تولوز در پیرنه میانه (Midi-Pyrénées) فرانسه و در جنوب فرانسه واقع شده است. این شهر همچنین به عنوان یکی از بهترین شهرهای فرانسه شناخته می‌شود. تولوز نیز دارای هنر، تاریخ و فرهنگ غنی بوده و به عنوان چهارمین شهر بزرگ فرانسه در نظر گرفته می‌شود تولوز همچنین شهری قدیمی با قدمتی ۲۰۰۰ ساله بوده و یکی از دلایل شهرت آن، معماری بی‌نظیرش که افراد می‌توانند با گردش در شهر از آن لذت ببرند. درست است که این شهر نسبت به پاریس از شهرت کم‌تری برخوردار است اما می‌توان آن را به عنوان مقصدی بسیار مناسب برای گردشگری به شمار آورد. همانطور که می‌دانید افرادی که شهر تولوز را برای زندگی و یا سفر انتخاب کرده‌اند یا قصد تحصیل در فرانسه را دارند باید با اطلاعاتی درباره زندگی در شهر تولوز فرانسه آشنا شوند. در ادامه به اطلاعاتی درباره شرایط زندگی در شهر تولوز فرانسه، شرایط آب و هوای در تولوز فرانسه، جاذبه های گردشگری در تولوز فرانسه و هزینه زندگی در تولوز فرانسه می‌پردازیم.

شرایط زندگی در تولوز فرانسه

همانطور که می‌دانید تولوز، شهری است که در جنوب غربی فرانسه واقع شده و دارای جمعیتی حدود ۱ میلیون است. زبان افرادی که در تولوز زندگی می‌کنند فرانسوی بوده و افرادی که می‌خواهند به این شهر بروند بهتر است زبان فرانسوی را نیز یاد بگیرند زیرا برای برقراری ارتباط با افرادِ تولوز مورد نیاز است. همچنین مذهب بیشتر افراد در تولوز نیز مسیحی (کاتولیک رومی) است. افراد مختلف با زندگی در این شهر می‌توانند از اماکن بسیار زیبایی نظیر کلیسا‌ی جامع و قصرهای سلطنتی با شکوه دیدن کرده که البته این موضوع هیچ ربطی به مذهبی بودن و یا نبودن فرد ندارد زیرا این اماکن از نظر زیبایی و عظمتی که دارند بسیار دیدنی هستند.

افرادی که می‌خواهند درباره کیفیت زندگی در تولوز، مطلع شوند باید بدانند که کیفیت زندگی در تولوز فرانسه به طور کلی بسیار بالا است. همچنین شاخص توان خرید مردم در این شهر، متوسط و حدود ۹۴ درصد، شاخص امنیت، متوسط و حدود ۵۴ درصد، شاخص هزینه زندگی، متوسط و حدود ۶۸ درصد و شاخص آلودگی هوا نیز متوسط و حدود ۴۵ درصد است.

جاذبه های گردشگری تولوز فرانسه

جاذبه های گردشگری تولوز فرانسه

همانطور که پیش‌تر ذکر شد، تولوز شهری بسیار زیبا بوده و به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مشهور نیز شناخته می‌شود. این شهر دارای اماکن بسیار دیدنی بوده که گردشگران و یا کسانی که در این شهر زندگی می‌کنند می‌توانند با بازدید از آنها به تاریخ، هنر و فرهنگ موجود در این شهر پی ببرند. در این بخش به برخی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری در تولوز فرانسه می‌پردازیم.

باسیلیکای سنت سرنین

باسیلیکای سنت سرنین و یا همان Basilique Saint-Sernin یکی از باشکوه‌ترین کلیساهایی است که در فرانسه وجود دارد. این کلیسا را می‌توان نمونه‌ای از هنر و تاریخ در نظر گرفت. باسیلیکای سنت سرنین در حقیقت در قرن ۱۱ تا ۱۳ ساخته شد و امروزه به عنوان میراث جهانی یونسکو شناخته می‌شود.

کاپیتول دو تولوز

کاپیتول دو تولوز و یا همان Capitole de Toulouse یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری تولوز بوده و در حقیقت میدانی در مرکز شهر است. افرادی که در تولوز زندگی کرده و یا به این شهر سفر کرده‌اند خوب می‌دانند که کاپیتول دو تولوز، محلی است که افراد می‌توانند در آن احساس راحتی کنند. اماکن مختلفی مانند فروشگاه، کافه، رستوران، سالن اپرا و… در اطراف این میدان وجود دارند که افراد می‌توانند با بازدید از آنها اوقات خوشی را پشت سر بگذارند.

موزه آگوستین

موزه آگوستین (Musée des Augustins) که موزه هنرهای زیبا است یکی از بهترین اماکن برای هنردوستان است. این موزه تمام آنچه را که باید داشته باشد (نظیر مجسمه، نقاشی و ….) را دارد. افرادی که به این موزه مراجعه می‌کنند می‌توانند سبک‌های مختلفی از هنر نظیر هنر رومی، گوتیک، هنر مربوط به دوره رنسانس و حتی هنرِ مدرنِ قرن ۲۰ را مشاهده کنند.

تئاتر دو کاپیتول

تئاتر دو کاپیتول و یا همان Theatre du Capitole یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری شهر تولوز است. تئاتر دو کاپیتول در حقیقت برگزارکننده تعداد زیادی مراسم باله و اپرا است که همین موضوع توجه بسیاری از هنردوستان را به خود جذب کرده است. البته خوب است بدانید که این مکانِ دوست‌داشتنی زیاد بزرگ نیست ولی بسیار باشکوه بوده و دارای صندلی‌های راحتی است.

پون نف

پون نف (Pont Neuf) قدیمی‌ترین پل شهر تولوز بوده و یکی دیگر از جاذبه‌های گردشگری این شهر است. این پل در طول رود گارون که حدود ۳۷۵ مایل است، کشیده شده و شهرهای متعددی را به هم پیوند می‌زند. افرادی که تمایل به زندگی در تولوز و یا سفر به این شهر دارند بهتر است بازدید از این پل زیبا را برنامه‌های خود قرار دهند.

موزه سنت ریموند

موزه سنت ریموند (Musée Saint Raymond) که در سال ۱۸۹۱ تأسیس شده است مکانی بسیار مناسب برای افرادی است که به هنر رومی، علاقه دارند. در حقیقت موزه سنت ریموند در تولوز را می‌توان به عنوان یکی از مشهورترین جاذبه‌های گردشگری این شهر به حساب آورد که بازدید از آن برای هنر دوستان بسیار لذت‌بخش است.

شرایط آب و هوایی در تولوز فرانسه

شرایط آب و هوایی در تولوز فرانسه

آشنایی با شرایط و ویژگی‌های آب و هوایی در شهر تولوز یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که افراد پیش از انتخاب این شهر برای زندگی باید در نظر بگیرند. برای مثال تابستان‌های تولوز، گرم و زمستان‌های این شهر بسیار سرد و نیمه‌ابری است. همچنین دمای هوا در طول سال از ۲ درجه سانتی‌گراد تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد متغیر بوده و افت دما تا ۳- درجه و یا افزایش دما تا ۳۳ درجه سانتی‌گراد در این شهر، بسیار نادر است. بر اساس نظرات گردشگران، بهترین زمان برای بازدید از تولوز (برای فعالیت‌های مربوط به هوای گرم) اوایل ماه جولای و اواخر ماه سپتامبر است. هوای گرم در تولوز به مدت حدود ۳ ماه (از ۱۲ ژوئن تا ۱۵ سپتامبر) با حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتی‌گراد به طول می‌انجامد. گرم‌ترین روز سال در تولوز نیز ۳ آگوست با حداکثر دمای ۲۸ درجه سانت گراد و حداقل دمای ۱۷ درجه سانتی‌گراد است. هوای سرد نیز در تولوز از ۱۶ نوامبر تا ۶ مارس با دمایی حدود ۱۲ درجه سانتی‌گراد ادامه می‌یابد. همچنین سردترین روز سال در این شهر، ۱۵ ژانویه با حداقل دمای ۲ درجه سانتی‌گراد و حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد است. برای اطلاعات بیشتر درباره متوسط درجه هوا در ماه‌های مختلف سال بهتر است نگاهی به جدول زیر بیاندازید.

ماه درجه هوا (C°) ماه درجه هوا (C°) ماه درجه هوا (C°)
ژانویه 5/9 می 21 سپتامبر 6/24
فوریه 1/11 ژوئن 2/25 اکتبر 5/19
مارس 5/14 جولای 28 نوامبر 3/13
آوریل 17 آگوست 9/27 دسامبر 9/9

هزینه زندگی در تولوز فرانسه

هزینه زندگی در تولوز فرانسه

وقتی فردی تصمیم به زندگی در یک شهر و یا کشور خاص می‌گیرد بهتر است ابتدا با هزینه‌های مربوط به زندگی در آن شهر آشنا شود. هزینه زندگی در تولوز فرانسه از ناحیه به ناحیه‌ای دیگر متفاوت بوده و تا حد زیادی به سبک زندگی فرد بستگی دارد. برای مثال هزینه زندگی دانشجویی در تولوز بین ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ یورو است. در ادامه به اطلاعاتی درباره هزینه زندگی در تولوز فرانسه می‌پردازیم.

هزینه موادغذایی و رستوران

در این بخش می‌‌خواهیم به اطلاعاتی درباره هزینه اغذیه پر مصرف و همچنین هزینه موردنیاز برای رستوران بپردازیم. برای مثال هزینه شیر (۱ لیتر) برابر ۹۰/۰ یورو، ۱ عددد نان سفید (۵۰۰ گرم) برابر ۲۹/۱ یورو، برنج سفید (۱ کیلوگرم) برابر ۵۶/۱ یورو، تخم‌مرغ (۱۲ عدد) برابر ۶۶/۲ یورو، پنیر محلی (۱ کیلوگرم) برابر ۸۳/۱۳ یورو، فیله مرغ و گوشت گاو (هر کدام ۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۷۱/۱۰ یورو و ۸۰/۱۵ یورو است. این هزینه برای میوه‌های مختلف نظیر سیب، موز و پرتقال (هر کدام ۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۲۶/۲ یورو، ۰۲/۲ یورو و ۸۵/۱ یورو است. این هزینه برای اقلامی نظیر گوجه‌فرنگی، سیب‌زمینی و پیاز نیز (هر کدام ۱ کیلوگرم) به ترتیب برابر ۵۵/۲ یورو، ۵۸/۱ یورو و ۲ یورو است.

هزینه حمل و نقل

همانطور که می‌دانید تولوز، شهر بسیار بزرگی نبوده و تنها حدود ۱/۱ میلیون جمعیت دارد. حمل و نقل عمومی در این شهر شامل ۲ خط مترو، ۱ خط تراموا شبکه اتوبوس، تعدادی خطوط راه‌آهن و شبکه اتوبوس است. همچنین سیستم حمل و نقل در تولوز کاملاً پیشرفته هستند که مردم این شهر می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. هزینه حمل و نقل در تولوز نیز نسبت به شهرهای دیگر بسیار گران نیست. برای مثال بلیط یک‌طرفه (حمل و نقل داخلی) برابر ۷۰/۱ یورو و بلیط یک‌ماهه برابر ۵۰ یورو است. هزینه کرایه تاکسی نیز به ازای هر کیلومتر برابر ۷۵/۲ یورو و ورودیه تاکسی حدود ۶ یورو است. افرادی که می‌خواهند از وسایل حمل و نقل شخصی استفاده کنند باید بدانند که هزینه بنزین به ازای هر ۱ لیتر برابر ۴۸/۱ یورو است.

هزینه مسکن

آشنایی با هزینه مسکن چه برای آنهایی که می‌خواهند آپارتمانی را اجاره کنند و یا می‌خواهند آپارتمانی را خریداری کنند حائز اهمیت است. برای مثال هزینه اجاره مسکن برای یک آپارتمان ۱ خوابه در مرکز و خارج از شهر به ترتیب برابر ۷۱/۶۲۵ یورو و ۴۶۰ یورو است. این هزینه برای آپارتمانی ۳ خوابه در مرکز و خارج از مرکز شهر به ترتیب برابر ۶۷/۱۰۹۶ یورو و ۵۲/۸۰۹ یورو است.

هزینه قبوض و اینترنت

هزینه قبوض و اینترنت نیز یکی دیگر از موضوعات بسیار مهم در احتساب هزینه‌های مربوط به زندگی در شهر تولوز فرانسه است. برای مثال هزینه قبض آب، برق، سیستم گرمایشی و سیستم سرمایشی برای یک آپارتمان ۸۵ متری برابر حدود ۲۹/۱۲۷ یورو در ماه است. این هزینه همچنین برای اینترنت (۶۰ Mbps و یا بیشتر با دیتای نامحدود) برابر ۱۰/۲۵ یورو است.

تحصیل در تولوز

همانطور که می‌دانید موضوع آموزش و تحصیلات برای بیشتر افرادی که می‌خواهند به تولوز بروند حائز اهمیت است. در حقیقت سیستم آموزشی شهر تولوز به سه بخشِ آموزش ابتدایی، آموزش متوسط و آموزش عالی تقسیم می‌شود و دانش‌آموزانی که در تولوز تحصیل می‌کنند باید در سن ۱۸ سالگی مدرکی به نام baccalauréat (لیسانس) را دریافت کنند تا برای ورود به دانشگاه، واجد شرایط شوند. یکی از دلایل شهرت تولوز، تجهیزاتِ سیستم آموزش عالیِ آن است. این شهر همچنین دارای تعداد زیادی مؤسسه آموزشی خوب و با کیفیت است که بر اهمیت آن از نظر آموزشی افزوده‌اند.

اگر به مهاجرت تحصیلی به فرانسه و زندگی در این کشور علاقه مند هستید حتما با ما همراه باشید. برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی فرانسه می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منابع: