افرادی که تمایل به زندگی در بولونیا دارند یا قصد تحصیل در ایتالیا را دارند بهتر است با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند. شهر بولونیا ایتالیا در حقیقت یکی از بهترین شهرهای این کشور بوده که به دلایل متعددی مانند زیبایی، غذاهای خوشمزه، پاساژ و مراکز خرید متعدد، دارار بودن یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا و اماکن دیدنی فراوان شهرت دارد. شهر بولونیا همچنین دارای جمعیتی رو به افزایش بوده و حدود ۳۷ درصد نسبت به سال پیش (۲۰۱۹) رشد جمعیت داشته است. این شهر در سال ۲۰۲۰ دارای جمعیتی حدود ۸۰۶۰۰۰ نفر است. در ادامه به اطلاعاتی نظیر شرایط زندگی در شهر بولونیا ایتالیا و هزینه زندگی در شهر بولونیا ایتالیا خواهیم پرداخت.

شرایط زندگی در شهر بولونیا ایتالیا

همانطور که پیش‌تر ذکر کردیم، بولونیا شهری بسیار عالی برای زندگی است و کیفیت زندگی در آن بسیار بالا است. شهر بولونیا با مساحتی حدود ۱۴۰.۹ کیلومتر مربع، خیلی بزرگ نبوده و افرادی که در آن زندگی می‌کنند به راحتی می‌توانند به نقاط مختلف این شهر رفت و آمد داشته باشند. آشنایی با موضوعاتی مانند کیفیت زندگی در شهر بولونیا ایتالیا و شرایط آب و هوایی در شهر بولونیا ایتالیا به افرادی که می‌خواهند این شهر را برای زندگی انتخاب کنند کمک شایانی می‌کند.

کیفیت زندگی در شهر بولونیا ایتالیا

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، کیفیت زندگی در شهر بولونیا ایتالیا بسیار بالا است. برای مثال شاخص امنیت شهر، متوسط و حدود ۵۵.۱۹ درصد، شاخص هزینه زندگی در شهر بولونیا ایتالیا، متوسط و حدود ۶۷.۶۴ درصد و شاخص آلودگی هوا در این شهر نیز متوسط و حدود ۵۵.۷۳ درصد است که نکته‌ای که افراد پیش از آمدن به این شهر باید در نظر بگیرند این است که شاخص قدرت خرید مردم، پایین و حدود ۶۰ درصد است.

شرایط آب و هوایی در شهر بولونیا ایتالیا

آشنایی با شرایط آب و هوایی شهری که می‌خواهید در آن زندگی کنید موضوع بسیار مهمی است. به طور کلی آب و هوای شهر بولونیا در میان شهرهای گرم و معتدل واقع شده است که احتمال بارش باران در آن نیز زیاد است. در حقیقت تابستان‌های شهر بولونیا ایتالیا گرم بوده و آسمان در این فصل تقریباً صاف و بدون ابر است. زمستان‌ها نیز بسیار سرد بوده و دارای آسمان نیمه‌ابری است. دمای هوا در این شهر نیز در طول سال از ۰ درجه سانتی‌گراد تا ۳۱ درجه سانتی‌گراد بوده و دمای کم‌تر از ۴- درجه سانتی‌گراد و یا بیشتر از ۳۵ درجه سانتی‌گراد بسیار نادر است. بر اساس آنچه گردشگران گزارش کرده‌‌اند، بهترین زمان برای بازدید از این شهر (برای انجام فعالیت‌های مربوط به هوای گرم) اواخر ژوئن تا اواخر آگوست است. فصل گرم سال نیز در شهر بولونیا ایتالیا از  ژوئن تا ۱۱ سپتامبر و فصل سرد سال از ۱۸ نوامبر تا ۲۸ فوریه می‌باشد.

هزینه زندگی در شهر بولونیا ایتالیا

هزینه زندگی در شهر بولونیا ایتالیا

در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی در بولونیا باید موارد متعددی نظیر هزینه‌های مربوط به مواد غذایی و رستوران، هزینه حمل و نقل، هزینه مسکن و قبوض و اینترنت و… را در نظر گرفت اما به طور کلی هزینه زندگی در این شهر برای یک نفر (صرف نظر از اجاره‌بها) حدود ۷۵۴.۲۱ یورو در ماه است. در ادامه به اطلاعاتی درباره این هزینه‌ها می‌پردازیم.

هزینه موادغذایی و رستوران

هزینه‌‌های مربوط به موادغذایی و رستوران در شهر بولونیا ایتالیا نیز از جمله هزینه‌هایی است که بسیار مهم بوده و همچنین بسته به سبک زندگی فرد مورد نظر متفاوت است. برای مثال هزینه غذا در یک رستوران ارزان حدود ۱۵ یورو و در یک رستوران با هزینه متوسط حدود ۵۰ یورو (برای دو نفر) است. هزینه برخی مواد غذایی پر مصرف نظیر شیر (۱ لیتر)، ۱ عدد نان سفید (۵۰۰ گرم)، ۱ کیلوگرم برنج سفید، ۱۲ عدد تخم‌مرغ و ۱ کیلوگرم پنیر محلی به ترتیب حدود ۱.۱۶ یورو، ۱.۹۶ یورو، ۱.۷۵ یورو، ۱۶/۳ یورو و ۱۶.۱۱ یورو است. همچنین هزینه میوه‌هایی نظیر سیب، موز و پرتقال، ۱ تا ۲ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم است. گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز حدود ۱ تا ۲ یورو به ازای هر ۱ کیلوگرم هستند.

هزینه حمل و نقل

سیستم حمل و نقل در شهر بولونیا ایتالیا بسیار با کیفیت بوده و هزینه نسبتاً معقولی دارد. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) و بلیط یک‌ماهه به ترتیب حدود ۱.۵۰ یورو و ۳۶ یورو است. افرادی هم که با تاکسی حمل و نقل می‌کنند باید بدانند که هزینه کرایه تاکسی برابر ۱.۲۷ یورو (به ازای ۱ کیلومتر) و ورودیه تاکسی نیز حدود ۴ یورو است. همچنین کسانی که با وسیه نقلیه شخصی حمل و نقل می‌کنند باید هزینه‌ای حدود ۲.۵۷ یورو به ازای هر لیتر بنزین در نظر بگیرند.

هزینه مسکن و قبوض و اینترنت

در میان هزینه‌های مربوط به زندگی، هزینه مسکن را می‌توان به عنوان یکی از مهم‌ترین هزینه‌ها در نظر گرفت. هزینه‌های مربوط به مسکن و قبوض نیز بسته به سایز آپارتمان متفاوت است که البته در احتساب هزینه‌های مربوط به مسکن، محله موردنظر نیز بسیار مهم است. برای مثال هزینه مربوط به اجاره یک اپارتمان ۱ خوابه در مرکز شهر حدود ۶۹۳ یورو در ماه است در حالیکه این هزینه برای یک آپارتمان ۱ خوابه خارج از مرکز شهر حدود ۵۲۲ یورو در ماه است. همچنین اجاره‌بها در یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۱۲۹۱.۳۰ یورو و ۹۱۴.۵۸ یورو در ماه است. همچنین افرادی که قصد خرید آپارتمانی در این شهر را دارند باید بدانند که هزینه مربوطه برای آپارتمان در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب حدود ۳۴۹۰.۸۳ یورو و ۲۲۲۰ یورو به ازای هر ۱ متر مربع است.

منابع:

https://www.numbeo.com/cost-of-living/in/Bologna

https://weatherspark.com/y/69251/Average-Weather-in-Bologna-Italy-Year-Round