هر سال در فصول مختلف، فستیوال‌های متعددی در کشور کانادا برگزار می‌شود. کسانی که زندگی و تحصیل در کانادا را انتخاب کرده‌اند، خوب است با این فستیوال‌ها آشنا شوند. در این مقاله به معرفی برخی از جالب‌ترین جشن‌ها و فستیوال های کانادا یعنی فستیوال نور ونکوور، سوارکاری کلگری، فستیوال همگانی ادمنتون، فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو، فستیوال وینترلود اوتاوا، فستیوال روز کانادا، فستیوال جاز مونترال، فستیوال کمدی فقط برای خنده مونترال، کارناوال زمستانی کبک، فستیوال بین‌المللی سلتیک کالِرز خواهیم پرداخت.

فستیوال نور ونکوور

فستیوال های کانادا فستیوال نور

فستیوال نور ونکور (Vancouver Celebration of Light) یکی از معروف‌ترین فستیوال های کانادا و بزرگ‌ترین جشن آتش‌بازی در جهان است، هر تابستان برگزار می‌شود. افرادی که در این فستیوال شرکت کرده‌اند، می‌دانند که تا قبل از شرکت در فستیوال نور، چنین آتش‌بازی بزرگی را ندیده بودند. این فستیوال در سه شب (در انتهای جولای) در ونکوور برگزار می‌شود. زمان دقیق برگزاری این فستیوال در سال ۲۰۲۰، ۲۵ و ۲۹ جولای و ۱ آگوست است.

سوارکاری کلگری

فستیوال های کانادا سوارکاری کلگری

اولین فستیوال سوارکاری کلگری (The Calgary Stampede) در سال ۱۹۱۲ برگزار شد. این فستیوال هر ساله در ماه جولای در کلگری (شهر آلبرتا، کانادا) برگزار می‌شود. سواکاری کلگری، فستیوالی ۱۰ روزه است که به عنوان بزرگ‌ترین نمایش فضای باز در سراسر جهان شناخته شده است. همچنین هر ساله بیش از یک میلیون نفر به کلگری می‌آیند و از شرکت در این فستیوال لذت می‌برند. زمان دقیق برگزاری این فستیوال در سال ۲۰۲۰، ۳ تا ۱۲ جولای است.

فستیوال همگانی ادمنتون

فستیوال های کانادا فستیوال ادمنتون

فستیوال ادمنتون (Edmonton Folk Festival) یکی دیگر از فستیوال های کانادا است که نخستین بار در سال ۱۹۸۰ برگزار شد و امروزه به عنوان یکی از فستیوال‌های پیشتاز فولک۱ در جهان محسوب می‌شود. این فستیوال در ۸ و ۱۱ آگوست ۲۰۲۰ برگزار خواهد شد.

فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو

فستیوال تورنتو کانادا جشنواره فیلم تیف کانادا

فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو (Toronto International Film Festival) یکی از فستیوال‌های پیشتاز در جهان بوده که هرساله در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. این فستیوال در سال ۲۰۲۰ در ۳ و ۱۳ سپتامبر برگزار می‌شود.

فستیوال وینترلود اوتاوا

فستیوال های معروف کانادا وینترلود اوتاوا

فستیوال وینترلود (Winterlude)، فستیوالی زمستانی و منحصر به فرد است که در آن فعالیت‌هایی نظیر ساختن مجسمه‌های یخی و برفی، برف بازی، اسکیت و ورزش‌های زمستانی انجام می‌شود که به اوتاوا چهره‌ای زمستانی می‌دهد. این فستیوال در سال ۲۰۲۰ از ۳۱ ژانویه شروع شده و تا ۱۷ فوریه ادامه خواهد داشت.

جشن روز ملی کانادا

جشن روز ملی کانادا

جشن روز ملی کانادا (Canada Day Celebrations) از جمله جشن‌های مورد علاقه بسیاری از افراد کانادایی است زیرا روز ملی کشور کانادا (روز تولد کانادا به عنوان یک کشور) را جشن می‌گیرد. این فستیوال در سطح ملی برگزار می‌شود ولی افرادی که در جستجوی جشنی بی‌نظیر هستند، شرکت در این فستیوال (در اوتاوا) گزینه‌ای مناسب است. این جشن در روز ملی کانادا (۱ جولای) برگزار می‌شود که در سال ۲۰۲۰ مصادف با روز چهارشنبه خواهد بود.

فستیوال جاز مونترال

جشنواره های کانادا فستیوال جاز مونترال

فستیوال جاز مونترال از جمله جذاب‌ترین فستیوال های کانادا است که هرساله در ماه‌های ژوئن و جولای برگزار شده و نزدیک به ۵۰۰ کنسرت را شامل می‌شود که بیش‌تر (در حدود سه چهارم) آنها رایگان هستند. این فستیوال هرساله میزبان ۲۰۰۰ موزیسین از ۲۰ کشور مختلف است. همچنین زمان دقیق برگزاری این فستیوال در سال ۲۰۲۰، ۴ جولای است. برای سال ۲۰۲۱، ۱ تا ۱۰ جولای و برای سال ۲۰۲۲، ۲۸ ژوئن تا ۹ جولای خواهد بود.

فستیوال کمدی فقط برای خنده مونترال

جشنواره های کانادا فستیوال کمدی مونترال

فستیوال کمدی فقط برای خنده مونترال (Montreal Just For Laughs Comedy Festival) از سال ۱۹۸۳ شروع به فعالیت کرده است و مردم را تنها برای تفریح، سرگرمی و خنده دورهم جمع می‌کند. این فستیوال که به عنوان یکی از مشهورترین فستیوال‌های کمدی جهان شناخته می‌شود، هرساله در ماه جولای برگزار می‌شود و تعداد افرادی که در آن شرکت می‌کنند، رو به رشد است. زمان دقیق برگزاری این فستیوال در سال ۲۰۲۰، ۱۵ تا ۲۶ جولای (از ظهر تا ساعت ۲۳) است.

کارناوال زمستانی کبک

فستیوال های معروف کانادا کارناوال زمستان کبک

شادی، نوشیدن و خوردن غذاهای خوشمزه همواره از جمله سنن مردم کبک قبل از دوران لنت۲ بوده است. امروزه کارناوال زمستانی کبک (Quebec Winter Carnival) بزرگ‌ترین کارناوال (جشن) زمستانی جهان است که هرساله در انتهای ماه ژانویه تا اواسط ماه فوریه برگزار می‌شود. این کارناوال در سال ۲۰۲۰ از جمعه ۷ فوریه آغاز می‌شود و در یکشنبه ۱۶ فوریه به اتمام می‌رسد.

فستیوال بین‌المللی سلتیک کالِرز

جشنواره های کانادا سلتیک کالرز

فستیوال سلتیک کالرز (Celtic Colours International Festival) فستیوالی ۹ روزه است که هر ساله در ماه اکتبر برگزار می‌شود. در این فستیوال، فرهنگ و موسیقی سلتیک (سنتی قدیمی) جشن گرفته می‌شود. این فستیوال در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌های آمریکای شمالی است. زمان دقیق برگزاری سلتیک کالرز در سال ۲۰۲۰، روزهای ۹ تا ۱۷ اکتبر است.

(۱)منظور از فستیوال فولک (Folk Festival)، فستیوالی مربوط به عموم است که در آن به موضوعاتی مانند موسیقی فولکلوریک پرداخته می‌شود.

(۲)لنت یا (Lent) یک دوره چهل روزه جهت استغفار و روزه، از چهارشنبه خاکستر (Ash Wednesday) تا عید پاک است.

برای کسب اطلاعات در زمینه شرایط اخذ ویزای تحصیلی کانادا می‌توانید به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

منبع: