مردم همه کشورهای جهان باورهای خرافی خاصی دارند که شاید از نظر جوامع دیگر، عجیب و بی‌معنی باشد. حتی در کشورهای پیشرفته نیز باورهای خرافی زیادی در میان مردم رواج دارند؛ از جمله کشور فرانسه در قلب اروپا. خرافات مردم فرانسه نیز در نوع خود جالب و عجیب است. خرافات در فرانسه هنوز نقش پررنگی در زندگی بسیاری از مردم بازی می‌کند. در این مقاله به برخی از باورهای خرافی مردم فرانسه خواهیم پرداخت.

عطسه گربه شگون دارد!

باورهای خرافی مردم فرانسه عطسه گربه و عروس

یکی از عجیب‌ترین خرافات در فرانسه این است که اگر گربه‌ای در روز عروسی یک زوج، در کنار عروس عطسه کند، آن زوج خوشبخت خواهند شد. پس برای داشتن یک ازدواج ایده‌آل در فرانسه، خوب است که گربه‌ای که به آب و هوای فصل آلرژی داشته باشد را به مراسم خود دعوت کنید!

گل داوودی بدشانسی می‌آورد!

خرافات در فرانسه گل داوودی

یکی از متداول‌ترین هدیه‌ها برای مناسبت‌های گوناگون، گل است و همه از گرفتن گل به عنوان هدیه خوشحال می‌شوند اما اگر تصمیم دارید برای دوست فرانسوی خود گل بخرید، به یاد داشته باشید که گل داوودی را به عنوان هدیه انتخاب نکنید زیرا از نظر فرانسوی‌ها، گل داوودی بدشانسی می‌آورد.

روز جمعه لباس نو نپوشید!

خرافات مردم فرانسه لباس نو در روز جمعه

یکی دیگر از خرافات در فرانسه، آن است که نباید لباس نوی خود را برای اولین بار در روز جمعه بپوشید؛ زیرا بدشانسی می‌آورد.

13 مهمان!

خرافات در فرانسه 13 مهمان

اگر به فرانسه رفته و تصمیم گرفتید مراسمی برگزار کنید، مراقب تعداد مهمانان باشید زیرا ۱۳ مهمان، بدشانسی می‌آورد. این ایده خرافی احتمالاً از تصویر شام آخر که ۱۳ نفر دور میز نشسته‌اند، نشأت گرفته است (زیرا یکی از این مهمانان، یهودای خائن بود).

ریختن نمک روی میز

خرافات مردم فرانسه ریختن نمک روی میز

یکی دیگر از خرافات مردم فرانسه این است که ریختن نمک بر روی میز شام، بدشانسی می‌آورد. این ایده نیز همانند ایده پیشین، ظاهراً از تصویر شام آخر نشأت گرفته است زیرا داوینچی در این نقاشی یهودا را در حالی به تصویر کشیده که نمک را بر روی میز می‌ریزد.

اول میز را ببرید داخل

خرافات در کشور فرانسه اسباب کشی میز

اگر به فرانسه رفتید و دیدید که تمامی افراد هنگام رفتن به خانه جدید، ابتدا میز را به خانه می‌برند تعجب نکنید؛ زیرا طبق یکی دیگر از خرافات در فرانسه، این کار خوش‌شانسی می‌آورد.

لباس خالدار برای سال نو!

خرافات در فرانسه لباس خالدار سال نو

اگر خانم هستید و به فرانسه رفتید، حتماً در روز سال نو لباس خالدار بپوشید زیرا باعث خوش‌‌شانسی در کل سال می‌شود.

شمع را با کبریت روشن کنید

خرافات در فرانسه روشن کردن شمع در کلیسا

اگر در فرانسه به کلیسا رفتید و خواستید شمع روشن کنید، حتماً با کبریت شمع خود را روشن کرده و از شمع روشن دیگری استفاده نکنید؛ زیرا در این صورت آرزوهای خوبی که برای خود داشتید به صاحب شمع روشن منتقل می‌شود.

دیدن جغد

خرافات در فرانسه جغد

بر اساس باورهای خرافی مردم فرانسه، اگر خانمی در ماه نهم بارداری خود، جغدی را ببیند بی‌شک فرزند او دختر خواهد شد.

نعل اسب

خرافات مردم فرانسه نعل اسب

از نظر مردم فرانسه و البته بسیاری دیگر از مردم جهان، آویزان کردن نعل اسب از در خانه به صورت برعکس باعث خوش‌شانسی می‌شود.

منابع: