اگر بخواهیم برترین شهرهای فرانسه را نام ببریم باید به نانت (Nantes) نیز اشاره کنیم. نانت که دارای جمعیتی حدود ۶۷۸۰۰۰ نفر است به عنوان پایتختِ منطقه پی دو لا لوآر (Pays de la Loire) شناخته می‌شود. نانت همچنین شهری بزرگ بوده که نسبت به شهرهای دیگر اروپایی از امنیت بالایی برخوردار است. تولوز همچنین یکی از شهرهای فرانسوی است که در طی قرون ۲۰ و ۲۱ تغییرات زیادی کرده است. افرادی که می‌خواهند به این شهر سفر کرده و یا در آن زندگی کنند یا حتی قصد تحصیل در فرانسه را دارند باید با اطلاعاتی درباره این شهر آشنا شوند. در ادامه به مزایای زندگی در نانت فرانسه، شرایط زندگی در نانت فرانسه و هزینه زندگی در نانت فرانسه خواهیم پرداخت.

مزایای زندگی در نانت فرانسه

افرادی که فصد زندگی در نات فرانسه را دارند باید با مزایایی درباره این شهر آشنا شوند. برای مثال نانت، شهری بسیار تمیز و سبز است که دارای بیش از ۱۰۰۰۰۰ درخت، صدها پارک و حدود ۳ هکتار زمین برای کاشت گل است که در نتیجه باعث می‌شود این شهر به محیطی تمیز و پر اکسیژن تبدیل شود. یکی دیگر از مزایای زندگی در نانت فرانسه، ارزان بودن نسبی این شهر است. با وجود اینکه نانت بسیار مشهور است اما نسبت به شهرهای بزرگی نظیر پاریس، لیون و یا بوردو ارزان‌تر است. نانت همچنین محلی خاص برای هنر بوده که افرادی که به این شهر می‌روند می‌توانند از تعداد زیادی مکان هنری دیدن کنند.

شرایط زندگی در نانت فرانسه

پیش از انتخاب شهر نانت باید شرایط زندگی در این شهر آشنا شد. نانت فرانسه در حقیقت شهری تاریخی و هنری است که اصطلاحاً با نام پایتخت سبز اروپایی شناخته می‌شود. این شهر که در بخش غربی فرانسه واقع شده است هر ساله تعداد زیادی از افراد در سراسر جهان را به خود جذب می‌کند. افرادی که نانت فرانسه را برای زندگی انتخاب کرده‌اند خوب است بدانند که این شهر به جهت داشتن دانشگاه‌های باکیفیت، دانشجویان بین‌المللی فراوانی را به خود جذب می‌کند.

افرادی که درباره کیفیت زندگی در نانت فرانسه کنجکاو هستند باید بدانند که کیفیت زندگی در این شهر به طور کلی بسیار بالا است. همچنین شاخص توان خرید مردم، متوسط و حدود ۸۰ درصد، شاخص امنیت، متوسط و حدود ۴۹ درصد، شاخص هزینه زندگی، پایین و حدود ۶۴ درصد و در نهایت شاخص آلودگی هوا، پایین و حدود ۲۹ درصد است.

شرایط آب و هوایی نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که افراد باید پیش از آمدن به نانت در نظر بگیرند. نانت برای مثال به طور کلی دارای تابستان‌های معتدل و زمستان‌های بسیار سرد است. در زمستان‌های نانت همچنین احتمال باد و ابر بسیار زیاد بوده و دمای هوا در این شهر درطول سال از حدود ۲ درجه سانتی‌گراد تا حدود ۲۵ درجه سانتی‌گراد متغیر است. فصل گرمِ نانت از ۱۱ ماه ژوئن آغاز شده و تا ۱۵ سپتامبر با حداکثر دمای روزانه ۲۱ درجه سانتی‌گراد ادامه می‌یابد. گرم‌ترین روز سال نیز ۲ آگوست با حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتی‌گراد و حداقل دمای ۱۴ درجه سانتی‌گراد است. فصل سرد این شهر نیز از ۱۷ نوامبر آغاز شده و تا ۷ مارس با حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد ادامه می‌یابد. سردترین روز سال نیز در این شهر ۷ فوریه با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است.

هزینه زندگی در نانت فرانسه

هزینه زندگی در نانت فرانسه

همانطور که می‌دانید آشنایی با هزینه زندگی در یک شهر و یا کشور خاص بسیار حائز اهمیت است و تا حدود زیادی نیز بر تصمیم‌گیری افراد در انتخاب شهری برای زندگی تأثیر می‌گذارد. به طور کلی هزینه زندگی در نانت برای فردی تنها (صرف نظر از اجاره ماهیانه) حدود ۷۳۶ یورو است. در ادامه به اطلاعات بیشتری درباره هزینه زندگی در نانت فرانسه می‌پردازیم.

هزینه اغذیه و رستوران

هزینه غذا و رستوران در نانت با توجه به اینکه فرد چه ماده غذایی و یا چه رستورانی را انتخاب می‌کند متفاوت است. در این بخش به هزینه مربوط به برخی اغذیه پرمصرف و هزینه غذا در رستورانی ارزان می‌پردازیم. برای مثال هزینه غذا در رستوانی ارزان در نانت حدود ۱۲ یورو و در رستورانی با هزینه متوسط (برای دو نفر) حددود ۴۰ یورو است. هزینه شیر (۱ لیتر) برابر ۰.۸۵ یورو، هزینه ۱ عدد نان سفید (۵۰۰ گرم) برابر ۱.۵۰ یورو، هزینه برنج سفید (۱ کیلوگرم) برابر ۱.۵۰ یورو، هزینه ۱۲ عدد تخم مرغ برابر ۲.۹۷ یورو، هزینه پنیر محلی (۱ کیلوگرم) برابر ۸ یورو، هزینه فیله مرغ و گوشت گاو (هرکدام ۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۸.۵۰ یورو و ۱۳.۵۰ یورو است. هزینه مربوط به میوه‌هایی نظیر سیب، موز و پرتقال (هر کدام ۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۲.۳۵ یورو، ۲ یورو، ۲.۲۵ یورو است. هزنیه مربوط به گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز (هر کدام ۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۳.۲۰ یورو، ۱.۶۰ یورو و ۲ یورو است.

هزینه حمل و نقل

نانت فرانسه دارای سیستم حمل و نقل نسبتاً بالایی دارد. آشنایی با هزینه‌های مربوطه بسیار مؤثر خواهد بود. برای مثال هزینه بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) برابر ۷۰/۱ یورو و بلیط یک‌ماهه برابر ۶۰ یورو است. افرادی که می‌خواهند که از تاکسی برای حمل و نقل‌های خود استفاده کنند نیز باید با هزینه‌های مربوطه نیز آشنا شوند. برای مثال ورودیه تاکسی برابر ۴ یورو و کرایه تاکسی به ازای هر ۱ کیلومتر برابر ۲۲/۱ یورو است. آشنایی با هزینه بنزین نیز برای کسانی که از وسیله حمل و نقل شخصی استفاده می‌کنند بسیار مهم است. هزینه بنزین در نانت فرانسه برابر ۴۶/۱ یورو به ازای هر ۱ لیتر است.

هزینه مسکن

همانطور که می‌دانید هزینه مربوط به مسکن به محل و سایز آپارتمان مربوط است. اجاره‌بها برای افرادی که آپارتما‌ن‌های واقع در مرکز شهر را انتخاب می‌کنند به مراتب بالاتر از این هزینه برای افرادی است که در آپارتمان‌های خارج از مرکز شهر زندگی می‌کنند. برای مثال اجاره‌بها در نانت برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۵۱۴.۵۰ یورو و ۴۰۵.۵۶ یورو است. این هزینه برای یک آپارتمان ۳ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر نیز به ترتیب برابر ۱۱۰۰ یورو و ۸۲۳.۳۳ یورو است. همچنین افرادی که تمایل به خرید آپارتمان در نانت فرانسه را دارند باید بدانند که هزینه مسکنی در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۳۹۶۰ یورو و ۲۶۲۲.۶۷ یورو به ازای هر متر است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض نیز تا حدود زیادی به سایز آپارتمان فرد بستگی دارد. برای مثال هزینه قبوض (آب، برق، سیستم گرمایشی و سرمایشی) برای یک آپارتمان ۸۵ متری برابر ۱۵۵.۶۷ یورو در ماه است. هزینه اینترنت (۶۰Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) حدود ۲۷ یورو است.

اگر پرسشی درباره راه های مهاجرت تحصیلی به فرانسه و شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه دارید، می‌توانید آن را به‌صورت کامنت مطرح کنید.

منابع: