروش

مدیران فروش در کانادا به طور متوسط دارای درآمدی به میزان ۲۵۳۰۰۰ دلار کانادا در سال (۲۱۰۰۰ دلار کانادا در ماه) هستند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد آنها به ترتیب برابر ۱۲۱۰۰۰ و ۳۹۶۰۰۰ دلار کانادا است.

داروساز

متوسط درآمد سالیانه داروسازان در کانادا برابر ۱۸۶۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۵۵۰۰ دلار کانادا در ماه) است. همچنین حداقل و حداکثر درآمد داروسازان به ترتیب برابر ۸۹۳۰۰ و ۲۹۲۰۰۰ دلار کانادا است.

روزنامه‌نگار

فردی که به عنوان روزنامه‌نگار در کانادا مشغول به کار می‌شود، می‌تواند درآمدی به میزان ۱۶۶۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۳۸۰۰ دلار کانادا در ماه) انتظار داشته باشد. خوب است بدانید که مبلغ مذکور، درآمد متوسط روزنامه‌نگاران در کانادا را نشان می‌دهد. حداقل و حداکثر درآمد آنها نیز به ترتیب برابر ۷۹۶۰۰ و ۲۶۰۰۰۰ دلار کانادا است.

وکیل

متوسط درآمد وکلا در کانادا برابر ۲۵۲۰۰۰ دلار کانادا در سال (۲۱۰۰۰ دلار کانادا در ماه) است. همچنین حداقل و حداکثر این درآمد به ترتیب برابر ۱۱۶۰۰۰ و ۴۰۱۰۰۰ دلار کانادا است.

افسر پلیس

افسران پلیس در کانادا به طور متوسط مبلغی حدود ۹۱۹۰۰ دلار کانادا در سال (۷۶۵۰ دلار کانادا در ماه) دریافت می‌کنند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد آنها به ترتیب برابر ۴۵۰۰۰ و ۱۴۳۰۰۰ دلار کانادا است.

مهندس شبکه

افرادی که این شغل را انتخاب کرده‌اند، می‌توانند درآمدی به میزان ۱۳۹۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۱۶۰۰ دلار کانادا در ماه) انتظار داشته باشند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد مهندسان شبکه به ترتیب برابر ۶۸۲۰۰ و ۲۱۷۰۰۰ دلار کانادا است.

مدیر منابع انسانی

متوسط درآمد سالیانه برای مدیران منابع انسانی به طور متوسط برابر ۲۲۸۰۰۰ دلار کانادا در سال است. حداقل و حداکثر درآمد این شغل نیز به ترتیب برابر ۱۲۱۰۰۰ و ۳۴۷۰۰۰ دلار کانادا است.

دندانپزشک

همانطور که می‌دانید دندانپزشکی از جمله مشاغل پرطرفدار در تمامی کشورهای جهان است. متوسط درآمد دندانپزشکان در کانادا برابر ۳۸۴۰۰۰ دلار کانادا در سال (۳۲۰۰۰ دلار کانادا در ماه) بوده و حداقل و حداکثر این درآمد به ترتیب برابر ۲۰۰۰۰۰ و ۵۸۷۰۰۰ دلار کاناد است.

پرستار

فردی که به عنوان پرستار در کانادا کار می‌کند، می‌تواند (به طور متوسط) درآمدی به میزان ۱۳۵۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۱۲۰۰ دلار کانادا در ماه) انتظار داشته باشد. همچنین حداقل و حداکثر درآمد پرستاران در کانادا به ترتیب برابر ۷۱۵۰۰ و ۲۰۵۰۰۰ دلار کانادا است.

سرآشپز

آشپزی نیز یکی دیگر از مشاغل پرطرفدار در کانادا است. متوسط درآمد سالیانه سرآشپزان در کانادا برابر ۱۳۲۰۰۰ دلار کانادا است. همچنین حداقل درآمد و حداکثر درآمد آنها به ترتیب برابر ۶۴۹۰۰ و ۲۰۷۰۰۰ دلار کانادا است.

عکاس

متوسط درآمد سالیانه عکاسان در کانادا برابر ۱۱۱۰۰۰ دلار کانادا است. همچنین حداقل و حداکثر این درآمد به ترتیب برابر ۵۶۶۰۰ و ۱۷۱۰۰۰ دلار کانادا است.

مدیر پروژه

متوسط درآمد، حداقل درآمد و حداکثر درآمد مدیران پروژه در کانادا به ترتیب برابر ۱۹۴۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۶۱۰۰ دلار کانادا در ماه)، ۱۰۵۰۰۰ و ۲۹۲۰۰۰ دلار کانادا است.

مهندس

با وجود اینکه درآمد مهندسان مختلف (رشته‌های مختلف) با هم متفاوت است اما به طورکلی متوسط درآمد آنها در سال برابر ۱۴۶۰۰۰ دلار کانادا بوده و حداقل و حداکثر درآمد آنها نیز به ترتیب برابر ۶۷۳۰۰ و ۲۳۳۰۰۰ دلار کانادا است.

معلم مهدکودک

معلمان مهدکودک در کانادا به طور متوسط مبلغی به میزان ۱۲۳۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۰۲۰۰ دلار کانادا در ماه) دریافت می‌کنند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد برای آنها به ترتیب برابر ۵۹۰۰۰ و ۱۹۳۰۰۰ دلار کانادا است.

مترجم

مترجمان در کانادا مبلغی به میزان ۱۳۹۰۰۰ دلار کانادا در سال (۱۱۶۰۰ دلار کانادا در ماه) دریافت می‌کند. همچنین حداقل و حداکثر درآمد برای این افراد به ترتیب برابر ۶۹۷۰۰ و ۲۱۶۰۰۰ دلار کانادا است.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع: